Ferplast Palladio 4

Gestart door Floyd, juni 11, 2008, 13:51:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sonja

Hoi Floyd,

Dat lijkt me niet zo'n goed idee.
Hoe goed je de kooi ook onderhoudt, ze zullen toch wel zien dat hij gebruikt is hoor....

En daarbij, eerlijk duurt het langst, toch? ;)

Dan kun je beter toch proberen om hem nu in te ruilen, ipv later.
Waarom nemen ze de kooi eigenlijk niet meer terug?
Normaal gesproken doen ze dat toch wel....

Groetjes, Sonja.

fullmetalgirl

#41
ik heb precies dezelfde kooi floyd,

had daar mijn parkietje in (1)

toen ik besloot 2 parkietjes t enemen heb ik grotere kooi gekocht omdat het echt niet kan gewoon in dat kooitje.

ik gebruik hem nu als qurantaine kooi of voor als ik ooit mijn vogels uit elkaar moet zetten of als ik ooit een nieuw vogeltje krijg voor die kooi.
een extra kooi is handig :) je moet hem wel kwijt kunnen, maar om het te verkopen en later opnieuw 1 te kopen vind ik de moeite niet waard :)

misschien een idee... :)
(ps: ik heb nu de record ferplast 6 , deze kooi is echt geweldig! 2e hands goede staat was maar 40 euro... je kunt zat goede kooitjes vinden voor rond de 20 euro)

Floyd

Ik ben net wezen kijken voor een parkietje en ik zag een hele kleine die samen met een andere steeds zat.
Ik vind de kleine heel lief maar hij zit zo bij die andere steeds en dan vind ik het eigenlijk wel zielig om ze te scheiden.
Ik ga zo samen met mijn ouders een beslissing maken welke we gaan nemen, dan kunnen we die donderdag ophalen.

Maar in die winkel hing ook een kooi, stukie groter dan mijne.

Denken jullie dat ze die kooi willen inruilen tegen de mijne (in mijne hebben nog geen parkieten gezeten.)
en ik heb de bon er nog van.

Die kooi is wel duurder maar dan betaal ik bij.

Denken jullie dat ze dat doen? de kooi heb ik daar niet gekocht maar ik ken dat meisje al een tijdje want ik ga er altijd naar toe voor mijn aquarium.

DarkWolf

Als je die kooi niet in die winkel hebt gekocht, gaan ze zeker niet ruilen..Daarvoor moet je terug naar de winkel waar je die kooi hebt gekocht. Ben je echt 100% zeker dat ze in die winkel de kooi niet willen terugnemen/omruilen??

Floyd

#44
Ja, dat doen ze niet. :(

Maar wacht eens, bij de knaagdieren afdeling staat kooien mogen alleen geruild worden in orginele verpakking en onbeschadigd.
En bij de vogelafdeling staat niets.
En het personeel in de winkel zei tegen mij je mag de kooi niet meer ruilen. (?) misschien toch nog maar even bellen.

Jasmin

Ik zou het wel proberen!

Floyd

Ben net nog even wezen kijken bij de dierenwinkel, maar ik vind het zo moeilijk.
Sommige kwetteren en de meeste zitten mooi op hun stokje niks te doen.
Ik weet echt niet hoe je kan kijken welke parkiet bij je past. ik heb er wel 15 minuten gestaan maar ik weet t echt niet.

(en ze weten geneens hoe oud de pietjes zijn ik schat een week of 12)

DarkWolf

Heb je al gebeld naar de dierenwinkel? Vind het raar dat ze de kooi niet willen terug pakken, er heeft toch nog geen dier ingezet dus ik zie het probleem niet..
En zit er geen kweker in je buurt? Persoonlijk vertrouw ik dat meer dan de vogels uit de dierenwinkel..En anders zijn er hier op het forum ook wel nog mensen met nestjes geloof ik.

Floyd

Heb gebeld, ze doen het niet.

Ik ga om 1 uur me parkietje halen  :D kan niet wachten.
Is het zo dat je hem net in zijn kooi doet met rust moet laten maar wel bij hem moet blijven en met hem praten?

