neusdop

Gestart door Rianntjee, juni 19, 2008, 13:58:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianntjee

hallo,
Kiki en Chico heb ik al een jaar. Kiki heeft al heel lang een blauwe neusdop, maar Chico heeft nog altijd een wit randje op de neusgaten met een klein beetje blauw?
Wanneer gaat die neusdop van kleur veranderen? Ik heb Chico ookal een jaar en er is nog niks veranderd? Ik vind het maar raar, omdat Kiki's neusdop allang heeelemaal blauw is.
Ik plaats even een foto
p.s. in de dierenwinkel werd er duidelijk gezegd dat het een mannetje is


m.v.g. Rianne

Mandy

Volgens mij is het ook geen mannetje, maar een popje.
Die van popjes verkleuren en veranderen regelmatig...

En van een mannetje kun je over duidelijk zien, dat wordt diepblauw. En dat blijft zo.

Mooi zijn ze in ieder geval wel!  ;)

Annika

de rechter is duidelijk een popje, de linker een man.
Helaas is het bij jonge parkieten vaak moeilijk te zien, zeker als je er geen ervaring mee hebt, zoals in veel dierenwinkels vaak het geval is.

roman

En zie je dat aan de neusdop of ook aan iets anders? Want zoals bij deze 2 heb ik 1 parkiet die wat groter is dan de ander. Of heeft dat niks met mannetje of vrouwtje te maken?

-xx-parkiet

de lengte vd parkiet heeft nix met t geslacht te maken je kan t alleen echt aan de neusdop zien,ik heb zelf ook een mannetje die iets kleiner en smaller s dan zijn vrouw.

Safrena

Hey Rianne

Kiki is heel duidelijk een mannetje, chico is een popje.

Het is best mogelijk dat chico al wat heeft meegemaakt of ziek geweest waardoor de neusdop nog niet verkleurd is naar bruin.
Ook een vitamine tekort kan een oorzaak zijn.

Vele groetjes

Rianntjee

oww.. de vrouw van de dierenwinkel had hem toen in een doosje gedaan en Chico ging toen kwetteren en toen zei ze: 'Ohhh duidelijk een mannetje.' Wel raar dan als het een vrouwtje is, maar wat zou ik dan moeten doen als ie vitamine tekort komt? Ik geef ze toch best wel veel (Xtra-vital, fruit, grit en maagkiezel, groenten van vitakraft, af en toe appelazijn in het water, ze hebben mineralenblok). En dat Chico ziek zou kunnen zijn geweest weet ik niet. Achja ik wacht gewoon af.

Safrena

Citaat van: Rianntjee op juni 20, 2008, 00:50:22
oww.. de vrouw van de dierenwinkel had hem toen in een doosje gedaan en Chico ging toen kwetteren en toen zei ze: 'Ohhh duidelijk een mannetje.' Wel raar dan als het een vrouwtje is, maar wat zou ik dan moeten doen als ie vitamine tekort komt? Ik geef ze toch best wel veel (Xtra-vital, fruit, grit en maagkiezel, groenten van vitakraft, af en toe appelazijn in het water, ze hebben mineralenblok). En dat Chico ziek zou kunnen zijn geweest weet ik niet. Achja ik wacht gewoon af.

Hey Rianne

Die vrouw van de dierenwinkel ging gelijk af dat het een mannetje is omdat ie kwettert  ???
Dat is wel een hele foute instelling, vrouwtjes doen dat ook net zoals mannetjes.

Groentjes van vitakraft, krijgen ze geen verse groentjes ?

Verse groentjes zijn veel beter, dan wat jij ze geeft. Verder ziet de voeding er prima uit. Wel mag je ze ook zo af en toe een stukje oud (of een paar uur uit de broodzak) of geroosterd grof brood bij geven, af en toe een klein stukje kaas, een sliertje spaghetti of macaronie, en stukje beschuit mag ook  ;)

Vele groetjes