Milo heeft een terugval!

Gestart door Milo-Pixel, juli 02, 2008, 21:43:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

@Mandy: Milo gaat nu maar heel erg weinig uit de voliere, maar in de voliere kan ze ook vliegen ;). Dus als ze een drukte-aanval heeft, maakt het niet zoveel uit of ze uit de voliere is, of in de voliere. Vliegen doet ze dan toch.

Mandy

Apart in een andere kooi is zeker ook geen optie, want daar krijg je misschien meer onrust door toch?! Of valt dat nog mee? Dan dwing je haar toch eigenlijk wel om niks te doen, of wil ze dat ook niet?
En allemaal maar even niet laten vliegen. Zodat ze allemaal rustig blijven voor Milo?

Als ik wil dat ze rustig zijn, dan doe ik een rolluik omlaag terwijl ze wel los zijn en ze vinden het heerlijk om daar op het kozijn te gaan slapen!
Terwijl ik dacht dat ze toch liever naar buiten keken. Maar ik weet jouw thuissituatie niet...Misschien kun je hier wel niks mee.
Lastig!  Ik hoop voor je dat ze alsnog goed opknapt! En dat er toch nog een goed idee naar voren komt waar jij wat mee kunt.

Sonja

Hoi Marit,

Zelf vind ik kortwieken nogal rigoureus. En ook risicovol, want je weet helemaal niet hoe Milo erop zal reageren.
Als ze er slecht op reageert kun je het niet meer ongedaan maken, maar is het wachten tot bij de eerstvolgende rui de veren weer aangroeien.

Milo is gewend dat ze haar vleugeltjes kan gebruiken, en als ze dat ineens niet meer kan doen kan ze daar wellicht een terugslag door krijgen qua gezondheid. Juist nu, omdat haar gezondheid nog niet optimaal is.

Als je haar laat kortwieken zal ze ook niet de hele tijd rustig op haar stokje blijven zitten, maar zich op een andere manier toch proberen voort te bewegen.
Waarbij ze zich misschien bezeert, omdat ze niet gewend is dat ze haar vleugels niet kan gebruiken.
Dan ben je verder van huis, lijkt me.....

Als je toch graag wilt dat ze rustiger is, zou ik het zelf het volgende doen:
Een klein kooitje aanschaffen, Milootje daarin zetten met enkele speeltjes en kijken hoe dat gaat.

Verder denk ik niet dat je je al teveel zorgen moet maken, als ze telkens opnieuw toch weer de energie op kan brengen om te spelen, gaat het nog niet zo heel slecht met haar.
Maar ik begrijp je bezorgdheid wel hoor. Ik denk dat je bang bent dat ze, door haar drukke gedrag, het genezingsproces vertraagt.

Als het je een beter gevoel geeft als ze zich wat rustiger houdt, zou ik toch niet laten kortwieken maar de voorkeur geven aan een kleinere kooi. Ook dat brengt overigens wel wat stress met zich mee, maar lang niet in die mate als kortwieken.
Bij de dierenarts was ze immers in een totaal vreemde omgeving, helemaal alleen, en toch is ze er nu een stuk beter aan toe.

Sterkte met je beslissing. ;)

Groetjes, Sonja.

Milo-Pixel

Je hebt gelijk Sonja..
Ze is gewend te vliegen, ze houd ook erg van vliegen.

Ik laat haar niet kortwieken. Ik denk dat de gedachte voortkwam uit mijn bezorgdheid... Nu heb je me overtuigd dat het waarschijnlijk niet de oplossing is ;). Waar ik heel blij mee ben, want ik wil dat mijn vogeltjes gewoon lekker kunnen vliegen, ze hebben niet voor niets vleugeltjes.

Ik kijk het gewoon nog even aan hoe ze in de voliere is, en blijft ze zo druk (wat inderdaad op zich een goed teken in), afwisselend met dat ze instort, doe ik haar in de kleinere kooi apart. Ik denk alleen dat ze het niet leuk vind, omdat ze hier de anderen kan horen.

CiteerIk denk dat je bang bent dat ze, door haar drukke gedrag, het genezingsproces vertraagt.

Dit is inderdaad precies mijn bezorgdheid...

Dank jullie wel voor de reacties, ik was eigenlijk een beetje bang dat er heel fel gereageerd zou worden op mijn vraag..

Liefs, Marit

Sonja

Een verstandige keuze, Marit. :)

Dat Milootje nog veel slaap nodig heeft, is ook wel normaal.
Ze is immers nog niet helemaal beter, maar herstellende.

Kijk maar naar jezelf als je niet helemaal lekker in je vel zit, dan slaap je ook meer dan anders. ;)

Maar ik begrijp je bezorgdheid heel goed hoor, Milo was er zo slecht aan toe en nu ben je gewoon extra voorzichtig met haar, wat helemaal logisch is.

Je kunt het ook zo bekijken: Haar vertrouwde omgeving, de aanwezigheid van haar soortgenootjes waar ze af en toe fijn mee kan spelen....dat is juist weer een hele goede stimulans voor haar herstel.

Een klein kooitje achter de hand hebben (ook al heb je het misschien nu niet nodig) is altijd handig.

Groetjes, Sonja.

Mandy

Je kunt er een kleinere kooi naast de voliere plaatsen. Zo houden ze wel contact omdat de soortgenoten dan ook aanwezig zullen zijn. Maar kan ze geen kant op.
En heeft ze ook niet het gevoel weer apart geplaatst te worden maar zo hoort ze er gewoon nog bij.

