Blijft hij tam?

Gestart door parkietlover, juni 07, 2008, 14:48:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietlover

Hallo,
ik heb pas geleden een babyparkietje gekocht,en hij is nu al tam :)
Maar mijn vraag is ik heb nog twee andere parkieten maar die zijn niet tam en die zitten in een andere kooi dan die wat tam is.
Nu is mijn vraag als ik mijn tamme parkiet bij die andere 2 zet blijft hij dan tam?

groetjes Denise, Tweety, Coco en Pino ;)

DarkWolf

Als je genoeg bezig blijft met de tamme, blijft hij zeker tam. Ook heb je grote kans dat de andere 2 ook tam worden!
Maar ben je zeker dat hij tam is, en niet gewoon schrik heeft van je hand en zo 'verlamt' wordt. En 3 parkieten samen kan problemen opleven, er word altijd 1tje uitgesloten namelijk. Hopelijk hou je daar rekening mee...

Sonja

Hoi Parkietlover,

Hoe oud is het babyparkietje?
Kan hij al zelfstandig eten?

Ik zou hem zeker niet zonder meer bij je 2 andere parkieten zetten. Beter zet je hem in een aparte kooi ernaast, zodat ze allemaal vanuit hun eigen vertrouwde omgeving vast een beetje aan elkaar kunnen wennen.

Bovendien kun je zo beter in de gaten houden of je nieuwe parkietje wel goed eet.

Groetjes, Sonja.

parkietlover

mijn nieuw babyparkietje eet al vrij goed, ik heb wat zaad op de bodem gestrooid en dat eet hij op :)

parkietlover

Maar die andere 2 parkieten zijn al vrij oud en ik krijg ze niet meer tam, ik weet dus niet wat ik moet doen.
Weten jullie misschien wat ik het beste kan doen?

Groetjes Denise

Mars

Ik weet niet hoe lang je je nieuwe parkietje hebt (volgens mij een paar dagen), maar meestal zijn jonge parkietjes niet meteen al tam. Als ze dat wel zijn, dan zijn ze of aan mensen gewend of te jong of ziekig.  Ook kunnen ze uit angst tam zijn/lijken. Als je dus wilt dat je parkietje echt tam wordt zul je zeker een aantal weken echt elke dag met hem bezig moeten zijn.

Dan maakt het overigens niet uit of je hem bij de anderen zet (let wel dat er niet meer poppen zijn dan mannen). Een tamme parkiet blijft tam, maar kan wle wat meer naar zijn vriendjes trekken. Je moet een parkietje natuurlijk wle altijd aandacht blijven geven om hem tam te houden, maar als je eenmaal zijn vertrouwen hebt gewonnen, zal dat niet snel weer weggaan.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..