Geslacht van Seppe.

Gestart door Milo-Pixel, juni 21, 2008, 20:40:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Ik kan helaas geen foto plaatsen door de laptop die ik nu heb... Beetje een oud ding.

Seppe's neusdop is paars, echt dat 'mannetjes-paars', maar ik zag vandaag dat er rond de neusgaatjes lichtpaars zit. Is het dan wel een ventje? Of misschien toch een popje?

Petr@

Nou ik dacht dat Lola dus een popje was,maar begin nu echt te geloven dat zij toch ook een mannetje is.Ook een paarse neusdop en rond om de neusgaatjes begint het nu ook paarsig teworden,dat was eerst heel duidelijk wit.
Dus misschien dat Seppe toch ook een mannetje is hoor,zou kunnen dat het lichte paars donkerder wordt.

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

DarkWolf

Falkor heeft ook een echt paars-blauwe mannetjes neusdop én lichtere randjes rond zijn neusgaatjes. Maar hij is wel 100% een mannetje hoor :) Dus waarschijnlijk is dat bij jou Seppe ook het geval.

Milo-Pixel

Oke, goed om te horen. Ik wacht het af, ik wil het vooral weten omdat ik niet meer poppen wil dan mannen. En ik binnenkort wel een vierde erbij wil zodat ze lekker met zijn 4en in de voliere kunnen.

Milo-Pixel

Seppe's neusdop is een beetje aan het veranderen. De ringetjes rond de neusgaatjes worden blauw. De rest is nog gewoon paars. Kan het zijn dat hij nu al een beetje zijn volwassen kleur dopje krijgt?


Annika

het is mogelijk dat het het blauw is van een volwassen man, maar ook popjes kunnen een blauwe neusdop krijgen, alleen is die dan een stukje lichter.
Het blijft erg moeilijk gokken zonder foto (soms ook met foto trouwens)
De tijd zal het leren

Mars

En ja, het kan zijn dat zijn dopje nu al de volwassen kleur heeft. Mijn beide mannen zijn ook nauwelijks van kleur neusdop veranderd.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..