Parkiet weggevlogen!

Gestart door Wouter, juli 01, 2008, 15:19:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluebird23

#20
Citaat van: Pinkie op juli 01, 2008, 15:19:41
Hoi allemaal, mijn parkietje pinkie (popje) is vandaag weggevlogen. Ik helemaal in paniek, want ik had haar pas een maand!  :o ik heb een klepraampje boven mijn grote raam, daar is pinkie doorheen gevlogen, naar buiten. Ik was er zelf niet van bewust dat pinkie uit de kooi was gevlogen. Pinkie zat altijd heel lief voor het raam. Ik ben héél verdrietig met dit verlies, en ik heb zo'n uur voor het raam gezeten, en af en toe hoorde ik haar wel, maar ik heb haar niet gezien. nu hoor ik haar niet meer. Ik ben blij dat ik nog een andere parkiet heb, die helemaal tam is. Maar ik kan er nog steeds niet echt overheen komen. En trouwens, ik was een tijdje offline op het forum, omdat ik erg druk was.

Gr. Wouter, en Tommy. (geen pinkie meer dus.  :( :'()

Vreselijk...
Brammetje van ons is afgelopen vrijdag 3 aug. weggevlogen..
ER staan wat leuke anekdotes over hem op deze site.
Ik heb z'n beetje alles gedaan wat ik kon doen.
Alleen nog even door de buurt, de vogelkooien opzoeken..
Bah..

Mijn man en ik voelen ons er beroerd onder, omdat Brammetje een ' echte' persoonlijkheid is.
Veel praten, gezellig...tam..
Ik  ben altijd heel strikt...met de kooi-'deur' .

Bah..hij overleeft niet buiten.

Ik woon in Emmeloord. Voor wie er ook woont en toevallig iets gehoord of gezien heeft: telnr verwijderd ivm privacy. Via PB kan contact gezocht worden, mocht Brammetje gesignaleerd worden
                                                                                 Het is een mooie blauwe parkiet. die veel woordjes kent.

birdy37

kan je bter niet doen hee je tel nmr op internet;)
je weet maar nooit laat ze je anders even pmmen!

Wouter

Nog even terugkomen op jullie mailtjes, ik ben 5 weken op vakantie geweest. En de parkietjes die ik hoorde kunnen ook van iemand anders zijn geweest, en het kon ook tommy zijn die zachtjes aan het fluiten was. Ik wist bovendien niet eens hoe lang pinkie weg was aangezien ik het niet heb gezien.

Piknikki

Mijn Kino is weggefloept! :'( Dat is de blauwe..
Ik wilde alleen de voerbakjes/drinkbakjes verschonen en toen had ik het kleine deurtje (niet het grote deurtje) opengemaakt, en toen is ie weggevlogen. Ik weet, het was stom, ik had mijn raam open staan, daardoor is hij naar buiten ontsnapt.
Ga het er nou alsjeblieft niet inwrijven dat het stom was om het raam open te hebben..

Het was een ongeluk.

Nou is Ilya ook met stomheid geslagen, ze zit zo eenzaam op haar stokje en doet helemaal niks meer dan behalve wat rondkijken. :(

Milo-Pixel

Wat vervelend Nikki...
Heb je al bij amivedi aangegeven?? En je kunt briefjes ophangen bij de supermakten en winkels. Heb je al gezocht in de buurt??

Sterkte, en succes met zoeken!

Ingrid

Zet eventueel een reservekooi in de tuin of op het balkon met daarin wat trosgierst of iets anders wat je parkietje lekker vind. Misschien is Kino nog in de buurt en kun je hem op deze manier lokken? Niet gezegd dat het lukt, maar niet proberen is zeker niet lukken ;).

Piknikki

Het is net 10 minuten geleden gebeurd. Ik durf m'n kamer niet eens meer uit te lopen.. Hij was helemaal niet tam, hij zal waarschijnlijk ergens hoog in een boom zitten en daar is hij zo moeilijk te vangen, denk ik.
Hij was ook niet geringd, het was gewoon een lichtblauwe parkiet, het lijkt me lastig om hem nog te herkennen, ook al wordt hij nog teruggevonden. ???
Maar ik kan wel briefjes ophangen. Dan zal ik ook nog in België briefjes moeten ophangen en bellen, omdat ik net op de grens woon.
Ik zal wel een kooi in de tuin zetten met wat te eten, en ik hoop echt dat hij nog terugkomt, al heb ik de hoop al verloren. Hij was een behoorlijk angstig vogeltje.

Piknikki

Ik heb hem al aangemeld bij Amivedi nu.
Dank jullie!

Irene

Hang briefjes op en geef niet op. Even een verhaaltje dat er altijd een kans is: ongeveer 6 weken geleden waren mijn man en ik in onze volkstuin aan het werk toen er achter mij een vogel ging zitten. Toen ik mij omdraaide zat daar een mooi blauw parkietje. Ik stak mijn hand uit en mijnheertje is op mijn schouder gaan zitten en bleef zitten. Mijn man heeft toen gauw een oud sierkooitje thuis opgehaald en daarin hebben we hem meegenomen. Het was zo'n lief beestje en op een gegeven moment meldde hij dat Harrie wel een kusje wou. Inmiddels hadden we (via kennissen) een mooie parkietenkooi en een leuk plekje in de kamer gevonden en het was alsof hij er altijd geweest was. Maar toen ..... verscheen er een briefje in de supermarkt en nog een in de snackbar. Na overleg (ik zeg het eerlijk we waren al zo verknocht dat we heel eventjes overwogen om net te doen alsof we geen briefje gezien hadden) hebben we contact gezocht met deze mensen en meer gegevens gevraagd over de parkiet. Toen ze zeiden dat hij Harrie heette was het al gauw duidelijk en is Harrie weer naar huis gegaan. Hij heeft 6 dagen rondgevlogen voordat hij bij ons kwam.(En alsof het zo moet zijn was er een oudtante die van haar 3 jaar oude parkietje af wou en inmiddels is Coco al aardig thuis bij ons).

Moraal van het verhaal: hang overal briefje en praat er met iedereen over. En als het parkietje honger heeft dan overwint die misschien zijn schuwheid wel.

Piknikki

Wat een mooi verhaal! Knap dat jullie toch wel zo eerlijk zijn geweest. Het lijkt me heel erg dat, als ik er maanden, misschien wel jaren over had gedaan mijn parkietje tam te maken, en ie toch onverhoopt wegvliegt, dat ik enorm blij zal zijn als hij wordt teruggevonden. En jullie hebben hem liefdevol opgevangen! Gelukkig hebben jullie nu ook een eigen parkietje. :)

Nou heb ik ook bij de supermarkten in de buurt en ook nog over de grens briefjes opgehangen (ook nog eens in het Frans :o), en ik kan alleen maar wachten.. Ik durf echt niet zelf naar hem te zoeken, sorry.

ciske

waarom durf je zelf niet te zoeken
hij kent je
dus zal eerder naar jou komen als naar iemand anders :$

Caviaplanet

Mooi verhaal over Harrie. Ik kan me voorstellen dat het even moeilijk was maar harstikke top dat Harrie weer bij z'n eigenaar is  ;D
Groetjes
Jolanda

Carientje

Ik hoop dat je je parkiet terugvind!
Maar kleine kans.

Mijn parkietje, Dixie, is juist aankomen vliegen
opeens zat ze in mijn broer's kamer.
wij hebben ook haar op amifedi gezet.
maar geen eigenaar.

(dat is nu ong. 1 jaar geleden en dixie is gelukkig hier nog steeds :))