wat nu?

Gestart door sanne-s, juni 08, 2008, 11:12:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanne-s

Onze parkiet Speed van 1,5 jr. oud besmeurd zijn belletje met voedsel uit zijn krop. En alsof dat nog niet genoeg is plakt hij er ook hele zaadjes op. Ik maakt het belletje dagelijks schoon, maar na een uurtje in de kooi ziet deze er al niet meer uit. Ik weet dat Speed warme gevoelens heeft voor zijn belletje gezien de aandacht die hij er vanaf het begin aan geeft, maar dat besmeuren is pas sinds een week of 3. Ik heb gelezen dat hij mogelijk eenzaam is en daarom dit gedrag vertoont. Ik voel mij daar enorm schuldig over. Een 2e parkiet is geen optie, want dan ga ik volgens mijn ouders met parkieten en al de deur uit gezet worden. Moet ik voor hem nu een ander tehuis zoeken waar ze hem wel een vriendje gunnen?. Zijn kooi is van binnen en van buiten 1 groot speelparadijs. Elke dag mag Speed na schooltijd in mijn bijzijn los vliegen tot hij zelf aan geeft te willen slapen. In het weekend de gehele dag. Hij is heel erg tam en praat zelfs. Wat denken jullie?. Is hij alleen verliefd of ook nog eens erg eenzaam??. Ik wil alleen het beste voor hem, dus graag een eerlijk antwoord.   

Milo-Pixel

Hoi Sanne,

Het voeren laat zien dat je parkietje gewoon heel erg gek op zijn belletje is. Dit hoeft niet meteen te betekenen dat hij eenzaam is. Als ik zie wat je schrijft, denk ik niet dat hij aandacht tekort komt. Je hoeft dus niet een nieuw tehuis te zoeken voor je lieverdje ;) Geniet maar lekker zelf van hem  ;D !

Laat hem maar lekker begaan met zijn bel. Zolang hij maar niet obsessief bezig is ermee, is het niet erg.

Groetjes, Marit

sanne-s

Dank je wel Marit voor je reactie. Ik was echt super ongerust.