in de kooi krijgen

Gestart door lorenzo, juni 23, 2008, 21:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lorenzo

nou, zoals de meeste van jullie weten, hebben wij 2 parkieten in een kooi zitten, maar ze zijn er heel veel uit, maar nu is eht zo dat ze savonds neit de kooi meer in gaan!.. dus gisternacht en eergister nach zijn ze dus gewoon in de huiskamer gaan slapen, wij vinden dit neit zo fjin en ook neit erg handig want wie weet wat gebeurt er..

wat is nou een goede manier om alle 2 de vogels in de kooi te krijgen, vangen lukt met geen mogelijkheid

Fenixjuh

Hey,
ik weet niet of ze tam zijn, maar misschien is het een mogelijkheid om ze in de kooi handtam te maken. Dan leren ze dat de kooi een veilige basis is. Dit is echt niet  zielig, het zou zieliger zijn als je elke avond achter ze aan moet om ze te vangen. Laat ze eerst goed wennen aan hun kooi.
Groetjes!!

Mandy

Inderdaad, ze moeten heel goed weten dat het "hun" kooi is...
Als ze die telkens weer kunnen vinden en ze zitten er boven op dan kun je ze met zachte hand richting in/uitgang wijzen. Gewoon heel kalm, en ze zelf naar de ingang laten klimmen/ vliegen. Zo deed ik dat in ieder geval in het begin, als je dat iedere avond doet dan hebben ze uiteindelijk wel door dat ze er in moeten. Dus het vergt ook een boel geduld en tijd.

Ik heb ze zover ( ze zijn niet helemaal tam maar wel los vliegend de hele dag ) dat als het gaat schemeren, ze uit zich zelf in de kooi gaan, en zeker als ik al wat lampen uit doe, en ja soms hebben ze weer even een zetje nodig maar over het algemeen hoef ik daar niet veel aan te doen.


lorenzo

oke, maatr daar is eht probleem dus bij, de kooi is vrij klein voor zijn 2en en daarom vind ik eht soms wel zielig, maar als ze erin zitten doe ik het deurtje weer dicht en dan hou ikz e daar maar even in

bedankt!

Jacko

Hoi Lorenzo,

Wat noem jij klein?  Je kunt eens op marktplaats/speurders/.. kijken naar een wat grotere kooi.
Er zijn er waarschijnlijk genoeg in de buurt.

Gr,

lorenzo

met klein bedoel ik eigenlijk te klein :P
maar ik ben al aant kijken voor kooien..., grote kooien :D

zibline

ja je kan ze misschien lokken met eten of zo ?

en inderdaad als de kooi klein is zullen  ze er niet zo gemakkelijk in gaan !!