Ferplast Palladio 4

Gestart door Floyd, juni 11, 2008, 13:51:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Met een beetje opvoeding is het slopen wel af te leren.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Floyd

Bedankt voor de informatie. (ik hoop nu snel dat de vakantie voorbij is we gaan van 5 tm 18 julie, na de vakantie mag ik dan waarschijnlijk parkietjes als ik niet te vaak ga zeuren..) ouders ook altijd......   ???

Is er trouwens ook een speciaal kooien topic waar je een foto laat zien van zijn ingerichte kooi ik kan niets vinden met de zoekfunctie.

Floyd

Ik heb trouwens nog een andere rattenkooi staan.

De maten daarvan zijn 71x45x61 cm (de tralieafstand is zoals het ook bij normale kooien is)
De kooi heeft dus geen uitschuiflade.
Als ik hiervan de trappetjes eruit zaag en de verdiepingen eruithaal enzo, is het dan een goede kooi?
Of kan ik toch beter kijken voor een andere?

Het merk is Gabber Jolly:






Milo-Pixel

Als de tralie afstand niet groter is dan 1,3 cm, dan denk ik dat het een prima kooi is ;) . Ik zou het wel even voor de zekerheid nameten wat de afstand zoals het bij 'normale kooien ook is', is niet duidelijk, omdat er heel veel kooien zijn (en dus ook heel veel verschillen in de tralie afstand). Het is alleen wat lastiger met schoonmaken...

Caradow

Niet aan gaan zagen.. dan krijg je gevaarlijke scherpe randen waaraan je vogel zich behoorlijk kan verwonden. Als je dan echt een rattenkooi wilt gebruiken in plaats van een goede parkietenkooi te kopen (wat is meer logisch....), laat dan de trappetjes zitten.

Ingsu

Ik vind het helemaal niet zo logisch om een "goede parkietenkooi" te kopen, in dit geval wel i.v.m. het zagen. Maar wat ik me dan wel afvraag is waarom [naar mijn idee] rattenkooien meer geschikt lijken dan echte vogelkooien. Een vogel heeft meer aan breedte dan aan hoogte, rattenkooien zijn breder dan dat ze hoog zijn en vogelkooien vaak hoger dan breed [mijn kooi was de enige die enige breedte had, zonder dat het meteen een volière is], ook zijn bij parkietenkooien lang niet altijd de tralies horizontaal, wat ook handiger is voor vogels, vaak zijn maar 2 zijden horizontaal terwijl bij rattenkooien alle vlakken horizontaal zijn [die van de foto heeft dat ook niet zie ik, maar ik heb er eens op gelet in meerdere winkels, daar hadden alle kooien het wel]. Dus ik vind dit eigenlijk best wel vreemd. Wat inderdaad wel vrij onhandig is, is dat er geen schuiflade inzit, maar bij een relatief kleine kooi is dat met schoonmaken ook geen probleem omdat de onderbak makkelijk verwijdert kan worden.

Ik denk dat je je rattenkooi wel kunt gebruiken, als de tralieafstand goed is. Wel uiteraard goed uitkijken dat er geen harde stukjes overblijven als je de laddertjes wegzaagt.

Groetjes Inge

Jacko

Die laddertjes, ik neem aan wat er in het midden staat?, kun je toch gewoon laten zitten? Kan je parkietje ook gewoon mee spelen.


fullmetalgirl

vraagje: hoeveel ruimte heb je en wat is je budget? :)
dat maakt het makkelijker om je te helpen zoeken.

kijk ook eens op marktplaats!!!

Lukas

hey,

ja als je ouders er een probleem van maken dat een parkietje wat rommel maakt...
heb sindskort ook een parkietje en staat in de keuken, en ik kan het je zeggen dagelijks stofzuigen is toch wel toegewezen
trouwens ik denk da ik ook een palladio 6 heb en is echt wel goede kooi
juist moet je wel oplettten dat je niet teveel speeltjes in de kooi hangt en je lengte van de kooi best ook meten kwestie van dat je niet te grote speeltjes koopt

Kleintjes

Citaat van: Lukas op juni 19, 2008, 19:11:39
hey,

heb sindskort ook een parkietje en staat in de keuken, en ik kan het je zeggen dagelijks stofzuigen is toch wel toegewezen

Hoihoi,

Hier moet ik even op inhaken Lukas, niet verkeerd begrijpen:
de keuken is geen goede plaats. Dit namelijk omdat er tijdens 't koken giftige dampen kunnen vrijkomen (bv Teflon - Tefalpannen bv maar ook andere antiaanbak pannen met teflon). In veel keukens ontstaat ook nog eens tocht door bv de afzuigkap die aanstaat of de deur die open staat (sommige keukens hebben zelfs 2 deuren). Zet hem liever op 'n andere plaats waar geen tocht is en dergelijke. (Zie website www.parkietenfreak.nl of zoek op huisvesting van grasparkiet op internet).

