Mylo weigert pellets te eten

Gestart door Ilse*, juni 04, 2008, 12:08:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciske

daar is ook veel liefde en beweging en fruit voor nodig :)

Moppers

Citaat van: Safrena op juni 05, 2008, 16:49:00
Mijn lieverdjes krijgen als hoofdvoeding een goede zaadmengeling, samen met een goed gevarieerde voeding,  maar zijn daarom niet slechter, of doe ik ze zeker geen tekort, dan parkietjes dat pellets eten.
Ik heb hier al parkietjes gezien die op pellets zitten waarvan ik dan denk, zo mijn lieverdjes zitten toch veel beter in hun veertjes dan deze diertjes, mijn lieverdjes hun verenpakje ligt veel mooier en glanst veel meer dan die andere parkietjes op pellets.
Natuurlijk doe jij je parkietjes geen tekort 'omdat jij geen pellets geeft'. Een goed dieet is een goed dieet.
Ik heb gemerkt dat mijn vogels juist een mooier verenpak kregen door de pellets. Misschien dat de vogeltjes die jij hebt gezien die er niet goed uitzagen pellets kregen maar verder niets, en misschien ook een slechte verzorging. Volgens mij is er niemand die zegt 'als je je parkietjes pellets geeft, dan ben je beter bezig dan iemand die zaadjes geeft'. Als iemand dat wel zegt, wie die niet waar hij/zij het over heeft. Want een gezond parkietje is veel meer dan goed voer in het voerbakje.

En ik ben het volledig met je eens dat het geen goede reden is om over te stappen omdat iemand anders het ook doet. Je stapt over omdat je denkt dat het voor jouw parkietje(s) een verbetering is (door bijvoorbeeld snacken onmogelijk te maken als dat anders wel gebeurt). Blijkt het na proberen inderdaad een verbetering, dan blijf je het geven, blijkt het geen verbetering, dan kan je altijd weer terugstappen. Maar pellets geven omdat anderen dat ook doen, dat is in mijn ogen gewoon gebrek aan respect voor het diertje.

Ilse*

Even update:

Heb Mylo niet meer apart gezet, omdat ik het zo zielig voor hem vond en beneden mocht hij niet staan. Heb hem wel af en toe wat zaadjes gegeven om aan te sterken.

Nu had ik ook wat zaadjes door 1 gedeelte van het bakje met pellets gedaan en nu die op zijn zit hij wel in het bakje met pellets te eten. Heb hem vanochtend ook wat zaadjes aangeboden, maar daar had hij niet zo heel veel van gegeten. Hij zat net weer in het bakje met pellets te eten.

Hij kwebbelt weer meer, zit te flirten met Taillou en speelt en vliegt ook goed. Volgens mij eet hij van de pellets. Blijf hem wel zaadjes aanbieden voor de zekerheid.

Het lijkt dus beter te gaan.

Mars

Dat is goed nieuws! Fijn om te horen!
Dat komt allemaal goed!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mars

Mylo denkt dat Marcia geen zaadjes in huis heeft...
En zit dus lekker met broertje Milan te eten (pellets). Milan links, Mylo met de lichte vleugels.



[verwijderd door de beheerder]
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Haha, zien eten doet eten he. ;) Super! :D
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel


Sara

Dit werkt dus, dat vind ik wel heel interessant.
Als je te gast bent durf je natuurlijk niet zo snel de eetgewoonten des huizes weigeren. :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Nee, klopt je past je aan aan de eetgewoontjes van het huis: alle vogeltjes eten het en vinden het niet raar. En bovendien eten ze het ook nog eens samen uit 1 bakje. En, misschien kennen ze in dit huisje wel helemaal geen zaadjes, hihi.

De andere vier zullen morgen hun wekelijkse portie zaad moeten missen.

Zo heb ik eerder twee logeetjes gehad, hadden hun baasje na 4 weken pellets proberen helemaal knettergek gemaakt en na drie dagen aten ze alsof ze nooit anders hadden gedaan. Het is bijzonder om te zien hoe dat gaat, ook omdat ik er zelf met Jimmy aardig mee geworsteld heb.

Overigens betekent het niet dat Mylo nu lekker druk zit te eten, maar het begin is er! Als beloning heeft hij een lekker stukje andijvie en een piepklein stukje trosgierst gekregen.

Enne, stiekem vind ook ik het wel wat eng hoor... je eigen vogeltjes ken je een beetje (en zelfs dan kun je je vergissen). Maar Mylo vloog heerlijk achter Milan aan door de huiskamer, waagde zich op de tafel, hield hele gesprekken met de spiegelende suikerpot en dus had hij nog energie genoeg, hihi.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Wat goed, Marcia!

Ben best trots op mijn kereltje :-*
Wat fijn om te horen dat het zo goed lijkt te gaan met Mylo.

(Sorry Jim, Milan, Quint en Layla dat jullie morgen de zaadjes moeten overslaan ;))

hillie

Nou Ilse wie had dat gedacht hè... :P
Is meneer aan het uit logeren en eet die gewoon pelets of die nooit iets anders op heb.
En thuis maar weigeren.

Misschien een tip voor mensen die ook hun parkietje ook niet aan de pelets krijgen.
Doe hem te uitlogeren.
En zie het resultaat.

groetjes hilde

Ilse*

Op dit topic kan een slotje.

Mylo is dankzij Mars en haar parkietjes over op pellets en is alweer bijna 4 weken thuis :) Het gaat heel goed met hem en ze zijn dus allemaal over op pellets!

Groetjes, Ilse

Milo-Pixel

Super Ilse, Dat ze allemaal over zijn ;D!