Mannetje Of Vrouwtje

Gestart door Isabel, augustus 13, 2005, 20:47:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Isabel

he hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zit met een klein vraagje.
Ik twijfel namelijk of mijn parkietje Pooky (ongeveer een jaar oud) nou een mannetje of een vrouwtje is.
De neusdop is namelijk wit en als je verder naar de snavel gaat wordt het lichtblauw.
Als ik de foto's van verschillende parkietjes bekijk op dit forum zie ik duidelijk verschil tussen de mannetjes en vrouwtjes.
Wat is Pooky nou precies  :blink:
Alvast bedankt.

Parkieten-Freak

Hallo Isabel,
Welkom op het forum!
Ik denk dat je een vrouwtje hebt, maar om je wat meer zekerheid tegeven, zou het   beter zijn als je even een klein foto'tje van je parkietje plaatst. ;)


jessay

Ik heb ook een popje waarbij dat zo is (vaak vogeltjes met een lutino of albino factor)
Mannetjes hebben echt wel huidelijk blauw ronde de neus gaten en daar blijft de rest dan roze ook de poten enzo bij popjes zie je dat het vaak beige blijft en niet echt een kleur krijgt.

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk omschreven.

gr jes

Safrena

CiteerIk heb ook een popje waarbij dat zo is (vaak vogeltjes met een lutino of albino factor)
Mannetjes hebben echt wel huidelijk blauw ronde de neus gaten en daar blijft de rest dan roze ook de poten enzo bij popjes zie je dat het vaak beige blijft en niet echt een kleur krijgt.

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk omschreven.

gr jes
[snapback]10581[/snapback]


Hey Jessay

Een popje krijgt altijd een bruine neusdop ook bij lutino en albino. De reden waarom de neusdop bij een popje soms lichter wordt komt door de hormonen en broedperiode ;)

Een mannetje heeft een blauwe neusdop maar daar is het wel zo dat bij lutino en albino vaak roze (vleeskleur) tot paarse blijft

vele groetjes

jessay

#4
Die van mij krijgt geen bruine neusdop hoor die blijven beige (in boekjes beschreven als bruin-geel, dat noem ik beige, maar in ieder geval niet duidelijk bruin) en inderdaad naar de snavel toe blauwig.
En zoals isabel omschrijft heb ik dus ook een popje. (ook heb ik een lutino pop gehad en ook die had geen bruine dop)
Ik heb ook een mannetje met een lutino factor en daar is het een stuk duidelijker bij dat het anders is maar het blijft zowel bijn mannetjes al popjes met lutino factor moeilijker te zien.

Bij die van mij is het permanent en niet onderhevig aan schommelingen. Eentje was 5 jaar en de anders is nu ander half en het is altijd zo geweest. Dus ik weet niet beter dan dat dat bij lutino factor vogeltjes zo is.

gr jessica

Safrena

Hey Jessay

Ik heb een lutino popje en bij haar is de neusdop overduidelijk bruin hoor ;)

Kijk maar even op onderstaande link bij de foto's die ik geplaatst heb van mijn lutino parkietenmeisje poeken

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1430

Vele groetjes

Isabel

He hallo allemaal, Isabel hier!
Ik ben bezig om Pooky op de foto te zetten maar meneer ( of mevrouw) snapt niet dat je daarvoor wel errug stil moet zitten.
Dus ben ik bezig een leuke maar ook duidelijke foto te maken. Binnenkort meer hoop ik!!
Nog een klein vraagje, kan het ook met voeding te maken hebben. te weinig vitamine ofzo.

Quintaz

CiteerHe hallo allemaal, Isabel hier!
Ik ben bezig om Pooky op de foto te zetten maar meneer ( of mevrouw) snapt niet dat je daarvoor wel errug stil moet zitten.
Dus ben ik bezig een leuke maar ook duidelijke foto te maken. Binnenkort meer hoop ik!!
Nog een klein vraagje, kan het ook met voeding te maken hebben. te weinig vitamine ofzo.
[snapback]10967[/snapback]

nee volgens mij zou het niet aan de voedeing kunnen liggen... misschien een beetje maar een vrouwtje is toch een vrouwtje en een mannetje is toch een mannetje... dat kun je toch niet vernaderen?

