niet uit de kooi

Gestart door Rianntjee, juni 20, 2008, 16:10:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianntjee

hej hej,
Gister en vandaag heb ik de kooi van 1 tot (gister 6uur)4 opengelaten, maar ze komen er niet uit. Ookal leg ik een stukje trosgierst op het stokje bij de ingang. Dan nog gaan ze hun kooitje niet uit, terwijl ze toch al 2x los zijn geweest...(ik had trosgierst op mijn hand gelegd en Kiki kwam op mijn hand zitten en zo heb ik hem 2x de kooi uit gehaald).

Iemand een tip ofzo zodat ze wel de kooi uit gaan? Ik vind het maar een beetje raar. Nu hebben ze de kans en dan komen ze niet, haha  :D

Groetjes Rianne

Safrena

Hey Rianne

Hun kooi is hun veilige haven, buiten de kooi is voor je parkietjes groot en eng, en daar moeten ze aan wennen. Het ene parkietje went daar sneller aan dan het andere parkietje.

Heb je het ook buiten de kooi leuk en gezellig voor ze gemaakt?
Een speeltuin of speelboom

Of je kan hun favorite speeltje even mee buiten de kooi nemen, dat helpt ook soms.

Vele groetjes


Rianntjee

Ja, op mijn klerenkast staat een speeltuintje van hout met speeltjes aan(wel gekocht)en ik heb speeltjes aan een soort van schoenendoos gemaakt. Aan het plafond heb ik 7 of 8 zelfgemaakte schommels gehangen. En ik heb een boekenkast waar speeltjes en frutseltjes inliggen(karton, knikkers, sisaltouwtjes, waterbadje, dobbelstenen). Maar dat hebben ze nog niet ontdekt.

Mandy

Uit mijn ervaring kan ik je vertellen dat dat wel een half jaar kan duren!
De een doet dat sneller dan een ander.
Het scheelde wel dat de mijne die 5 jaar in een kooi had gezeten, voor ik hem overnam, een erg favoriet speeltje had... Een belletje. Volgens mij zag ie dat belletje meer als partner want hij voerde hem ook.
Ik heb dat belletje uit de kooi gehaald en bij de uitgang van de kooi gehouden zodat hij er nog wel in kon blijven en ook wel bij dat belletje kon, na een aantal keren heb ik dat belletje steeds verder van de kooi gehouden en toen moest ie wel een keer die stap maken. Toen ben ik met het belletje aan een tafel gaan zitten op een meter afstand van de kooi en hij wilde zo graag naar het belletje dat ie ook een keer op tafel kwam! Ik heb dat weken vol gehouden, na het eten even op tafel spelen....
En nu kan ik helemaal in de keuken gaan staan en komt ie aan vliegen.

Dit is mijn ervaring en misschien heb je er iets aan?!
Succes!