Deze kooi heb ik nog wel maar ik ga zorgen dat me pietje zich er thuis gaat voelen.

Mijn moeder wil de kooi graag ophangen maar dat wil ik echt niet. De kooi staat nu in een kast in de woonkamer.

Zal ik een spiegeltje ook kopen of is dat zielig omdat ie dan denkt dat ie een maatje heeft>?

Jasmin

Leuk dat je je parkietje krijgt :D!
Je kan hem als hij in zijn kooi zit wel met rust laten dan kan hij rustig wennen.
Een kooi ophangen zou ik persoonlijk niet doen ik ben altijd bang dat de bodem er ineens uitvalt!
Een spiegeltje kan gewoon hoor ik heb ze ook gehad toen Lucky nog alleen zat hij vond het gewoon leuk om mee te spelen.

groetjes jasmin

Floyd

Ze is er  :)

Om 1 uur meteen gehaald :)
Het is een grijze met wit kopje.
Toen we dr in de kooi deden ging ze wild fladderen en uiteindelijk ging ze op een stokje zitten daar zit ze nu nog.
Ik heb de radio aangezet en mijn moeder hoorde net een leuk liedje en deed 'm harder.
En raad eens..... toen ging me pietje meteen mee fluiten en geluidjes maken en ze ging zelfs een beetje dansen, ze houdt dus van gezellighheid dat is te zien  ;D

Ik heb al 2 namen bedacht Kyra of Kiara.

kan ze de naam kiara uitspreken?


Mo

Hey Floyd,

Leuk dat je je parkietje heb.
Wat de naam betreft zou ik denk ik voor Kyra gaan. Het is erg moeilijk en kost heel veel geduld en oefening,
om je parkietjes te leren praten.

Miijn ervaring is dat parkieten die het in zich hebben om te leren praten het makkelijkste woorden overnemen
die 1 of 2 lettergrepen hebben.

Zoals Ky-ra. Kyara zijn er al weer 3 en wordt dus een stukje lastiger.

Mijn elmo praat ook, maar als ik kijk welke woorden hij zegt zijn het allemaal woorden met 1 of twee lettergrepen
kus-je
poep-zak
sla-pen
vriend-je
lekker
hai
brom-pot

Maar dat is mijn ervaring.

Veel succes met je nieuwe vriendje.

Groetjes Mo

hillie

Hoi.. ,

Wat leuk dat je ook een parkietje heb.
Veel plezier er meegewenst.

IK wilde je wel even zeggen het is natuurlijk leuk dat een parkiet praat.
Maar niet alle parkieten willen praten.
Dat hangt van het karakter van je parkiet af.
Maar met veel oefenen en geduld lukt het misschien wel.
Succes er mee gewenst.

groetjes hilde

Floyd

Hey, bedankt voor jullie info.

We hebben hem op een tafeltje gezet, maar dat was net te laag dus kon ze niet uit het raam kijken dus heb ik op de tafel nog een doos gedaan en daaroverheen een kleedje dus nu staat de kooi op hoogte van het raam dus kan ze naar buiten kijken.

En dit is de eerste dag dat ik haar heb en ik ging net met mijn hand erin eerst naast haar en dat vond ze niet erg en toen ging ik nog een keer met mijn hand erin en aaide ik haar onder dr koppie en ze vond het helemaal niet erg.
Dus ik denk dat ze wel snel tam wordt

En dan heb ik nog een vraagje hoelaat moet er ongeveer een doek over de kooi?

Floyd

Is het normaal dat ze in het begin hun verenkleed nog niet beginnen schoon te maken?
En mijn parkietje slaapt gewoon normaal dus met koppie naar voren, is dat ook normaal? of slapen ze allemaal met hun koppie in het verenkleed.?

Hij zit nog stil een beetje geluidjes te maken ik kan hem wel aaien dat is geen probleem maar ik krijg hem nog niet op me hand.
Ze heeft ook nog niet gedronken maar net hield ik een druppeltje aan mijn vinger en dat pakte ze eraf.

