Vraag: geslachten

Gestart door P*kiet, mei 25, 2008, 14:42:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

P*kiet

Hallo,

Ik wil graag 2 grasparkieten aanschaffen maar kunnen dat het beste 2 mannetjes zijn of 2 popjes?

Groet, Sam

fullmetalgirl

hey

beste is 2 mannetjes of mannetje popje,

2 popjes is nier aan te raden.

Milo-Pixel

Citaat van: fullmetalgirl op mei 25, 2008, 14:50:25
2 popjes is niet aan te raden.


Twee popjes kan ook prima. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit of je twee mannen, twee poppen, of een pop en een man neemt.

DarkWolf

Alles kan (nuja er kan veel :P)
2 mannetjes lukt, man + vrouw lukt, 2 vrouwtjes lukt ook maar soms kunnen ze nogal bitcherig doen tegen elkaar (maar dat kan bij 2 mannetjes ook wel, hangt af van hun karakter e).

fullmetalgirl

het kan ookwel, popje popje

maar het is niet ideaal,
vandaar dat ik het zou afraden  :)

Ilse*

2 popjes kunnen prima samen. Ik heb bijna een jaar 2 popjes samen gehad en dat ging prima. Tot er een man bij kwam, toen ging het mis.
Het ligt echt aan het karakter, want nu ik een vierde erbij heb (nog een man), laten de heren ook wel merken dat ze er zijn ;)

P*kiet

Welk geslacht maakt meer lawaai dan (om het zo maar te zeggen ::) Mischien beetje vreemde vraag maar ben nog niet zo ervaren...

Ilse*

Nou 'lawaai' maken ze niet...

Hoeveel ze kwebbelen of spelen hangt ook van het karakter af. Je hebt rustige en drukke parkieten.

P*kiet

Kan ik ook een popje en een mannetje nemen?
Ik bedoel, ik wil geen jonge vogeltjes.

Milo-Pixel

Ja dat kan. Zolang jij ze geen broedgelegenheid geeft is de kans heel erg klein dat ze een nestje beginnen. Maar er zijn altijd uitzonderingen.

P*kiet

Bedankt iedereen!

Ik had een kooi gezien en dat was een ferplast record 6, weet iemand of dit een goeie kooi is voor 2 parkietjes?
De kooi heeft horizontale spijlen met een tussenruimte van 0,9 cm (volgens mij). Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hierover meer vertellen.

Alvast bedankt!
Groet, P*kiet!

Caradow

Dat is een hele mooie en ruime kooi!

P*kiet


R03l4nd

als je een popje en een mannetje neemt paren ze dan altijd?

Petr@

Nee,ze paren alleen als ze dat zelf willen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Ingsu

Citaat van: Petr@ op juni 14, 2008, 16:59:29
Nee,ze paren alleen als ze dat zelf willen.

En als ze broedgelegenheid hebben, zonder een nestkast gaan ze ook [in de regel] niet broeden.