tam,of niet?

Gestart door pj_duffel, juni 22, 2008, 15:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pj_duffel

mijn parkietje Jim,ik denk nu 3/4 jaar oud is een schat  :-* en een jongen.
hij is gewiekt,ik denk niet tam.enkel als ie buiten de kooi is kan ie overal mee op me vinger,maar in de kooi issie zoals de andere volgels,bang ;) . P.S. als je iets te veel wiebelt of je vinger opeens snel verplaatst issie wel weg,anders niet?wat is dit??halftam bestaat niet he?

Mars

Ik vind hem dan toch wel al behoorlijk tam hoor!

Maar gewoon wat vaker in de kooi oefenen.


En ja, je hebt zeker wel verschillende mates van tam zijn... maar hoe we dat noemen? Ik zeg dan altijd... ja Layla is redelijk tam.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pj_duffel

ok,dank je.ik ben echt blij dat ik ooit in mijn leven twee vogels tam heb gekregen  ::)

Sara

#3
Mij lijkt me niet dat je parkietjes tam is, eerder angstig.
Als je aangeeft dat hij gewiekt is, moet dit al een nare ervaring voor hem zijn.
In de kooi kan hij duidelijk laten merken dat hij bang is(hij kan hier weg'springen', als je hem uit de kooi haalt kan hij niet anders dan uit angst bij je blijven zitten, hij is gewiekt en kan geen kant op.
Dit vind ik erg spijtig en niet echt 'tam' te noemen. :(
Ik hoop dat je de vleugels terug laat aangroeien en begint met het vertrouwen van je parkietje terug te winnen - dus - hem dan echt tam te maken.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

ciske

ik ben het in dit geval met sara eens. een parkietje die gewiekt is kan nie anders als bij je blijven zitten. hij kan immers niet vliegen, en als ie het probeerd valt ie terug op de grond.

gebruik de zoekfunctie op het forum ook eens met de term kortwieken. dan vind je daar ook heel veel info over
Gr, Bas

Milo-Pixel

Ook ik vind niet dat je parkietje tam is. Een parkietje die tam is, komt op je vinger, hoofd, schouder, arm etc. uit vertrouwen. Ook in de kooi is een tam parkietje niet bang, en nieuwschierig naar het baasje.

In jou geval denk ik dat het angst is, en het niet weg kunnen. Je parkietje moet wel blijven zitten, anders valt hij. Hij kan immers niet vliegen. Mede omdat je aangeeft dat hij in de kooi bang is, zou ik niet weten waarom hij buiten de kooi, wel ineens echt vertrouwen heeft. Hij moet wel.

Ook ik wil je aanraden de zoekfunctie te gebruiken, en veel te lezen over wieken. Ik raad je aan de vleugels gewoon te laten groeien, en het vertrouwen van je parkietje te winnen, en hem niet te dwingen..

pj_duffel

ok,hij is dus niet tam,maar wel vriendelijk  ;) ??uit genegenheid gaan ze aan je haar knabbellen en ook aan je oor?niet bijten.hij doet dit?hij is niet tam maar knabbelt(zachtjes) aan mijn oor?raar ???

Sonja

Dat is niet raar hoor  ;) maar heel lief bedoeld. :-*

Parkietjes die elkaar heel lief vinden, doen dat ook bij elkaar.

Groetjes, Sonja.