Fenixjuh

hey,
strooi wat zaadjes op de grond. Dat ze zich laat aaien zal de angst wezen. Als het goed is wordt ze over een paar dagen wel wat feller, als ze eenmaal helemaal gewend is. Dan kun je ook beginnen met tam maken.
Drinken doen ze eigenlijk niet zoveel, maar zorg dat je de voerbakjes en drinkbakjes bij elkaar hebt hangen.
succes ermee!!

fullmetalgirl

#56
je meot even wachten met aaien en trainen tot dat ze gegeten heeft ..
ze is nu bang en ze verstijfd waarschijnlijk :)
daarom laat ze je aaien.

eerst wennen aan kooi.. dan trainen is mijn advies!

hang wat trosgierst in de kooi, dit is een van de 1e dingen die ze eten :)
maak je geen zorgen om drinken ze kunnen heel lang zonder en drinken vaak als we weg zijn :)

Floyd

vandaag heb ze al 3 keer helemaal op mijn vinger gezeten.
Ze begon ook een beetje te bijten in mijn hand, is dit al een teken dat ze zich op haar gemak voelt?
Ze bijt niet van schrik maar meer om te voelen in mijn nagek en in hen midden van mijn vinger.
En ze heeft al 3 keer uit mijn hand gegeten.
Ik heb het idee dat ze niet meer bang is, ze heeft er vandaag een flink zootje van gemaakt  :) haha..
Ze ging in haar voerbakje zitten (helemaal opgevouwen) en toen ging ze in haar bakje graven dus toen lag de hele vloer onder de zaadjes.
Ik heb al 2 keer gestofzuigt. en ze ging graven in het zand waardoor er heel veel zand op de grond kwam  :P
En ze heeft veel gefloten enzo en ze ging door haar kooi klimmen en vliegen want ze probeerde er overal uit te komen.

O, en trouwens ze is omgedoopt tot Coco


Ze luistert er ook goed naar.
Ik wil haar morgen graag laten vliegen want ze is nu al handtam, kan dat nu al?

Malibu

Ik wil echt graag geloven dat het waar is wat je zegt (dat ze al 100% tam is dus ;)) maar ik ben bang dat je toch écht nog even zal moeten wachten... Ik ben bij lange na niet de expert op dit forum, maar tam in een paar dagen lijkt me echt sterk... Ik denk ook niet dat ze al reageert op haar naam, maar meer op het geluid, een soort nieuwsgierigheid en inschatting waar dat geluid vandaan komt... Snap je?

Ps nutteloze opmerking, maar mijn broertje heet ook Floyd  ;D COOL ik hoor die naam verder eigenlijk nooit  :)

Mandy

Dat het overkomt alsof ze tam is dat heeft te maken dat alles onwennig is. Alles is nieuw.... Het lijk inderdaad dan alsof ze tam zijn maar het is nu meer nog angst... Straks als ze eenmaal gewend is zal dat toch even gaan afnemen. Maar juist dan moet je volblijven houden. Dat ze alles uit hun voerbakje gooien da's normaal dat doen alle kleintjes want het lijkt dan alsof ze weer het nestgevoel hebben als ze opgevouwen in een bakje gaan zitten.

Ze is nog niet handtam en ik begrijp dat je haar nu een dag of 2-3 hebt? Wacht nog even met los laten vlioegen want zo krijg je wel ongelukken, ze moet ook eerst aan de omgeving wennen dat gaat niet in 2 dagen hoor.


Slapen doen ze in het begin ook nog niet op 1 pootje met de kop in de nek maar dit zal ook snel gaan veranderen als ze eenmaal op haar gemak is.. Niet te hard van stapel lopen maar met iets meer beleid ga je veel meer bereiken.
Ik snap hoe graag je het wil maar heb nog eventjes geduld. ;)
En verder kun je op de site van PF ook nog een heleboel info vinden wat betreft tam maken.....

Veel plezier met COCO!