uittesten wie de baas is of puberteit??

Gestart door Rory, juni 14, 2008, 17:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rory

Hallo

Toenet ging ik met mijn hand in de kooi en begon rory heel lief mee te spelen met mij.
Toen ze genoeg had van het spelen wou ze dus vrij vliegen maar dat mocht van mij niet omdat ik zo nog weg wil en haar niet wil vangen maar ook niet alleen wil laten in de kamer.
Rory begon eerst met haar snavel te krassen over mijn hand in de hoop dat ze er dan uit mocht ( dit doet ze al een paar dagen maar ben met mijn domme kop er op gaan reageren) toen ze merkte dat dit niks uithaalde begon ze me echt heel hard te bijten ( mijn hele hand is nu rood en geiiriteerd erdoor) ik heb het bijten toen genegeerd, heb niks gezegd en bleef met mijn hand in de kooi zonder te bewegen na 20 minuten stopte ze pas met het bijten en begon toen zacht te fluiten ( leek wel bedelen).
Ook mag zij vandaag niet meer uit de kooi, want dit bijtgedrag vind ik niet leuk

Is rory nu aan het uittesten wie de baas is? of is dit wat anders.
Heb ik dit goed aangepakt of adviseren jullie me wat anders te doen bij bijten?

gr. larissa

Mars

Ja, dat heb je goed aan gepakt: ze is gewoon aan het uitproberen (en dat is dan meteen ook de pubertijd: kijken tot hoe ver je kunt gaan, maar dat zul je altijd wle wat blijven houden!).
Niet op het gedrag reageren is de beste manier, maar het zal niet van de ene dag op de andere over zijn.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Rory

#2
Citaat van: Mars op juni 14, 2008, 17:55:53
Ja, dat heb je goed aan gepakt: ze is gewoon aan het uitproberen (en dat is dan meteen ook de pubertijd: kijken tot hoe ver je kunt gaan, maar dat zul je altijd wle wat blijven houden!).
Niet op het gedrag reageren is de beste manier, maar het zal niet van de ene dag op de andere over zijn.

Groetjes Marcia

Gelukkig, heb ik het de eerste keer meteen goed aangepakt.
Enige wat ik wel moeilijk vind om te negeren is als ze zo een piepgeluidje maakt en dan me aan blijft staren, dat is zo een schattig gezicht :-*

En vind ook zo -knip-, want had net voor 1 keertje een parkietendonut gekocht ( ze was vanmorgen bij mij komen zitten en ging knuffelen) en dan gaat ze nu bijten en kan ik dat ding niet geven :(

chrikske

kun je de parkietendonut niet geven als beloning wanneer het rory gestopt is met bijten om goed gedrag te belonen?  :)

groeten Christophe