zullen ze ooit tam worden?

Gestart door rutgerpol, maart 29, 2005, 23:22:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rutgerpol

de titel klinkt heel wanhopig maar dat is het niet. maar ik wil weten of mijn parkieten ooit echt tam worden. omdat in de winkel zeiden ze omdat ik er twee kocht dat ze minder tam zouden worden dan als je er één koopt. dus betekend dit dat ze bijvoorbeeld niet op me hand zouden gaan zitten omdat ze mij eigenlijk niet nodig hebben omdat ze elkaar al hebben...  :?
maar ik mag niet klagen want na 1 dag aten ze al uit me hand en ze zijn niet bang als ik me vinger voor ze houd: ze kijken er alleen maar naar en doen er verder niets mee. maar ik wilde toch even weten hoe het zat

Bedankt!!  :D

Safrena

hey rutgerpol

Je kan twee parkietje even tam krijgen als eentje. Het zal alleen iets langer duren :wink:

Je zal wat meer geduld nodig hebben. :wink:

Hoe snel en hoe tam ze worden hangt helemaal van je parkietje af en zijn /haar karaktertje :wink:

Ik zelf heb ook twee parkietjes en beiden zijn ze super tam :wink:

vele groetjes

janneke

Ha, ik heb mijn parkieten Karel en Casper net voor de kerst gekregen. Karel was na enkele weken al tam, ging op mijn vinger zitten etc. Casper doet dat nu nog steeds niet. Maar hij wordt wel steeds tammer. Eet uit mijn hand, ik kan met hem spelen, en hij is steeds minder bang. Casper was iets ouder toen ik m kreeg. En pas nu (sinds 2 weken) wordt hij steeds tammer!  :D  Karel trouwens ook, hij wil nu steeds mijn neus krauwen! Ik vind t hartstikke lief, maar hij snapt niet dat dat pijnlijk is voor mensen!!

Jorijn

Hoihoi

Bij de ene parkiet gaat het tam maken nou eenmaal sneller als bij de andere parkiet :)

Het gaat er ook om hoeveel tijd je er in stopt :)
Maar je kan er nog zoveel tijd instoppen het kan ook zijn dat je parkietje moeilijk te overtuigen is dat mensen helemaal niks doen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Annemiek08

Ik heb sinds vorige week woensdag ook 2 mannetjes. Ze zaten al naar 1 dag op me hand, en vandaag hebben ze al voor het eerst losgevlogen!!  :P maar ze wilden ineens niet meer op me vinger, maar toen ik de kooi ervoor hield gingen ze wel naar binnen  :wink: je kunt ze wel tam maken, maar je moet er wel heel veel mee bezig zijn ;)

Kuslar

Tja, bij de ene parkiet gaat het sneller dan de andere. MIjn parkieten kwamen al na 3 dagen op mijn vinger en na een week zaten ze al op mijn schouder en aten ze uit mijn hand. Het ligt aan het aard van het beestje.










____________________
liefs layla, cabar en gülcan