Isabel

He hallo,
Nou hier is de foto van Pooky!!
Graag een reactie

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

#9
Hoi Isabel,

Ik ga voor een popje ;).

Groetjes, Ingrid

P.S. Ze lijkt een beetje op mijn Luna (maar dat is een ventje) :)

Sonja

Hoi Isabel,

Volgens mij is Pooky een popje.  
Een mooi parkietje is ze trouwens ook! ;)

Groetjes, Sonja.

Isabel

Hallo allemaal,

Ik meld alleen even dat ik er net een vrouwtje bijgehaald heb.
Ze heeft de naam Muppet gekregen en is een kleine 4 maanden oud.
Ik heb haar gehaald in Heemstede, bij Haarlem, en ze is Lavendelblauw met wit.
Foto komt natuurlijk binnenkort.
Ik heb haar in een aparte kooi gezet met Pooky in haar eigen kooi en ze zitten nu al dik een uur naar elkaar te kijken en te kwetteren.
Maargoed ik denk ik moet dit toch even melden hoor. Ben zo blij als een klein kind op sinterklaas avond.

Maargoed vele groetjes,

Isabel, Pooky en Muppet

Jorijn

#12
2 Vrouwtjes?

Spit het forum even door op "2 vrouwtjes" dmv de zoekfunctie ;)

EDIT:

Sorrie, was helaas nog niet op de hoogte dat je al informatie had aangeschaft.

Mijn excuses hiervoor ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Isabel

He hallo Jorijn,

Ik sta altijd open voor meer informatie hoor!
Dit is altijd welkom bij me, ik leer elke dag meer over en met
mijn parkietjes.
Alleen had ik nog 1 klein vraagje.
Sinds ik Muppet (popje) heb, sinds woensdag, lijkt het wel of bij Pooky
meer blauw op de neusdop zit.
Kan aan mij liggen, maar het viel zelfs mijn vriend op.
Wie weet zijn de hormonen op hol geslagen.
Zal Pooky stiekum niet gewoon een mannetje kunnen zijn???

Mijn twijfel was weg, maar komt nu langzaam terug. :blink:

Hopelijk kan iemand me helpen

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Pooky lijkt me nog steeds een pop.....en zeker geen ventje! :)


Safrena

Hey Isabel

voor mij lijkt pooky ook vrijwel zeker een popje

Als de hormontjes van een popje veranderen kan de neusdop tot wit met licht blauw worden zoals bij jouw parkietje

Een mannetjes neusdop verandert niet naar deze kleur ;)

vele groetjes

Isabel

#16
Ja hoi allemaal,

Beloofd is beloofd hier een foto van Muppet.
Maar ook van Pooky en Muppet samen.
Ze kunnen al best samen in een kooi maar samen in 1 kooi slapen vind ik nog een beetje eng.
Muppet is wat kleiner dan Pooky en Pooky heeft nog steeds van die buien.
Het gaat een uur of twee goed en dan moet er weer gesnauwd worden.
Alhoewel Muppet laatst wel aan Pokky verteld heeft dat ze aan het eten is en ze dus niet met z'n tweeen in dat voerbakje kunnen zitten.

Maargoed  jullie zijn weer een beetje bij.

Groetjes Isabel

Lees eerst even de forum regels
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=326
alvorens de foto's te plaatsen
gr safrena


[verwijderd door de beheerder]

Sara

Knappe parkietjes van je!
Mijn parkietjes hadden in het begin ook wel wat ruzie af en toe maar na een week is da helemaal verdwenen  ;) .
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Isabel

Ik heb Muppet pas een week, eigelijk ben ik er best trots op dat ze al samen in een kooi kunnen zitten.
Alleen eet Pooky het eten van Muppet op dus moet ik elke keer het voerbakje er even uit halen

Ingrid

#19
De oorspronkelijke vraag in dit topic is voldoende beantwoord,
dus *klik*.

Groetjes, Ingrid