Mijten?

Gestart door Liane, augustus 12, 2005, 12:24:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Beiden jeanphillippe, maar plaats eerst eens een close-up foto van de snavel en neusdop voordat je begint te smeren. Niet elk relief is ineens schurftmijt.
(Witte vaseline = gezuiverde vaseline.  Je hebt ook gele vaseline, deze is niet gezuiverd).


jeanphilippe

#21
CiteerBeiden jeanphillippe, maar plaats eerst eens een close-up foto van de snavel en neusdop voordat je begint te smeren. Niet elk relief is ineens schurftmijt.
(Witte vaseline = gezuiverde vaseline.  Je hebt ook gele vaseline, deze is niet gezuiverd).
[snapback]11886[/snapback]
oke ik zal het proberen want het is nog niet zo tam en zij blijft nog niet zo stil zitten  :D

gr33tz, jp

xAnoeskax

#22
Hallo jp.
Om jou vraag even te beantwoorden, ik denk dat het het beste is om het spul op beide te smeren.

Succes.

Liane@ Mooi zo. :)

MarChan

Allemaal leuk en aardig, maar eh wij hebben bij de dierenarts ook het advies gekregen de kooi helemaal te desinfecteren, met bloedheet water en daarna het liefst in de zon op te laten drogen. De mijd overleeft namelijk nog een korte tijd in de veertjes die in de kooi achterblijven, als je dit niet doet kun je dus hoogstwaarschijnlijk steeds opnieuw beginnen. Overigens mijt is al bij 1 sec dood, onze vogel zit altijd te badderen in een glazenschaal daarin gaat het al dood. Dus mocht je een behandeling beginnen; vergeet de kooi niet!

Chantalleke

Hoi,

Even een aanvulling op het berichtje van MarChan.
Omdat mijn parkietjes heel erg ziek waren (geen mijten, maar parasietjes en bacteriën) moest ook ik de kooi iedere dag ontsmetten. Ik heb dat gedaan met Dettol en dáárna met heet water alles goed afgespoeld. Nu ze ietsie beter zijn doe ik dit nog 2 keer per week. Het is net wat MarChan zegt, denk eens aan de veertjes (in mijn geval poepjes) die in de kooi achterblijven, die kunnen weer heel wat ellende veroorzaken.

Groetjes,
Chantal