in lunchpauze naar huis

Gestart door Federerfan, juni 08, 2008, 09:43:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Federerfan

#20
CiteerIk vind dat altijd een beetje vreemd argument. Iedereen recht op zijn eigen mening hoor. Maar parkieten zijn groepsdieren, dus een mensenmaatje is geen vervanging voor een soortgenootje. Dat een parkiet heel erg naar je toetrekt is erg leuk, maar om hem om die reden een soortgenootje te onthouden vind ik een beetje egoïstisch. Naar mijn mening kijk je als je echt respect voor het diertje hebt eerst naar de behoefte van dat diertje, en dan pas naar die van jezelf.
Ikzelf vind het belangrijker dat een parkietje volkomen gelukkig is dan dat hij veel naar mij toetrekt. Het kan uiteraard samengaan, volkomen gelukkig zijn en aanhankelijk zijn, maar dat 1e gaat voor mij voor, het 2e is een leuke bonus.
Ik ken mensen die er ervaring mee hebben dat ze er een parkiet bijkochten waarna hun oorspronkelijke parkiet noch nauwelijks oog voor ze had. Ik heb mijn parkiet in de eerste plaats gekocht om wat gezelligheid voor mezelf en inderdaad in de hoop dat hij naar mij toetrekt. Ik vind het niet zo sympathiek van je om dat "een beetje egoïstisch" noemen. Lijkt me niet dat dit forum ervoor bedoeld is elkaars gedrag te veroordelen.


Sonja

Dit topic gaat steeds meer op een discussietopic lijken.

Over het wel of niet verantwoord zijn van het houden van 1 grasparkiet, is al een speciaal topic, zie hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11006.0

Als jullie hierover verder willen discussieren, dan bij deze het verzoek dit in het daarvoor bedoelde topic te doen. ;)

Groetjes, Sonja.

Moppers

Dan zal ik bij deze daar verdergaan.