Mars

Heeft Milo niet een maatje waar ze veel mee op trekt? Dan kun je ze misschien samen zetten. Het kan zijn dat ze dan wle genoeg rust krijgt, maar ook niet onrustig is omdat ze alleen is.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Citaat van: Mars op juli 16, 2008, 17:09:45
Heeft Milo niet een maatje waar ze veel mee op trekt? Dan kun je ze misschien samen zetten. Het kan zijn dat ze dan wle genoeg rust krijgt, maar ook niet onrustig is omdat ze alleen is.

Groetjes Marcia

Dit is misschien wel een goed idee.. Alleen ze gaat eigenlijk een beetje met allemaal om. Ze vind Pixel lief, maar ze kan haar soms ook niet uitstaan, Seppe vind ze leuk om mee te stoeien, en Tybo om mee te scharrelen en rustig spelen.. Als ik Milo apart zet met 1 van de mannen, wordt Pixel jaloers, want Pixel vind alleen Milo lief..

Ik kijk het even aan in de voliere. Nu is ze aan het poetsen, dus is ze vrij rustig. Daarna zal ze wel weer gaan slapen, want daarnet heeft ze vrij lang gespeeld en geravot.

Op zich is het wel een goed teken dat ze lekker speelt, maar ze neemt volgens mij een beetje te veel hooi op haar vork met spelen, druk doen en vliegen. Of zal ze zelf wel weten wat ze doet en wat ze aankan?

Als ze morgen weer zo druk de dag begint, zet ik haar apart. Ik denk dat ik haar dan apart zet met Tybo of Seppe. Dan kan Pixel ook meteen beter wennen aan 1 van de mannen, misschien dat ze ze dan toch lief gaat vinden.

Milo-Pixel

Het gaat steeds iets beter met Milo! Ze heeft vandaag echt een hele goede dag  ;D.
Het lijkt er nu helemaal niet op dat ze ziek is.

Een paar dagen geleden wist ik niet eens of Milo'tje nog thuis zou komen.. De grootste kans was dat ze zou overlijden... Ik wist dit, de DA ook en meerdere mensen.. En toch komt ze er weer bovenop! Het is gewoon echt een wondermeisje!!! Mijn wondermeisje :). Ik vind het nog steeds bijzonder, want ze was er zo slecht aan toe!

Ik ben echt blij dat ik haar nog gewoon bij me heb, en dat ik gewoon weer lekker van haar kan genieten :D. Ik hoop gewoon dat ze nu geen terugval krijgt de komende tijd (het liefst nooit meer, maar dit is niet waarschijnlijk in verband met haar niertjes)... Haar lijfje moet eerst flink aansterken.

Het komt blijkbaar toch nog allemaal goed  :)

hillie

Zo zie je maar weer Marit dat wonderen(dieren) nog bestaan.
Geniet maar nog heel veel van je meisje.
En natuurlijk hopen we ook voor je dat ze voorlopig geen terug val krijgt.

groetjes hilde

Fenixjuh

hey marit,
ik ben er een paar daagjes tussenuit geweest, en het is super om te lezen dat het weer goed gaat met Milo. Heerlijk dat ze weer tussen haar vriendjes zit (laatste keer dat ik het las zat ze bij de DA)

roha

Hoi hoi Marit,

Wat fijn om te lezen dat ze weer zo goed is opgeknapt!!  ;D
Nog even goed uitzieken en hopen dat ze zo blijft.

Geniet maar van haar en de rest natuurlijk!!

Liefs van Han

Ilse*

Wauw Marit, jouw wondermeisje :-*
Wat fijn dat ze is opgeknapt! :)

Geniet nu maar lekker van je vier schatjes!
(& van je valkje :-*)

Liefs, Ilse

Milo-Pixel

Het gaat heel erg goed met Milo ;D.
Aankomende donderdag is de laatste dag dat ze medicijnen krijgt, en het ziet er niet naar uit dat dat nog verlengt wordt. Ik ben echt trots op haar! Ze speelt er weer lekker op los (en de kleintjes hebben het spelen nu echt ontdekt dankzij haar :D). Ook heeft ze weer praatjes voor 10!

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle steun. Dat heeft me echt heel erg goed gedaan! :)

En aangezien Milo nu echt heel erg goed gaat, en ik er niet vanuit ga dat ze nu weer achteruit gaat, mag er een slotje op dit topic  ;D

Nogmaal bedankt allemaal!! Jullie zijn echt toppers ..... ;)

Liefs,
Marit



ciske

fijn dat het weer goed gaat :D

Mars

Wauw Marit,

Volgens mij mag je Milo nu toch echt wel een wondervogeltje vinden hoor!
Knap dat ze ook dit keer zich er weer boevenop gekrabbeld heeft. Ze heeft het blijkbaar veel te veel naar haar zin bij jou!

Liefs Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

dsmmeijer

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Milo, en dat ze weer lekker vrolijk is. ;D
Zo zie je maar weer, zelfs als ze op het randje is geweest, weet ze toch nog hard terug te vechten.
Ik ben superblij voor jou en Milo, en de andere pietjes, dat ze gewoon weer lekker thuis, en vrolijk is.

Groetjes,  Danny.

Caradow

Zie dat ik de hele week nog niet gereageerd had... shame on me...

Marit, je hebt met recht een wonderdametje... Je weet dat ik zelf de moet al opgegeven had, maar gelukkig is Milo blijven vechten!

en dan maar snel een slotje erop!

Liefs, Renate

*klik*