iemand ervaring met halsbandparkieten en grasparkieten in 1 voliere

Gestart door Annika, juli 03, 2008, 13:34:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

de titel zegt het al : is er iemand die ervaring heeft met halsbandparkieten en grasparkieten samen in een voliere?
Op Marktplaats zie ik meerdere foto's waar ze samen zitten, maar ik vraag het liever hier.
De buitenvoliere is er nog helemaal niet, maar ik ben vast wat aan het orienteren. Wil ik alleen grasjes of zou een ander soort erbij leuk zijn. En zo ja, hoe kunnen de verhoudingen het beste zijn etc etc.

Groetjes Annika

Moppers

Ik weet niet of grasjes en halsbandjes bij elkaar kunnen maar ik kan je wel iets anders over halsbandjes vertellen. Ze produceren namelijk een ontzettend hard geluid, harder dan elke andere vogelsoort die ik ooit ben tegengekomen.
We hadden ongeveer een jaar geleden 4 halsbandparkieten in de opvang bij de dierenambulance na een uithuishaling. Het was niet mogelijk om zonder gehoorbeschermers (zo'n koptelefoon voor bijv bouwvakkers) de vogelkamer in te gaan, want je werd echt doof geschreeuwd. Een half jaar geleden zat er 1 in de opvang, en ook daarbij waren gehoorbeschermers noodzakelijk.
Ook al zou je ze buiten gaan houden, het zal behoorllijke geluidsoverlast veroorzaken, voor jezelf en je buren.

Annika

dank je wel voor je reactie moppers! Daar heb ik ook wat aan.

Ik was op internet aan het kijken en daar las ik wel dat ze behoorlijk kunnen schreeuwen, maar dat het bij de halsbanden in huis meestal beperkt bleef tot 2 keer p/d een half uur ofzo.

Maar stel dat dat hier dan niet het geval is zijn we er minder blij mee en de buren vermoedelijk ook. Ik ga nog verder zoeken en nadenken.