Discus in Kerkrade

Gestart door Kleintjes, juni 16, 2008, 12:12:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

ik was even vrolijk aan 't surfen en eens aan 't kijken welke Discus-zaken er in de buurt liggen.

Kom ik op de website van Discus Hooijmaijers te Kerkrade terecht. Schrik ik me toch even 'n ongeluk!!!
Ik zal je laten zien hoezo:

Bij dierenspeciaalzaak Hooijmaiers hebben wij steeds aanwezig, goede zangkanaries, zebravinkjes, jonge grasparkietjes(nooit ouder dan 6 weken) jonge dwergpapegaaitjes (agaponiden) in diverse soorten, valkparkieten in verschillende kleuren, en diverse soorten tropische vogels.

Dit was mijn reactie wat ik naar aanleiding van de 'advertentie' heb gemaild:

Geachte heer, mevrouw,

tot mijn grote schrik las ik op Uw website dat U nooit grasparkietjes hebt ouder dan 6 weken. Ik schrok hiervan omdat grasparkietjes pas met 6 weken volledig zelfstandig zijn en voor die tijd eigenlijk nog niet bij de oudervogels weg mogen. Ik ga er van uit dat U dit wist, maar voor de zekerheid vermeldde ik 't U toch.
Zijn de parkietjes bij U jonger dan 6 weken? Zo ja, zijn ze dan 100% zelfstandig?

Ik hoop dat U mijn bezorgdheid begrijpt. En dat U mijn vraag zou willen beantwoorden.

Met vriendelijke Groet,
Martina Hendriks, parkieten-eigenaar.


Ik ben eens benieuwd of ik überhapt 'n mailtje terug krijg van hun. Schokkend wat sommige winkels doen, wellicht iets te voorbarige conclusie maar uit de advertentie (om 't zo te noemen) maak ik op uit dat de parkietjes dus JONGER dan 6 weken zijn..... Zodra ik bericht heb plaats ik de reactie ook hier in dit topic als aansluitend bericht.

Ben eens benieuwd wat jullie uit de advertentie opmaken.

Groetjes en liefs van 'n geschrokken Maartje ( Martina doet 't dus ook voor mij hahahaha  ;))
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Afgezien van jou vraag komt er bij mij dan ook gelijk de volgende vraag op: wat nou als ze binnenkomen als jonger dan 6 weken, en ze zitten daar een tijdje? Dan zijn ze dus ouder dan 6 weken. Wat dan?
Er komen allemaal gruwelijke dingen in me op. :-[

Goed dat je een mailtje heb gestuurd om uitleg te vragen over deze belachelijke 'advertentie'. Ik ben benieuwd wat je voor antwoord krijgt.

Mandy

Goed gedaan!
;D

Is dit niet iets voor de dierenbescherming? Ik zie dit een beetje als mishandeling of mag ik dat niet zeggen?!
Ze zien het dus echt als verkoopproduct/lokkertje.

Ik ben ook erg benieuwd!
Maar ik denk niet dat dit de enige  actie is die je zou moeten ondernemen.
En ik twijfel of ze zich er iets van aan trekken.
Want dan verkopen zij of geen parkieten meer ( dat willen ze niet denk ik )of ze laten alleen die advertentie maar weg....


Milo-Pixel

Hoe durven ze  >:(

Het is zo jammer dat sommige dierenwinkels gewoon geen besef hebben van wat ze doen....  :( .
Het is gewoon niet goed voor een parkietje om zo jong bij de ouders weg te gaan..

Citaat van: Moppers op juni 16, 2008, 13:12:32
Afgezien van jou vraag komt er bij mij dan ook gelijk de volgende vraag op: wat nou als ze binnenkomen als jonger dan 6 weken, en ze zitten daar een tijdje? Dan zijn ze dus ouder dan 6 weken. Wat dan?
Er komen allemaal gruwelijke dingen in me op. :-[

Dit had ik inderdaad ook meteen toen ik het las.. Ik moet er niet aan denken wat ze ermee zullen doen... Ik hoop dat het niet is wat ik denk.

