Parkiet kan kopje niet omhoog houden! ZIEK?

Gestart door Fleurr, juni 25, 2008, 15:33:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fleurr

Hallo,
Mijn parkiet is denk ik ziek sinds gister hangt deze met zijn koppie, hij kon hem gister af en toe nog wel eens omhoog doen.Maar nu moet hij zich vast houden aande tralies om zijn koppie omhoog te houden.
We hebben hem om de grond neer gezet en daar zittie met z'n kopje hangend op de grond, hij kan hem niet meer omhoog krijgen nu. Ook schokt hij af en toe. :(
Ik kan er gewoon bijna niet meer naar kijken. Is dit een spier ziekte? of kan iemand mij iniedergeval helpen?
Groetjes fleur!

Caradow

Waarom zit je nog thuis.. Zou je niet als de wiedeweerga naar een vogelarts gaan ipv je vraag hier te plaatsen?

(Sorry hoor, maar als een vogel zo duidelijk ziek is snap ik nooit helemaal waarom mensen niet gelijk aktie ondernemen...)

margret

Hoi Fleur ik denk dat je zo snel mogelijk naar een DA moet met je parkietje.
Ik zelf heb ook niet zoveel verstand van parkietjes die ziek zijn en hoop dat je snel meer reacties krijgt, maar zou niet telang wachten.

Fleurr

Ik heb dierenatrs gebeld maar die zei dat hij niet meer te redden valt.
Ik ben bang dat ik zijn koppie of iets breek, aangezien wij geen auto hebben en dus ongeveer een half uur moeten rijden. :(

DarkWolf

Hoe weet een dierenarts nu over de telefoon of je parkiet nog te redden valt of niet? Is die soms helderziende?
Contacteer een vogelarts en ga tot daar, steek je parkiet in een kleine doos of iets dergelijks zodat hij niet van zijn stokje kan vallen.

Mandy

Ik zou er alles aan doen om zo snel mogelijk naar een dierenarts te kunnen.
Heb je handdoek of iets dergelijks die je in de kooi kunt doen, zodat ie gewoon kan gaan liggen en stevig in de auto vervoert kan worden.

Had ie het ineens?
Is ie ergens tegen aan gevlogen?  Heb je je dat allemaal afgevraagd?!

Via internet een parkiet helpen kan natuurlijk nooit!
Leg maar iets zachts onderin de kooi zodat ie daar tot morgen kan verblijven. Maar ik zou het aandringen en vandaag nog gaan hoor!
Als ie echt niet meer te redden is ( wat een dierenarts niet via de telefoon kan beoordelen ) dan laat je hem toch niet lijden hé... Hoe zielig het ook is. JE MOET DENKEN IN HET WELZIJN VAN JE PARKIET!

Sterkte en succes!

Jasmin

Ik ben het eens met Mandy en Darkwolf. Snel naar de dierenarts.
Jij gaat ook naar de dokter als je hoofd op de grond hangt toch?

Mars

Het is niet waar dat je parkietje niet meer te redden valt, mijn Jimmetje van 8 weken had dit ook en was min of meer opgegeven (maar je moet het toch proberen). Maar toch met een antibioticakuur is de dame nu inmiddels dik 2 jaar!

Het is iets in het evenwichtsorgaan: komt niet veel voor, maar kan bijvoorbeeld komen door een botsing tegen een muur of zo. Of zoals bij jim het geval was een ontsteking. Dat is dus goed te behandelen met antibiotica.

Geef je vogeltje dus niet op en bel een andere dierenarts (ze hebben wel avonddienst, als je denkt dat het misschien al te laat in de middag is).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caviaplanet

Ongelofelijk zeg van die dierenarts, bel een vogelarts die hebben tenminste verstand van vogeltjes, hopelijk kan hij/zij jouw parkietje helpen. Niet accepteren dat er niets aan te doen is als je vogeltje niet eens is onderzocht, door een telefoon valt geen diagnose te stellen.
Sterkte met je pietje.
Groetjes
Jolanda

janneke

Hallo,
Hoe is het nu met je parkiet?
Groeten

Fleurr

Omdat ik het niet aan durfde naar een dieren arts te gaan en ze ook niet aangeraakt wilde worden is er uiteindelijk een vogelarts langs gekomen, maar vlak voordat deze er was was ze helaas overleden :(
WAt de doodsoorzaak was is helemal niet bekend geworden.
Iniedergeval bedankt voor jullie adviezen!
Groetjes Fleur

Milo-Pixel

Sterkte met dit verlies..
Welke vogelarts had je laten komen? En was dat ook meteen dezelfde dag, of niet?

hillie