gevonden !grijze parkiet geel voorhoofd

Gestart door 1972marloes, juni 23, 2008, 13:22:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

1972marloes

 :D MIjn moeder heeft vanmorgen een grasparkiet gevonden nabij de camping de konijnenberg. ;D
harderwijk ermelo grens.Hoewel de wind zo een parkiet ver weg kan hebben geblazen. ???
De grasparkiet was helemaal uitgeput. :o
de parkiet is Grijs van kleur  met licht geel voorhoofdje. (mannetje)
Hij mist staartveren,waarschijnlijk tijdens de barre vlucht verloren. :'(
Verder zit hij nu veilig in de kooi van mijn moeders parkieten  uit te rusten :D en haar parkieten zitten los  ;)(ze heeft 2 mannen)

inmiddels zit hij op de boden van de kooi te eten,hij leek wel uitgehongerd,de pootjes zijn blauw en hij draagt geen ring.

Berichtjes samengevoegd.
Gr.Sonja.

Moppers

Hebben jullie Amivedi al ingelicht over jullie vondst?

1972marloes

eerst hopen we de eigenaar te vinden, die zou zo een lief parkietje toch wel missen.
Helaas moet ie dus wel mee in de auto moeders moet morgen weer werken dus is hij
naar almere meegereist.
de vonds staat bij amvedi, op markplaats en op pet vinder.
Dus we doen ons best.
Voorlopig hebben we hem maar gompie genoemt,dit omdat zijn staart mist.
Misschien door een kat? of een hand die net mis ving.
Nu ja we wachten af 3 ipv 2 is evt te overwegen.

Sonja

Even het verzoek om alleen te reageren bij serieuze belangstelling voor de vogel, zie hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10223.0

Groetjes, Sonja.

Moppers

#4
CiteerEven het verzoek om alleen te reageren bij serieuze belangstelling voor de vogel
Dat geldt voor aangeboden vogels. Mijn opmerking was bedoeld als tip om de eigenaar van het gevonden vogeltje de kans te geven het diertje weer te kunnen vinden. Is dat ook niet toegestaan? Of was je opmerking niet naar mij gericht?

Opgelost via pb. ;)
Gr.Sonja.

1972marloes

#5
HIj is niet te koop we zoeken zijn eigenaar
http://fotos.marktplaats.nl/kopen/c/72/zpMwBoM1EsNEYDOrefw8sg==.jpg
foto's van de avonturier

Ik heb eventjes de link uit het andere topic gekopieerd, dan staat alles netjes bij elkaar. ;)
http://www.gevondenenvermistehuisdieren.nl/index.php?item=view_class&id=8415&code=3c1f5d5e158fb4bd3d9a5e155a467bb6
Gr.Sonja.

1972marloes

Helaas heb nog niemand gerageerd of moet ik gelukking zeggen.
De grijze gompie (het is echt een vreemd gezicht geen staart) is erg innemend.
Als eerste hij is zo slim dat hij ook over het plavond van de kooi klimt.
zowel mijn als mijn moeders parkieten doen dat niet.
Mijn moeders parkieten negeerd hij compleet net of hij niet weet wat ie er mee moet.
Bonnie en Clyt vinden dat vreemd. Maar voor mijn moeder is tie niet bang ze kan gewoon met de handen in de kooi , en hij flappert niet weg.
Toen de parkieten van mijn moeder eruit gelaten werden reageerde Gompie verrassend.
Hij ging voor het deurtje van zijn kooi zitten. en leek wel te zeggen toe nu de mijne.  :-* (ik was gelukkig op de koffie het was zo lief om te zien)
Dat was een dilema na het avontuur en hij is niet zo bekend nog,maar hij zat daar zo charmant te kijken.
De vogels van moe zitten eigenlijk alleen s'nachts in de kooi. verder vliegen ze los en blijven daarbij braaf op de 2 klimbomenbomen en hun kooi .
Dus wij het deurtje open gezet en ja hoor hoe gompie vloog naar de kooi.Schrok niet van spullen in huis,vloog nergens tegen om en hop sprong op de klimboom.De andere parkietjes keken eerst even de parkiet uit de boom zo van we ben jij.Ze proberen kennis te maken maar gompie negeerd dat.
ze doen gelukkig niet lelijk tegen elkaar.
Nu ja ik denk dat we dus maar opzoek gaan naar een grotere kooi als Gompie deze week niet wordt opgeeist.

Mandy

Hij mag dus blijven, nou da's fijn!  :D
Veel plezier met hem/haar...


Sonja

Topic samengevoegd.

Fijn dat Gompie bij jullie mag blijven, hij gaat vast een leuk leventje tegemoet. ;)

Dit topic kan dan wel op slot.

Groetjes, Sonja.

1972marloes

#9
Gompie blijft definitief bij mijn moeder En dat niet alleen hij blijkt een ware houdinie,hij weet zich met zijn grote volwassen lichaam helemaal in de etensbak te proppen in de hoop dat de klep van de voerbak open gaat.
Deze zitten echter dicht geplakt met een tape'je.

Hopelijk heeft hij ervan geleerd dat het in deze kooi niet werkt.
de staart heeft 3 hele kleine beginnende veertjes die rap lijken te groeien.
Ze zitten inmiddels in 1 kooi deze is cht te klein.
dus gister ge surft en een mooie nieuwe besteld.
maar wat een verschil in prijzen voor dezelfde kooi zeg.

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/ferplast/23258

Nu ja maandag ga ik op vakantie dan gaan mijn parkieten ook nog eens daar logeren. (
Loekie is er al eens geweest maar voor storm wordt het de eerste keer.
We hebben besltoten dat we in ieder geval loekie mee terug nemen.
Ik hoop zelf storm ;D ook maar als zich een koppelte vormt met 1 van de 3 mannen van mijn moeder
kun je ze moeilijk scheiden he. :-*

Nu ja moe heeft de komende weken dus een zwerm 4 mannen 1 vrouwtje en allemaal los


Bericht samengevoegd met het bestaande (gesloten) topic en alles verplaatst naar Mededelingen