voliere van 2m breed op 4m lang en 2m hoog

Gestart door djpopol, mei 28, 2008, 13:45:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

djpopol

hoeveel grasparkietjes (koppels) zou ik in volière kunnen steken van 2m breed, 3m lang en 2m hoog?
Heb zonet een grote volière gekregen van men vriend met al 8 koppeltjes grasparkieten.
Mijn 3 rosecollie zijn er wel ook in. Die zijn al in de nest bezig dus dat is goed teken denk ik.

thx voor de reacties!!

Caradow

Rosecollies moet je absoluut gescheiden houden van grasjes, zeker als er ook nog gekweekt gaat worden. !!!!!  Tenzij je een bloedbad wilt...

djpopol

nochtans ze zitten al lang samen en hebben niets gedaan aan elkaar... hoe komt dat dan?

Jasmin

Als een vogel jongen heeft kunnen andere vogels jaloers worden en de jongen doden.
Vogels met een nestje zijn vaak ineens heel anders tegen hun vriendjes.

Caradow

Agas bij grasparkieten is altijd een heel groot risico, wanneer een van de soorten (of beide) gaan  broeden word dat risico nog eens vele malen groter. Aan jou of je dat risico wilt nemen.

djpopol

neen dan ga ik dat risico niet nemen!!! zou niet willen dat mijn schatjes iets overkomt.
Binnen 2 dagen heb ik nog een volière van dezelfde lengte en hoogte en dergelijke en dan ga ik ze daarin stoppen.
Hoeveel vogels mag ik in zo een grote volière zetten? dat was de vraag eigenlijk  ;D

Ben Van den Berge

Ik zou zo zeggen 2 koppels ofzo maximaal, als deze beide een nest hebben zit je mogelijk met 10 vogels en dat is al wat krap dunkt me...

Jacko

Voor 2 koppeltjes is deze voiliere echt een landhuis. Er kunnen makkelijk meer vogeltjes in. Hoeveel er min/max in kunnen kan ik je niet zeggen.
Het is net hoeveel je er zelf in wilt laten ;)

Ben Van den Berge

Voor 4 vogels wel , maar een van de koppels heeft al een nest, dus worden dat er al gauw 10. Zeker bij de roseicollis, na een zekere tijd gaan soms de vaders zeer agressief worden tegenover de jongen, dus moet je toch wat plaats gunnen of je mag weer verhuizen...

Jacko

Je kunt nooit weten wat er uit een broedsel komt, dus ga niet gelijk denken dat er zomaar 6 jonkies bij komen ;)
8 koppeltjes in die ene is prima hoor, zolang ze maar genoeg voer/drinkbakjes en vliegruimte hebben, en weet zeker dat dat wel goed komt.

Aangezien de roseicollis binnenkort in de andere voliere worden gezet zie ik er geen probleem in om evt daar ook nog wat aga's in te doen, als je dat zelf wilt natuurlijk .

groetjes

djpopol

dat ga ik zeker doen nog aga's bijzetten, mijn bedoeling is om te kweken met mijn beestjes en er een paar bij mij binnen te houden. voorlopig heb ik 15 grasparkieten. De baby's ervan zullen dan wel verkocht worden zodat het zelfde bloed niet met elkaar kunnen... als jullie snappen wat ik wil zeggen  ::)

djpopol

#11
*knip*nu zeiden jullie dat dat niet samen ging die 2 samen en jullie hadden gelijk! één van mijn grasparkietjes was in haar nest bezig en  één van mijn rosecolei heeft het grasparkietje aangevallen. Ze ligt wat open onder haar vleugel!! wat moet ik doen :'(

We begrijpen dat je heel erg geschrokken bent, maar probeer aub
toch wat op je taalgebruik te letten.
Er zijn ook jonge lezertjes. ;)
Gr.Sonja

ciske

naar de vogelarts ermee anders bloed ie dood

djpopol

nene het bloed is al gestolpen anders was ik er direct naartoe gegaan!! het ligt kalm nu beetje te rusten in de nest denk ik. heb de andere vogels gevangen en in apparte kooi gelegd. Heb dit nog eens voorgehad maar dan tussen grasparkieten en dat is zo genezen.
Moest ik zien dat ze tegen deze avond nog te rustig in het blokje zit dan ga ik na va. heb nu wat eten in haar blokje gedaan zodat ze haar niet te fel hoeft te vermoeien :(


Jacko

Je kunt haar en het blok even apart in een kooitje zetten. De moeder gaat op dit moment voor alles.
Is het een grote wond? Dan had ik wel even naar een dierenarts gegaan. Een klein wondje moet wel genezen.

Joh, nou nu zie je tenminste wel waarom het niet botert tussen agas en grasjes..

veel sterkte,

Safrena

Citaat van: Jacko op mei 29, 2008, 13:53:06
Je kunt haar en het blok even apart in een kooitje zetten. De moeder gaat op dit moment voor alles.
...

Hey Jacko

Dat is geen goed advies
Een popje dat aan het broeden is mag je niet verplaatsen, het blok moet blijven hangen anders stoor je ze teveel met alle gevolgen vandien
wil je het broedend popje toch apart houden met haar man, dan zul je al de anderen apart moeten gaan zetten.

@djpopol

Een klein wondje mag je eventueel zelf ontsmetten met iso-betadine of ander niet alcoholisch ontsmettings middel
Hou je popje goed in het oog, als ze terug begint met bloeden of ze blijft zo rustig eerst contact opnemen met een vogelarts en met hem overleggen of het kan dat je langs komt  ;)

vele groetjes

djpopol

ze hebben mijn vogeltje doen inslapen!!! het had ook een wond aan de vleugel die niet meer te redden viel.
RIP!! mijn hartje is gebroken :(

chrikske

dat is erg  :(

aga's samen met met parkieten is nooit een goed idee.
zitten de andere grasparkietjes er nu nog bij ?

hillie

Wat naar dat ze is ingeslapen.
Misschien een leer voor de volgende keer.
En ik zou ze snel scheiden de vogels voor dat er nog meer ongelukken komen.
Sterkte er mee.

groeten hilde