Regelmatige rui

Gestart door Mandy, mei 31, 2008, 15:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mandy

Het is alweer zover, er zijn er weer 2 in de rui...
Dat gebeurt regelmatig ipv 4 x per jaar.... En het vervelende is, ze zijn het nooit tegelijk!

Wat te doen om ze minder te laten ruien?

Ze krijgen al appelazijn en als ze in de rui zijn een beetje kracht voer, en groente en frui e.d...

Ik dacht dat het zo hoorde maar het is wel erg regelmatig...

Alvaast bedankt voor je reactie.

Grtz Mandy


Safrena

Hey Mandy

Krijgen jouw parkietje alleen ei/krachtvoer tijdens de rui?

Hangt een beetje af van welke voeding je heeft, maar bij gewone zaadjes, is het nodig om zo een twee tot drie keer per week eivoer bij te geven
Alleen bij xtra-vital is dat niet nodig

Heel veel parkietjes zijn momenteel veel vaker in de rui dan anders. De grootste oorzaak daarvan is het weer dat ook zo verschrikkelijk erg schommelt
Zolang ze prima uit de rui komen en er vrijwel geen problemen mee hebben, hoef je je niet teveel zorgen te maken

Mocht het toch zijn dat ze het moeilijk hebben of heel moeilijk door de rui komen, kan dit wijzen op een tekort aan aminozuren.

Vele groetjes

Mandy

Ze komen er prima doorheen en ze ondervinden er zelf weinig hinder van. Maar dat het aan het weer ligt, kan ik me wel voorstellen.. Ze helpen elkaar ook door te pluizen en plukken dus dat scheelt wel...

Ik zal ze vaker eivoer geven... En ja meestal kregen ze dat alleen tijdens de rui maar ik zal het vaker gaan doen.

Bedankt! Maar Amino zuren voor de mens is niet zo moeilijk maar voor een parkiet, waar zit het in wat zij ook mogen hebben?!

Mandy

Ik heb Xtra-vital compleet gekocht en ze eten er ook van alleen wel selectief zag ik. Pukky gooit wat ie niet lekker vindt, over de rand van het voerbakje, zo van: Die hoef ik niet en die hoef ik niet...
Heb gevraagt naar Pellets maar daar is bij de dierenwinkel niet aan te komen?????? Stond zelfs niet in hun bestelboek!!

Ik wacht eerst wel even af hoe ze hierop reageren.
maar alsnog zou ik wel weten waar aminozuren in zitten wat ook goed is voor parkieten.

Sonja

Hoi Mandy,

Hoeveel Xtravital geef je?
1,5 a 2 maatschepjes is voldoende per parkiet per dag. Het maatschepje zit in de verpakking.
Als je dagelijks een afgepaste hoeveelheid geeft, eten ze alles op, ook de minder lekkere zaadjes.
Er zijn wel meer parkietjes die de rozijntjes niet willen eten. Je kunt eens proberen ze in kleine stukjes te snijden en dan nogmaals aan te bieden.

Je kunt met de zoekfunctie nog veel meer over dit onderwerp vinden. ;)

De ene winkel verkoopt wel pellets, de andere niet.
Maar ze zijn vaak bij de dierenarts verkrijgbaar, en ook via Internet te bestellen.
In dit topic staat ook een webwinkel waar je pellets kunt bestellen:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=17388.0

Groetjes, Sonja.