Valk of gras?

Gestart door R03l4nd, juni 13, 2008, 16:24:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

R03l4nd

Hallo
ik wil graag 2 parkieten aanschaffen want ik ben het grootste deel van de dag op school,
nou zou ik willen weten of ik gras of valk parkieten zou moeten nemen(ik weet niet of er veel verschil is)
ik heb een niet zon hele grote kamer maar er past wel een aardig groote kooi van ongeveer 30x60x150
dus wat is handiger ook inverband met slopen, losvliegen.
alvast bedankt

Jacko

Ha roeland,
Er is zeker een verschil tussen valkjes en grasparkietjes, daarover kun je ook verschillende fora bezoeken.
Omdat je niet zo'n grote kamer hebt, maar wel een grote kooi, is het net wat je zelf wilt.  Heb je de kooi al of moet je die nog kopen?
Valkparkieten zijn vrij fors, een grotere spandwijdte en hebben meer ruimte nodig dan een parkietje.
Wat wil je ervoor betalen? Welke zou je zelf liever willen?   In ieder geval zijn ze in slopen beiden erg goed ;)

Net wat je zelf wilt ;)
Groetjes

Mandy

Google maar eens naar valkparkieten of grasparkieten. En kijk gelijk naar hoe hun gedrag is, en vergelijk het met elkaar, weet niet waar jou voorkeur ligt natuurlijk.
Die zie je het verschil duidelijk!

Ik zou zelf kiezen voor grasparkieten, die zijn zoooo lief! Neem je er meteen 2? Altijd goed!
Zijn groepsdieren en aangezien jij overdag er niet bent, hebben ze tenminste gezelschap aan elkaar.
Wat betreft de valkjes, geen ervaring mee behalve dat ze aardig hun "keeltjes open kunnen zetten"....