ken 2 parkieten adopteren(dilemma)

Gestart door Petr@, juni 07, 2008, 11:52:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Heerlijk wat daar op het bord ligt.Lust het graag ;)

Dankje wel
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Nou dat komt vast wel goed met het zaad eten. Fijn dat je ze zo helpt!

Veel plezier met ze!

Ps: die golliwoog van jou is er slecht aan toe :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Gister avond is er wel grote paniek hier uit gebroken.Rond een uur of tien gaat altijd een grote doek om de voliere,dus gedaan.OOk een doek over de kooi bij de nieuwe parkieten.Ik de lamp uit en ja hoor beginnen Pluto en Luna ineens te fladderen door de kooi en gelijk de andere in de voliere.Wat een paniek zeg, nog nooit meegemaakt.Lamp aan doeken eraf moest ik 6 parkieten kalmeren.Ik denk dat de 2 nieuwe nog nooit een doek er over heen hebben gehad.
De andere 4 hingen verstijfd in de tralies als dat nou vanavond weer gebeurt wat moet ik doen dan, in de tralies laten hangen of toch weer rustig tegen ze praten zodat ze weer op de stok terug gaan.Duurde gister avond een half uur voor dat ze gekalmeerd waren
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Eigenlijk moet je het volledig negeren....

Hoe meer aandacht jij er aan schenkt, hoe erger het dus voor hun gevoel is. Als jij het negeert, zullen ze leren dat er dus niets aan de hand is. (heeeeel moeilijk, zeker in geval van paniek)
Hier is ook wel een paniek in de voliere. Ik doe dan het grote licht aan en trek me terug. Als het weer rustig is, praat ik even met ze.

Petr@

Ja het is zeker moeilijk te negeren als er zo grote paniek uit breekt.Als het vanavond weer gebeurt doe ik alleen een lampje aan.En kijk of ze zelf rustig worden(pff wat een avond).
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Parkieten-Freak

Misschien is het een idee om al wat vroeger op de avond (als het schemerig is) al een doek over de kooi van de 2 nieuwelingen te leggen?
Ze kunnen dan langzaam wennen aan de doek.
En zoals Caradow al aangeeft: het gefladder zoveel mogelijk nergeren.


Petr@

Maar toen ze zo gingen fladderen was het donker in de woonkamer,dus ben ik bang dat ze zich gaan bezeren als ze zo fladderen .Ze schoten van de ene kant naar de andere kant.En mijn hart ging ook als een gek tekeer.Maar inderdaar ik doe bij de nieuwelingen de doek ietsjes eerder dan.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Ilse*

Wat goed van je Petra, dat je deze twee lieverdjes hebt opgevangen! :)
Super!

hillie

Hoi Petra,

Wat geweldig van je dat je ze in huis genomen heb.
Ze zullen nu een beter leven bij je krijgen.
Veel plezier met de nieuwe vogeltjes.

groetjes hilde

Petr@

Pluto en Luna zitten nu vanaf zaterdag in de aparte kooi.Ze zijn al wat meer op hun gemak bij mij.Schrikken nog wel als ik me hand in de kooi doet.Pluto komt soms even uit me hand eten hij blijft wel op zijn stok zitten maar het begin is er.
Moet ook meer geduld hebben omdat ze al volwassen zijn.De andere 4 zijn niet van die kooi af tehalen,maar merk wel dat Pluto en Luna het maar eng vinden zoveel parkieten.

Mijn vraag is eigenlijk wanneer zou ik ze in de voliere kunnen doen bij de andere?
De andere 4 vliegen altijd lekker door de kamer en volgens mij hebben Pluto en Luna nog nooit gevlogen.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Petr@

Ik heb luna en Pluto vandaag laten vliegen.Een wereld ging voor ze open.Met zijn zessen zaten ze op de schommel nog wel gekibbel en tikken met de snavels.Vledder heeft even gesnaveld met Pluto.
Ze vlogen even de voliere in maar wilde liever terug naar de kooi,schrokken misschien toch nog van de ruimte.Gelukkig gingen ze uitzichzelf terug.



Hier mag wel een slotje op hoor.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Leuk hoor! Veel plezier met ze! Ze hebben maar geluk met dit mooie nieuwe huisje!

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

tup en joep

inderdaad er veel geluk en een heel lief baasje die goed voor ze zorgd deze vogels hebben echt heel veel geluk gehad met jou

veel plezier met hun

groeten en liefs andrea

Ingrid

Eind goed al goed voor deze twee gevleugelden bij een liefdevolle verzorgster  ;D

En op verzoek een slotje *KLIK*