Bijten

Gestart door brietje, juni 20, 2008, 14:34:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

brietje

Hoi hoi,

Ik heb een paar vraagjes.

Pino is al aardig tam. Springt graag op mijn hand. Ze knabbelt graag aan mijn vingers. Het doet geen pijn het kriebelt meer, maar ik had gelezen dat ze dat niet mogen doen, omdat ze dan uiteindelijk echt kunnen gaan bijten. Af en toe zet ze flink haar snavel in mijn vingers. Ik probeer het te negeren al een paar weken, maar het lijkt wel of het niet helpt. Is het misschien een optie wanneer ze aan mijn hand "kriebelt" of echt bijt, haar terug te zetten op haar stokje en dan te negeren?

Als ik voor de kooi zit, praat ik gezellig met haar. Dat vind ze leuk. Ze klimt dan naar de tralies, vlak voor mijn gezicht. Ik geef dan kusjes vlak voor de tralies en ze wil maar al te graag mijn lippen aanraken. Maar ik durf niet zo goed, omdat ik bang ben dat ze in mijn lippen gaat bijten. Wilt ze misschien kusjes teruggeven of wilt ze bijten?

Groetjes Brietje

Mandy

Hallo!

Als ze bijt dan moet je d'r even negeren, ze is nu aan het uitproberen lijkt het wel. Ik zou maar even geen kusjes geven hoe graag je dat ook wil. Als ze iets goed heeft gedaan dan kun je haar met een overdreven stem een compliment geven.

Hoe oud is zij?!
Misschien is ze aan het puberen, meer info daarover vindt je op de site van Parkietenfreak.

Succes!

brietje

Ik wacht nog wel even met kusjes geven. Ik geef haar veel complimentjes. ;D

Ik denk eerlijk gezegd dat het een zij is, de kweker had gezegd dat het een mannetje is, maar het neusdopje is een beetje roze, geel, maar lijkt ook wel een beetje blauw. Dus nog moeilijk te zeggen.

Ze is nu bijna 4 maanden oud. Ze is inderdaad aan het puberen. Ze is ook in rui.

Safrena

Hey Brietje

Op onderstaande link kun je ook meer lezen over het bijten  ;)

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Vele groetjes