Guy en Sky

Gestart door Anaya, juni 24, 2008, 16:25:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anaya

(Ten eerste mijn excuses voor lange afwezig zijn, we hadden het hier erg druk vanwege mijn opa.)

Maar, waar ik voor een post maakte (nu ik eindelijk weer wat tijd heb :) ) is het volgende:

We hebben er vandaag (precies te zijn nog geen half uur geleden) een extra parkietje aangeschaft.
Naast Guy (mijn blauw met witte parkiet waar een eerdere post over ging) hebben we nu ook Sky een gele. (Don't ask, mijn moeder heeft nu een naam bedacht :p)
Ik vroeg me af hoe lang het duurt tot parkieten aan elkaar gewend zijn.
Ze zitten nu in aparte kooien, en staan naast elkaar.
Verschild dit (net als bij mensen) per parkiet, of kunnen ze na een bepaalde vaste tijd wel bij elkaar?

Hopelijk hoor ik snel meer.
(En geen zorgen, deze keer ben ik niet zo lang afwezig ;) )

chrikske

parkietjes zijn groepsdiertjes dus wennen normaal wel vrij snel aan elkaar  :)

het beste wat je kan doen is ze voor de eerste keer buiten de kooi of op een neutrale plek te laten kennis maken met elkaar in leven de lijve omdat anders wanneer je het nieuwe parkietje bij het oude in de kooi zet kan het zijn dat het oude parkietje de nieuwe als een indringer ziet in zijn "territorium" en zou het wel in een gevecht kunnen uitmonden.

groeten Christophe

Anaya

Bedankt voor de tip. Ja we kunnen ze niet buiten de kooi laten vliegen helaas (4 katten en een grote hond) maar zoals gezegd staan ze naast elkaar in 2 kooien ;)
Maar wel tegen elkaar aan, ze kunnen als ze willen, elkaars snavels zonder mooite aanraken.

Anaya

Ok, we hebben de vogels weer bij elkaar gezet en ze waren eerst naar elkaar aan het uithalen, waarbij mijn oudste parkiet zijn veren had opgezet.
Maar nu is Guy weer met zijn veren glad en zit te eten.
Tijdens het 'gevechtje' maakten ze wel melodieuze klanken (vooral Sky) en Guy schreeuwde maar 1 keer.
Is het gebruikelijk dat twee parkieten die net bij elkaar in de kooi zitten uithalen naar elkaar?
Als een soort rangbepaling of iets, of kan ik ze beter weer apart zetten?

Mars

Ja, hoor dat is normaal.
Zolang ze niet rollend over de vloer gaan is het prima.

Zorg wel dat je minimaal 2 etensbakjes hebt. En soms is een tweede schommel of een tweede stok even hoog belangrijk. Vaak wordt er voor het slapen gaan ook even gekibbeld, dat is best normaal.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Anaya

Dat is mooi.
Mijn eerste parkiet die is heen en weer aan het huppen zeg maar (Guy)
Dan is Guy bij Sky en haalt uit en dan is ze weer weg aan t springen om later terug te komen en weer uit te halen.
Ik ben blij dat het een soort rangbepaling is en dus geen echte ruzie.
Bedankt :) ik zal af en toe nog wel wat updates hier neer zetten als het onzeker lijkt (Ik heb nog nooit 2 parkieten gehad)
Maar als ze dus wel echt beginnen te vechten dan haal ik Sky er weer uit. :)

Mars

Hoe lastig het ook is, probeer er ook niet te veel aandacht aan te schenken :) Ze moeten het zelf even bepalen en dan is het meestal wel goed.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Anaya

Ze zijn nu rustig, het lijkt of het wel bepaald is nu denk ik.
Beide hebben zich al gewassen en zitten nu op rust.
Ik denk dat het wel goed komt ^-^
Bedankt voor alle reacties en hulp met deze twee schelmen ;)
Ik ga nu afsluiten enzo, want mijn moeder gaat zo naar bed en dan is de tv van mij en Aramil ^-^

Tot snel ((Ik hoop morgen :) maar ben morgen jarig dus weet niet zeker of ik de tijd heb.))

Anaya

#8
Ik wist niet zeker waar dit te plaatsen, maar bij aanschaf past het denk niet meer.
Maar ik wou wel melden dat het goed lijkt te gaan tussen Guy en Sky :)
Ze zijn de nacht doorgekomen (en de katten overwonnen:p )
Geen gevechten, af en toe nog wat uithalen van Guy (heel af en toe) en wat geklaag. Maar ze verdragen elkaar een stuk beter!
Ze zijn zelfs een aardige tijd rustig geweest samen (al kwam dat wss door mijn rustige keltische muziek :p )

Gr. Natas

Topics samengevoegd. ;)
Gr.Sonja.

Mandy

Citaat van: Anaya op juni 24, 2008, 19:29:36
Bedankt voor de tip. Ja we kunnen ze niet buiten de kooi laten vliegen helaas (4 katten en een grote hond) maar zoals gezegd staan ze naast elkaar in 2 kooien ;)
Maar wel tegen elkaar aan, ze kunnen als ze willen, elkaars snavels zonder mooite aanraken.

En die katten dan, 4 nog wel... hebben die geen neiging om uit te halen, erop te springen..... etc?
Ik vind het maar eng!