@FLoyd: Succes met de zoektocht naar de nieuwe vogelvilla !!! :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Floyd

Hoi  :D

Bedankt voor al jullie reactie's.
De prijs die ik in gedachten had was rond de 50 tot 60 euro.
De kooi staat al op marktplaats ik denk toch niet dat het handig is met schoonmaken.
Ik heb liever een mooie parkietenkooi.

Hoop nu snel dat we op vakantie geweest zijn want dan is het zover!!!!!!!!!!  Joepie!!!  :D :D :D

heidy

Hoi Floyd,

Ik heb zelf de Record 6 van Ferplast met onderstel. Kan ik je alleen maar aanraden. Kunnen ze lekker in spelen en de bak is ook redelijk hoog wat weer rotzooi voorkomt. Wat betreft de rotzooi hier een tip: ik heb al jaren als voerbakje een badje. Scheelt heel heel erg veel in rotzooi. Als ze dan met de zaadjes gaan gooien, kaatsen die weer terug. Als waterbak heb ik ook zo'n badje. Ik wil niet anders meer. De enige rotzooi dit ik nog heb, zijn veertjes en soms wat schilletjes van de trosgierst. Ik zuig gem. 2x per weer ronde kooi.

Groetjes,
Heidy

Floyd

Ik ga 1 parkietje nemen

Deze kooi heb ik vandaag gekocht, de parkiet mag elke dag of om de 2 dagen vliegen.

http://www.fretten.nl/papagaai/s_1880.jpg

Ferplast Chiara   

kanarie, tropen en parkietenkooi

Ferplast Chiara
Deze mooie kooi is heeft geen schuiflade. De kooi wordt inclusief getoonde accessoires en het speelgoed geleverd.
De tralies zijn blauw.
Afmetingen: 48 x 28 x 54,5 cm



Jasmin

Dat lijkt me wel een goed kooitje!
Grappige spulletjes zitten er ook bij.

Jasmin

Floyd

Bedankt  :D

Er zitten inderdaad leuke spulletjes bij ik had gelezen dat ze een schommeltje en speigelte ook erg waarderen.
Er zat geen spiegeltje bij, die ga ik morgen kopen.

Floyd

Zouden er ook 2 pietjes in kunnen? ik zag namelijk een kooi die een paar centimeter groter was en daar zaten er ook 2 in deze:

49x31x52


http://www.honka.nl/winkel/images/imac%20pagode%20expert%20goud.jpg

Sonja

Hoi Floyd,

Je moet je niet blind staren op de foto hoor. ;)
Dat doen ze gewoon omdat dat er leuk uitziet, meer voor de verkoop dus.

Ik vind deze kooi eerlijk gezegd voor 1 parkietje al aan de kleine kant, en twee zou ik er dus zeer zeker niet in zetten.

Er moet ook nog voldoende gelegenheid zijn om hun vleugeltjes te kunnen strekken, voor speeltjes, en bij twee parkietjes heb je ook dubbele voerbakjes nodig.

Mijn advies: Koop liever een (behoorlijk wat) grotere kooi.....

Groetjes, Sonja.

Floyd

Ik mag de kooi niet meer ruilen :(

Mijn moeder vond het een goede kooi, en toen ik thuis was zij mijn vader ook dat het wel een kleine kooi was (dat vind ik nu eigenlijk ook)
Maarja de kooi heeft me 45 euro gekost en ik kan moeilijk een andere kopen want ik heb niet meer zoveel geld.
Ik heb er wel een klein beetje spijt van dat ik m heb gekocht, maar ik kan nu niet meer terug, dus zal ik mijn parkietje veel aandacht moeten geven en veel laten losvliegen.

Caradow

Je kan de kooi toch terugbrengen? Dan krijg je je geld terug... Dan moet je alleen nog wat bijleggen ws voor ene grotere kooi, maar als je je ouders lief aankijkt? ;)

het is helaas zo dat het formaat in een winkel ook heel anders oogt dan wanneer hij in je huiskamer staat..

Floyd

Je hebt gelijk ja, want in de winkel leek hij een stuk groter.

Maar ze nemen de kooi niet meer terug. maar ik heb wel een idee als ik straks een parkietje heb en die is heel tam geworden en dan zeggen mijn ouders vast van misschien is het toch leuker als hij een maatje heeft, en dan moeten we een grotere kooi hebben en ik ga deze kooi heel goed onderhouden misschien kan ik hem dan in een andere winkel inruilen.

In ieder geval mijn parkietje zal niet zijn hele leventje in deze kooi zitten want er komt altijd een grotere. dat was met mijn ratjes ook zo :)