antibioticakuur gevaarlijk?

Gestart door Federerfan, mei 31, 2008, 20:12:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Federerfan

Ik zag net in een topic van Susanne32 dat zij slechte ervaringen heeft met antibioticakuren en dat vogeltjes van haar het vaak niet overleefden. Is dat een algemeen iets of komt het maar af en toe voor dat vogeltjes een antibioticakuur niet overleven?

Safrena

Hey Ferderfan

Het onderwerp dat jij gelezen hebt, daar is het vogeltje niet overleden aan die antibioticum kuur, maar aan het feit dat dat deze niet hielp bij het herstel van het diertje.

Antibiticum gebruik kun je beste zo weinig mogelijk gaan gebruiken, gewoon om het feit dat het een groede bron is voor het kweken van schimmels met name dan de megabacterie (is een schimmel).
Gebruik dus alleen antibioticum als het echt nodig is, mede beslist door een vogelarts.

Hier hebben mijn vogeltjes ook al een keertje een antiboticum kuur gehad, en als je je aan de voorschriften houd die je vogelarts je voorschrijft, zal je diertje ook niet aan die kuur overlijden.
Niet alleen ik, maar al meerdere leden hebben al een ab kuurtje moeten geven aan hun diertje, met positief herstel

Wat ik wel altijd aanraad is na zo een ab kuur je parkietje appelazijn in het drinkwater te laten drinken. Nou ja appelazijn mag je met regelmaat in het drinkwater doen (als je diertje geen medicijnen krijgt wel te verstaan).

Over appelazijn kun je meer lezen op onderstaande link

http://www.safrenas-parkietjes.nl/Appelazijn.htm

Vele groetjes

Federerfan

Bedankt voor je uitleg en voor de toelichting! Mijn gebrek aan kennis is voor een belangrijk deel de oorzaak van mijn ongerustheid. Ik ga zeker dat stukje over appelazijn lezen.