jenny,henk en johan

Gestart door lorenzo, juni 18, 2008, 17:43:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lorenzo

heeeey!!

ik ben lorenzo, ben 13 jaar en ik heb voor mijn verjaardag 2 parkieten gekregen!
het verhaal gaat alsvolgt :D:
ik was jarig op 14 juni en heel gezellig enzo, op een gegevenmoment staat er ineens een doosje met een vogeltje erin, heel leuk enzo.. maar we hadden al een vogel dus we dachten van ahh gezellig bij elkaar int hok.. maar de oude vogel (jenny) is een beetje chagerijnig, dus ging henk ineens pikken!.. dat mag natuurlijk niet, dus hebben we een appart hok gekocht...

na 2 dagen begonnen we het zielig te vinden voor henk dat hij niet bij jenny kon zijn.. dus hebben we nog maar een parkietje genomen.. nu hebben we dus 3 parkieten waarvan er 2 pas  8 weken zijn.. jenny is al 5 jaar
voor de duidelijkheid zal ik even een paar foto's maken...:

links is johan en rechts is henk ;D

en dit is jenny :D

1 keer klikken op het plaatje en je ziet hem in het groot!!


Ingsu

Het is heel normaal dat parkietjes elkaar pikken als ze net bij elkaar zijn gezet, ze moeten dan even bepalen wie de baas is.
Vooral als je parkietje al een tijdje alleen is zal het even een omschakeling zijn voor haar. Ik denk dat ze best bij elkaar kunnen [behalve als een van je nieuwe vogels ook een popje is]

Veel plezier met je nieuwe parkietjes!

lorenzo

Citaat van: Ingsu op juni 18, 2008, 18:25:04
Het is heel normaal dat parkietjes elkaar pikken als ze net bij elkaar zijn gezet, ze moeten dan even bepalen wie de baas is.
Vooral als je parkietje al een tijdje alleen is zal het even een omschakeling zijn voor haar. Ik denk dat ze best bij elkaar kunnen [behalve als een van je nieuwe vogels ook een popje is]

Veel plezier met je nieuwe parkietjes!

dankjewel! :D

maar jenny bleef maar pikken eht duurde ongeveer een half uur en nog steeds wou ze henk neit accepteren...

Jasmin

Dat is ook niet in een half uurtje gebeurd hoor.
Ze moeten nog wennen aan elkaar dat duurt meestal wel een paar dagen.

groetjes jasmin

chrikske

jenny heeft altijd al in de kooi gezeten waar ze nu in zit.
als daar ineens een vreemde "bezetter" in komt zal ze dat niet zomaar dulden hé  ;)

laat ze aan elkaar wennen, het komt wel goed wanneer ze de rangorde bepaald hebben  :)

(mooie parkietjes trouwens!)

groeten Christophe

lorenzo

dankje voor de tips, ik denk dat ik het nog maar 1x ga proberen dan, eigenlijk was ook ene beetje de reden waarom ze er neit bij mocht, als henk op het hok van jenny zat, beet jenny heel hard in henk zijn poten, toen heeft hij bijna de hele dag op 1 poot gelopen ???

bedankt dat je het mooie parkietjes vind Christophe !!

Ingsu

Je kunt het best nog een keer proberen, maar wacht dan liever nog een tijdje.
De kans dat het goed gaat is groter als de parkietjes al een beetje gewend zijn aan elkaar in apparte kooien, dan kunnen ze wel al naar elkaar fluiten, maar is het niet meteen een "indringer" in het territorium van je eerste parkietje.

Groetjes van Inge

Mars

Bovendien zit Jenny in een kleine RONDE kooi. Daar zou ik ook geen vriendje bij willen hebben: die ruimte is voor 1 parkiet al minimaal.

Als je ooit weer een kooi koopt voor een parkietje koop dan geen ronde kooi, want dan hebben ze moeite met hun orientatie en veiligheidsgevoel. ook horizontale tralies zijn fijn om in te klimmen.

Gelukkig is dat bij de neiuwe kooi beter, dus je kunt ze eens bij elkaar zetten en kijken hoe dat gaat, maar kijk wel eerst even naar de geslachten van de vogels: een combinatie van 1 man en 2 popjes kun beter niet samen doen (altijd evenveel mannen of meer mannen dan popjes)!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mandy

Als je een groter kooi zou nemen dan hebben ze ook meer de ruimte voor zichzelf. Ik vind beide kooien nogal klein.
Citaat van: lorenzo op juni 18, 2008, 17:43:13

ik was jarig op 14 juni en heel gezellig enzo, op een gegevenmoment staat er ineens een doosje met een vogeltje erin, heel leuk enzo.. maar we hadden al een vogel dus we dachten van ahh gezellig bij elkaar int hok.. maar de oude vogel (jenny) is een beetje chagerijnig, dus ging henk ineens pikken!.. dat mag natuurlijk niet, dus hebben we een appart hok gekocht...

Eigenlijk had je het andersom moeten doen: Eerst een paar dagen apart naast elkaar, zodat ze aan elkaar zouden kunnen wennen en dan bij elkaar.

lorenzo

julie hebben gelijk, ik ga binnekort een hele grote kooi kopen, dan doe ik eerst henke rin, dan jenny, en dan johan.. dan hoop ikd at ze aan elkaar wennen..

nu doen we omstebeurt de hokjes open dat jenny even op eht hokje van johan en henk loopt  :P en andersom

nu bijt jenny neit heel erg meer ;D

nogmaals bedanlt voor niuewe tips :)

Mandy

 ;D  Goed man!

Laat ze maar even rustig wennen aan elkaar.

Komt wel goed....  een mooi groot huis en leuke speeltjes!

Veel plezier met ze.