2 parkietjes net zo tam als 1?

Gestart door Chris, juni 26, 2008, 00:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Jaren geleden had ik een tamme parkiet Max. Hij was mijn grote schat en is helaas te vroeg, 6j oud, aan kanker overleden. Hij was heel tam, ik had 'm als jong vogeltje bij een kweker vandaan. Zat eigenlijk altijd los in zijn parkietenboom of plaagde mij als ik studeerde door met mijn potloden te spelen en er een rotzooitje van te maken. Hij zocht zelf zijn kooi op om te eten of te slapen. Na zijn dood heb ik nog een 2e tamme parkiet gehad, die veel los zat.

Nu heb ik een tamelijk druk huisgezin met man en 3 meiden van 9, 11 en 12 en een veel groter huis. Een vriend fokt zo nu en dan ook grasparkietjes en ik kon paar dagen geleden ons nieuwe parkietje Bounty ophalen, net uit 't blok, at net zelf, helemaal nog een baby. We hebben 3 dagen lang veel met hem gezeten in onze handen en op de vinger, hij was al best tam (of onnozel jong, 't is maar hoe je het wilt noemen).
Tot onze grote schrik en ellende ontsnapte hij gisteren na 3 dagen via het klepje boven zijn voederbakje, dat niet goed vergrendeld bleek te zitten. We hebben alles wanhopig afgezocht, hij kon een beetje vliegen. Heel verdrietig onze vriend opgebeld met de vraag of - als Bounty niet terugkeerde - hij nog een jong parkietje voor ons over had en kon achterhouden. Goed bedoeld kwam hij een nieuw vriendje nog dezelfde avond langsbrengen, toen ik zelf niet thuis was.

Vandaag vonden we Bounty terug, hij was via de keuken bovenop de kast in een gat terechtgekomen dat leidt naar de afzuig in de toilet. Mijn dochter hoorde daar gefladder. Nadat de plastic afdopbuis was afgezaagd, scheen mijn man in het gat in de tegeltjes en daar stapte hij heel parmantig op diens vinger, liet zich naar zijn kooi vervoeren en viel aan op het eten.