logeetje Mylo

Gestart door Mars, juni 11, 2008, 22:47:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Mylo (van Ilse) logeert bij Jimmy, Milan, Quint en Layla (en dus bij mij). Mylo is een beetje koppig met het overgaan op pellets en vreemde ogen dwingen... dus ik probeer het even.

Nu gebeurde er iets heel grappigs toen ik thuiskwam. Mylo zat in het reiskooitje op tafel en ik had inmiddels de andere twee kooien alvast open gedaan. Meteen kwam broertje Milan naar Mylo toe gevlogen, terwijl hij anders altijd erg afwachtend is. En ze begonnen al door de kooi heen te snavelen. Toen Mylo ook de uitweg gevonden had, hadden de ventjes elkaar helemaal gevonden: ze gingen elkaar knuffelen en Mylo probeerde Milan eten te geven. Zelfs Milan's grote liefde Jimmy mocht niet dichterbij komen: Milan 'beschermde' Mylo helemaal van de rest en  stuurde hen van de kooi af.

Ik had al eens eerder gelezen van twee parkietjes uit hetzelfde nest die weer samen in de voliere terecht kwamen en elkaar meteen opzochten, leken te herkennen, maar ik vond dat zo'n ongeloofwaardig verhaal. Maar blijkbaar herkennen ze elkaar dan toch (zoals ze ook hun moeder herkennen aan voor ons onzichtbare strepen, soort van fluoriserend motief)...

Ik wilde mijn verbazing even met jullie delen :)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ciske

mooi om te lezen... maar als mylo gevoerd word met pellets denk ik dat de overgang niet lang op zich laat wachten

Milo-Pixel

Dat is gaaf zeg! Nooit gedacht... Mylo gaat vast snel over op de pellets.

Liefs, Marit

Mars

Het werkte net andersom: Mylo ging Milan voeren (met wat hijnog in zijn krop had: trosgierst en zaadjes)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Ahh wat lief om te horen dat Milan zo goed met Mylo overweg kan :-* Echt lieve broertjes van elkaar...

En over dat voeren, Mylo voert thuis ook iedereen, zelfs alle spiegeltjes in de voliere. Dat voeren zal nu wel stoppen, aangezien de zaadjes nu op zijn ;) Maar hopenlijk gaat hij dan snel de pellets eten.
Thuis is het nu erg rustig, Keecko mist iemand geloof ik, want zij is juist nu aan het roepen.

Bedankt Marcia dat je Mylo wil proberen over te zetten. Er gaat gelijk een last van mijn schouders, kreeg er echt stress van :-\

Als Mylo maar niet voor onrust zorgt tussen jouw koppeltjes

Mandy

Hoe ga je het doen als het logeetje weer naar huis moet dan?
Of blijft ie?

Chicowen

Hej Marcia,

Super dat je Mylo even opvangt om over te zetten op pellets. Hij is vast binnen een paar dagen over. ;)

En Ilse, logisch dat Keecko hem mist, maar binnenkort is ie pellet-etend weer terug hoor. ;)

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ilse*

Citaat van: Mandy op juni 12, 2008, 10:11:17
Hoe ga je het doen als het logeetje weer naar huis moet dan?
Of blijft ie?

De andere drie bij mij thuis eten wel de pellets. Dus dat krijgen ze nu gewoon. Als Mylo ook over is op de pellets, komt hij weer thuis bij de anderen in de voliere en eet hij gewoon de pellets mee met de rest als het goed is.

roha

Hey Mars,

wat goed dat jij het wil proberen, hopelijk gaat Mylo nu wel aan de pellets.

@Ilse: ja, parkieten overzetten is echt niet fijn voor je hart  ;)

Wel super om te lezen over milan en Mylo, bijzonder vind ik dat!
Succes!!

Liefs Han