Ik ben benieuwd wat je voor antwoord krijgt, Maartje!

Liefs, Marit

Kleintjes

Hoihoi,

ik wacht even hun reactie af en neem dan (indien nodig maar wel annemelijk) verdere stappen. Heb toevallig 'n site gevonden waar je rechtstreeks contact kun opnemen met 'n dierenhulp-instantie in de regio.

Ook ik ben erg benieuwd wat de reactie van hen is, als die al komt. Als 't goed is weet ik binnen enkele dagen meer.
Ik houd jullie op de hoogte!

Wat betreft de opmerking van Moppers: Ik moet er niet aan denken wat er met de lieverds gebeurt die langer daar zijn... de gedachte alleen is al is al eng genoeg.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Dat er -ik weet niet wat- met de parkietjes ouder dan 6 weken zou gebeuren, vind ik wel wat ver gezocht en pessimistisch.
Dat de parkietjes "niet ouder zijn dan zes weken" lijkt me hoogstens een verkooptrucje waar onwetende klanten intrappen.
De verkopers halen waarschijnlijk als verkoopargument aan "Parkietjes jonger dan 6 weken zijn pas uitgevlogen en dat is de perfecte leeftijd om hen tam te maken.", waar goedgelovige klanten zeker ook in zullen trappen.
Dat die parkietjes daarom daadwerkelijk allemaal onder de 6 weken zijn vind ik persoonlijk ongeloofwaardig. Dat de parkietjes 'geleverd' worden bij de winkel jonger dan 6 weken maakt het niet minder erg, maar als de parkietjes de 6 weken overstijgen (of zelfs misschien niet eens 6 weken oud zijn) zullen de verkopers ze ook gewoon verkopen als "parkietjes, jonger dan 6 weken". Verkopers volgen het geslacht of de leeftijd vaak niet eens op van de dieren die ze verkopen (althans, ik ben hierover al vaak bedrogen geweest in de dierenwinkel).

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Ik denk dat Sara zeker een punt heeft.
Veel mensen hebben er geen flauw benul van hoe oud een parkietje is. Het lijkt mij ook een verkooptruc maar het blijft natuurlijk heel erg fout en verkeerd.


Caviaplanet

Toen ik mijn 2 parkietjes kocht, was er een moeder met een dochter die aan de medewerkster vroeg of ze een jong parkietje kon bestellen. De medewerkster zei toen dat ze dat niet doen, er zaten nog parkietjes genoeg en die waren ook nog vrij jong. Die mevrouw heeft geen parkietje gekocht. Mensen zouden zich eens beter moeten inlezen. Een parkiet hoeft niet piepjong te zijn om deze tam te krijgen. Mijn waren hun voorhoofdstreepjes al kwijt maar ze zijn net zo snel tam geworden als mijn vorige parkietjes die 8 weken waren.
Groetjes
Jolanda

Kleintjes

Hoihoi,

kan inderdaad alleen 'n 'kale verkooptruc' zijn, maar je moet altijd in gedachte houden dat er werkelijk winkels zijn die de 'overjarige' dieren dumpen of wat ook. Helaas heb ik dat zelf al eens meegemaakt, in die zaak haal ik dus nooit meer wat; nog niet eens 't speeltje. Dierenbeulen sponsor ik niet 8).

Ik ben eens benieuwd wat hun reactie is. Duurt alleen lang, dat wachten hahahahahaha.

Verkooptruc is goed mogelijk, dat is dan 'redelijk schadeloos' om 't zo even te noemen. Je weet echter maar nooit met (sommige) dierenwinkels. Ik heb gedaan wat ik kan tot nu toe, kan verder niks zolang er geen reactie terug is van hun. 't Is nu dus afwachten. (waarom heeft 't leven geen 'fast forward' knopje? LOL.) Zodra er meer is meld ik me wel weer in dit topic.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses