Luna's poepjes blijven plakken

Gestart door Petr@, juni 16, 2008, 19:45:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Luna is nu een week bij mij.Haar poepjes blijven aan haar poeperd plakken.Heb het deze week aangekeken want ken ook stress zijn.Maar vind het nu wel lang duren.Had het al op gezocht en gelezen dat het wormpjes zouden kunnen zijn.Breng morgen haar poepje even naar de Va.Maar vraag me eigenlijk af hoe besmettelijk het eigenlijk is want de ander parkieten hebben een schoon achterwerk.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Er zijn meerdere oorzaken die dit kunnen veroorzaken. wacht eerst even de uitslag van de ontlasting af. Het kan best te maken hebben met de slechte conditie die Luna heeft (tenminste, daar ga ik even vanuit, gezien de vorige eigenaar) Is het wel vaste ontlasting of is het ook echt dunner, het kan ook nog blijven hangen door iets langere veertjes, of bijv door overgewicht (klinkt raar, maar dat zie ik bij Moppie hier altijd. Wanneer zij een topzwaar periode heeft, blijven de poepjes wat hangen, is ze weer slank dan is dat weer over.

Petr@

Het is vaste mooie ontlasting,ze is inderdaad fors.Vergeleken met de ander hier,daar schrok ik wel van.Ze is gewoon echt dik.Ja en hier krijgt ze maar 2 scheppen per dag.
Breng morgen haar poepje bij Kindermans en wacht wel wat daar uit komt.Voor de rest is ze een lieverd(niet tam).


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Petr@

Vanaf gister avond heeft Luna geen poepjes meer  hangen.Vandaag heb ik er nog niet 1 aan de poeperd gezien.Is ook helemaal schoon.Ze is ook vandaag uitgebreid in bad geweest ze was werkelijk kletsnat.Dus ik kijk het nog even aan,maar denk dat het over is.Zoniet ken ik altijd nog haar poepje wegbrengen.
Ze heeft het zo naar haar zin in de voliere misschien dat dat er ook mee temaken heeft en het vrij vliegen vind ze zo heerlijk.Ken ze ook een beetje afvallen ;)


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Petr@

Ik ga straks om 11.40 toch even met Luna naar de arts.Zag vanmorgen weer poep aan haar achterwerk hangen.En ze zijn zo groot bij haar, vergeleken bij de andere 5.
Nu zei de assistente door de telefoon waarschijnlijk diarree,maar het zijn toch stevige poepje en niet dun.Diarree is toch dun??
Want ik wil niet dat ze me iets geeft voor Luna wat ze misschien niet nodig heeft.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Petr@

Weet niet wat ik moet doen, krijg Luna absoluut niet tepakken.Heb net de arts gebeld en die zei doe maar met een doek.Dat doe ik nooit.Ik heb tot 12 uur de tijd om langs tekomen, weet nu al dat ik dit niet ga redden.Haar achterwerk ziet er niet uit.Ze probeert het ook schoon temaken, ze ken er niet bij.Ze probeert het zelfs met haar pootje tedoen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Hey Petra...

Lastig he... Ik zou zeggen als absolute noodoplossing nat spuiten met de plantenspuit, dan kan ze niet meer vliegen, maar ik ben bang dat je haar dan niet op tijd droog krijgt... Is er ene mogelijkheid dat je haar in de gewone kooi kan lokken en dan met dat gevaarte naar de da reizen?

Petr@

Ik denk dat ik het niet meer ga redden i.v.m. de tijd van die arts.Ze ziet er verder niet ziek uit goed strak in de veren.Ze eet drinkt speelt, weet het zegt niks.Maar die poepje blijven zo bij haar plakken ze heeft het nu wel schoon gekregen.
Ik wacht tot maandag tenzij ze in eens gaat veranderen ,dan heb ik meer tijd om haar wat rustiger te kunnen pakken.Want dit is haast en vlieg werk.Heb gelukkig ook nog die hele kleine kooi, waar ik haar in ken vervoeren.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Petr@

Nou wil ik straks een poepje van Luna gaan weg brengen.Ze zit weer helemaal vol vanonderen.
Nou is mijn vraag eigenlijk moeten die poepjes nu heel vers zijn of maak het niet uit. Want ik zit te denken als die poepjes er zo afvallen kan ik die toch brengen?
Ik zet ook even de kleine kooi neer kijken of ze daar in gaat want ik krijg haar niet uit de voliere tepakken.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Safrena

Hey Petra

De poepjes zijn het beste vers, daar kunnen ze meer in zien

Vele groetjes

Petr@

Hoelang duurt het eigenlijk dat een poepje hard gaat worden?
Heb eindelijk een poepje van Luna tepakken die ik wil laten onderzoeken want vorige week bracht ik poepjes die veel te hard waren.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Poepjes moeten zo vers mogelijk zijn. Als je ze in een boterhamzakje verpakt, zoveel mogelijk lucht eruit, dan blijven ze wel eventjes vers.

Je kunt ook alu folie hiervoor gebruiken.

Petr@

Oke bedankt, maar nou begrijp ik iets niet.Als ik de poepjes zou op sturen worden ze toch ook hard want ergaat toch 24 uur over.Nu ken ik naar Vlaardingen rijden of bij mij in de buurt brengen en die sturen het dan op voor me.Wat is nu wijsheid?
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Vlaardingen stuurt het niet op, die kijken zelf. Daar kun je het trouwens ook naar opsturen. Maar als de poep goed verpakt is, luchtdicht, droogt het niet uit.

De poep droogt uit waar het in contact komt met de lucht. Als jij de poep vers opvangt (dus niet als het van de poeperd afvalt NA dat het al heeft vastgezeten) en gelijk verpakt, blijft het vers.

Petr@

Nou heb net gebeld naar de arts waar ik het poepje van Luna heb gebracht.
De poepjes zijn goed zit niks in, geen wormpjes parasieten.

Ben nu toch wel gerust gesteld. Waarschijnlijk komt het toch omdat ze best wel fors is. Het is eigenlijk alleen 's morgens dat ze dat heeft omdat ze denk ik met haar achterwerk tedicht op het stokje zit.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Klinkt een beetje als Moppie hier.. in de periodes dat ze flink fors is, blijft er nog wel eens wat hangen. Soms moeten wij dat weghalen, soms verliest ze het zelf.
Maar goed dat je het na hebt laten kijken, beter een keer voor niets, dan een keer te laat ;)


Milo-Pixel

Fijn dat er niets aan de hand blijkt te zijn! Dan ben je in ieder geval gerust gesteld.

Liefs,
Marit

hillie

Gelukkig Petra dat er niks aan de hand is.

groetjes hilde