Doden van de kleine parkietjes

Gestart door katrien, juni 13, 2008, 15:26:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

katrien

Hey,
het is een lange tijd geleden dat ik nog eens een bezoekje bracht.

Even een korte schets:
Quick en Flupke zijn een koppeltje die (eindelijk) na twee jaar een legsel hadden van 5 eitjes.
Ik was door het dolle heen.
Samen zit dit koppeltje met nog een ander koppeltje in een volière. Daarom zijn er 3 broedblokken.
Toch om éen of ander reden zijn ze altijd aangetrokken tot dezelfde waar dus ruzie van onstaat.
Daarom heb ik de blokken eens van plaats geswitcht om te zien welk effect het zou geven.
Jammer genoeg was het steeds ruzie.
Dus er waren jongskes. Na mijn grote verschrikking zag ik het popje van het andere koppeltje in het broedblok zitten :O
Toen zag ik ook het slagveld  :'(
Eitjes kapot op de grond, bloed..

Nog steeds weet ik niet goed wat het probleem is ...

Mijn enige reding is , volgens mij, de koppeltjes allemaal apart zetten =(

Mars

Hoe groot is de voliere? Staat hij binnen of buiten?

Tja, dit soort dingen kunnen gebeuren uit jaloersie of een te krappe ruimte. In ieder geval kun je als je nog een keertje wilt broeden de koppels beter uit elkaar halen: de kans op herhaling is groot.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

katrien

Citaat van: Mars op juni 13, 2008, 15:29:58
Hoe groot is de voliere? Staat hij binnen of buiten?

Tja, dit soort dingen kunnen gebeuren uit jaloersie of een te krappe ruimte. In ieder geval kun je als je nog een keertje wilt broeden de koppels beter uit elkaar halen: de kans op herhaling is groot.

groeten Marcia
Het is een grote volière met grote vliegruimte en hij staat buiten.
Mijn eerst gedacht was dat het probleem misschien zou kunnen liggen aan de hoogte van de broedblokken, maar na verhangin hielp het niet. Waarschijnlijk dus uit jaloesie.
Het popje van het 'rivaliserende koppeltje' is niet echt geliefd tussen de groep parkietjes.

Mars

Dan zul je dat popje dus voortaan (evt met partner) apart moeten zetten.

Maar ehm... eerst lees ik dat je twee koppels hebt en vervolgens dat je toch meer dan 4 parkietjes hebt? Ook al zijn er maar twee vaste koppels, dat kan zeker ook van invloed zijn! Of lees ik het nu verkeert en heb je maar 4 parkietjes in de voliere?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

katrien

Citaat van: Mars op juni 13, 2008, 15:40:43
Dan zul je dat popje dus voortaan (evt met partner) apart moeten zetten.

Maar ehm... eerst lees ik dat je twee koppels hebt en vervolgens dat je toch meer dan 4 parkietjes hebt? Ook al zijn er maar twee vaste koppels, dat kan zeker ook van invloed zijn! Of lees ik het nu verkeert en heb je maar 4 parkietjes in de voliere?

Groeten Marcia
Er zitten 5 graspierktjes waaronder 2 koppeltjes.

FrankvdBee

hee katrien
ik heb dit zelf ook al is meegemaakt!...wat ik toen heb gedaan is het vrouwtje die die jongen probeert te doden apart zetten als ze zelf niet met jongen zit!... en als ze op eitjes zit zou ik haar ook apart zetten en de eitjes bij een ander broedend vrouwtje onder leggen

groeten frank