Wat moet ik nu doen?

Gestart door Rory, juni 15, 2008, 17:10:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rory

Hallo iedereen.

Vorige week ben ik met kimi naar de vogelarts geweest en de dierenarts.
Beiden zeiden dat hij kerngezond is.

Nu ligt hij bij mijn vriend tussen zijn handen in met een dekentje ( terwijl hij niet zo heel erg tam is :S)
Hij wilt niet op zijn stokjes zitten of in de kooi maar alleen maar bij mijn vriend of mij.

Nu belde ik net de vogelarts op en die zei nee niks aan de hand.
Mijn vriend en ik vertrouwen dit voor geen meter, want dit is geen kimi maar het lijkt wel een oververmoeide parkiet.


Audrey

Dit lijkt me niet goed, een parkietje dat nog niet tam is en nu plots graag zo dicht bij jullie wil zijn.  :( Is er geen andere vogelarts in de buurt waar je naartoe kunt? Jij kent je parkietje het beste en als jij ziet dat het gedrag plots helemaal verandert dan is er waarschijnlijk wel iets aan de hand.
Kijk hier eens of er iemand bijstaat waar je naartoe kunt : http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Ik hoop voor je dat alles in orde komt!

Rory

#2
Hij is dood  :( :( :(
ik was net te laat bij de dierenarts.
Die vrouw zei dat hij waarschijnlijk iets met de luchtwegen had en een hartaanval heeft gekregen

ik ga in ieder geval niet meer naar die artsen. vorige week was ik notabene nog langs geweest omdat ik het al aanvoelde.
Ben niet goed geweest voor hem,, had naar een andere moeten gaan meteen :(

Ingsu

Je moet de "schuld" niet op jezelf afschuiven, het is ontzettend goed DAT je naar een arts bent geweest.
Ik heb ook eens zoiets meegemaakt, een arts zei dat mijn parkietje beter was, maar dat bleek ook niet zo te zijn en later is hij gestorven. Misschien is het soms gewoon erg lastig te zien [ook al is een luchtwegeninfectie vaak wel zichtbaar]

Heel veel sterkte met dit verlies!

Groetjes, Inge

Audrey

Wat jammer  :(
Je kunt er zelf helemaal niets aan doen, je bent naar een arts gegaan (twee zelfs) en dat is de enige actie die je kon ondernemen.

Sterkte!

chrikske

dat is jammer zeg!  :(
wel goed van je dat je het parkietje nog hebt proberen redden!


sterkte
groeten Christophe

marianne vermaas

Je heb er alles aan gedaan wat je moest doen,dus daar kan je rust van hebben.
veel sterkte.

Ingrid

Leg de schuld niet bij jezelf, je bent toch met je vriendje bij de dierenarts geweest en je mag toch min of meer vertrouwen op een deskundigenoordeel (tenminste zou moeten kunnen). Heel erg jammer dat je vriendje het niet gered heeft.....veel sterkte!

Sonja

Ik vind het heel erg voor je dat het zo is gelopen, maar sluit me aan bij de woorden van Ingrid.

Je hebt erg je best gedaan voor Kimi, het is heel verdrietig dat het zo is gegaan.... :(

Heel veel sterkte met het verlies van je kleine vriendje.

Groetjes, Sonja.

Rory

Dank jullie wel voor de oppeppende woorden.
Heb net een mooi doosje in elkaar geknutseld en zijn favoriete speeltjes en kimi erin gelegd en begraven in een mooi rustig plekje in het bos.


Milo-Pixel

Heel veel sterkte met het verlies van je kleine vriendje..  :(

Rory


Gisterenavond was het zo stil en we bleven maar naar die lege kooi staren en aangezien kimi nog maar 2 weekjes bij ons was, was het voor ons niet moeilijk om de beslissing te nemen om een nieuwe te halen.
We hebben eerst de kooi tienduizend keer schoon gemaakt en zijn gaan kijken voor een nieuwe.
Nu hebben we de nieuwe ( loopt constant te koprollen) en zien we duidelijk dat kimi gewoon bij aanschaf  al niet lekker was.

Nu heb ik zoiets van , we hebben kimi nog een laatste toptijd kunnen geven voor zo lang het duurde.

Wel heb ik die dierenwinkel opgebeld en gezegt dat ze beter voor de dieren moeten zorgen en opgehangen  :-[ :-[ kon het niet laten :-[

hillie

Ten eerste nog heel veel sterkte toegewenst met het verlies van kimi.

Ten tweede dan veel plezier gewenst met je nieuwe parkiet.

En ten derde als je nog eens een parkietje koopt kan je hem beter bij een kweker kopen dan in een winkel.
Die hebben iets meer voor de vogels zelf over dan in winkel die zien het meer als een verkoop product.( op enkel uitzonderingen na).
Dit wilde ik je even mee geven.

groeten hilde

Caviaplanet

Verdrietig dat het zo is gelopen.
Groetjes
Jolanda

Mandy

Jemig! Wat erg... Veel sterkte alsnog.

Ik heb ook al zo iets meegemaakt bij een van mijn vorige parkiet.
Tis maar net wie je meemaakt als dierenarts.

Ik had er eerst een die keek alleen naar mijn parkietje. Hij zei: Tja ze ziet er toch gezond uit?!  Ja, hallo zo kan ik dat ook!

Een andere dierenarts ( zelfde praktijk ) deed als eerste naar het hartje luisteren, naar de longetje luisteren en bleek dat ze een hartpatientje was.( Hele snelle hartslag had ze en dat had ie ook zo wel kunnen zien )  Ze werd maar 2! Haar conditie ging erg achteruit en ze at ontzettend veel. Als baasje/eigenaresse merk je dat het diertje "anders" doet en dan heb je zo'n figuur die zegt: Tja ze ziet er gezond uit. Wat moet je daar mee....
Citaat van: Rory op juni 16, 2008, 17:26:47

Wel heb ik die dierenwinkel opgebeld en gezegt dat ze beter voor de dieren moeten zorgen en opgehangen  :-[ :-[ kon het niet laten :-[

Dat heb je goed gedaan, dit kan echt niet! Alweer een voorbeeld, zie andere topics!
Is er geen goede en effectieve manier om  dierenwinkels beter naar de diertjes te laten omkijken?
Of is het een speld in hooiberg...

Tjipie lover

Ik vind het ook een heel mooi gebaar van je dat je hem met zijn favoriete speeltjes hebt begraven.
Zijn er niet veel die dat doen hoor!!!
Hou de mooie gedachten aan Kimi vast en laat het vervelende vrij.
Geniet van je nieuwe parkietje en hoop dat je net zoveel ervan gaat houden als van Kimi.

Groeten Ank.

ciske

ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van kimi. maar je nieuwe parkietje kan kimi niet veranderen. alleen een waardig opvolger zijn.