Praten

Gestart door parrot fruitcake, augustus 13, 2005, 22:48:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parrot fruitcake

hoi iedereen,

ik zat net de interviews te lezen, met name die van sonja
en ik vroeg mij af hoelang het gemiddeld duurt vooraleer ze gaan praten.
ik weet wel dat dat afhangt van vogel tot vogel maar is er geen gemiddelde ofzo?
ik zou echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag een parkiet hebben die veel kan zeggen.  gaan alle vogels praten maar duurt het bij sommige gewoon langer?

ik kijk uit naar de antwoorden!

groetjes

lennart, frosty, snowy, chico & pino

Sonja

Hoi parrot fruitcake,

Het is nooit zeker, of je parkiet gaat praten, het is inderdaad per vogel verschillend, en je moet er ook wat geluk mee hebben. Sommige parkieten doen het gewoon niet. Er zijn ook veel verschillen tussen wel pratende parkietjes: de ene zegt hele zinnen, de andere alleen een paar woordjes, en sommigen houden het bij het imiteren van geluiden in huis en de vogels buiten. Wil je graag een pratende parkiet, dan is het eerst en vooral van belang dat je een band met het diertje opbouwt, want dat is de basis voor alles wat je hem wilt en kunt leren. En herhalen, en nog eens herhalen.
Zelfs dan heb je geen garantie dat hij of zij (mannetjes en popjes kunnen het allebei leren) gaat praten. De ene leert het ook sneller dan de andere, ik heb inmiddels wel gemerkt, dat daar ook grote onderlinge verschillen in zitten. Door al deze verschillen is er ook geen gemiddelde voor te geven.
Het eerste woordje/ zinnetje duurt wel het langst, maar je zou kunnen beginnen met heel veel zijn naam te zeggen, of een ander kort, makkelijk woordje. Praat veel tegen je parkiet, en let er op, of hij niet druk bezig is met andere dingen. Hij moet er zelf ook plezier in hebben, maar dat merk je snel genoeg. Meerdere keren per dag even 'oefenen', gaat beter dan 1 keer per dag een uur, zolang hou je de aandacht van je parkiet niet vast.

Probeer je er niet teveel op te fixeren, dat je hem graag wil leren praten, maar zie het als een leuke bijkomstigheid.
Tenslotte zijn parkietjes die niet praten ook hartstikke leuk! ;)

Veel succes!

Groetjes, Sonja.