Onze parkiet heeft vuiltjes in beide ogen, wat is het?

Gestart door Allbesp, mei 26, 2008, 21:08:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Allbesp

Één van onze twee parkieten heeft in beide ogen een vuiltje zitten. Zie de foto.

De andere vogel heeft nergens last van, en deze is voor de rest ook aktief, eet en maakt normaal geluid. Het lijkt dus vooralsnog alleen om zijn ogen te gaan.

Helaas heb ik verder op internet niks kunnen vinden dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Wie weet wat dit is en wat we eraan kunnen doen?

Alvast bedankt

Foto formaat aangepast
gr Safrena


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Foto was er nog niet, zojuist. Maar nu wel, waarschijnlijk was hij te groot, dat het daarom niet lukte (volgens mij kun met zoekfunctie en 'paint' een uitleg krijgen over het verkleinen)!

Tja, dat ziet er niet gezond uit: kleine ontstekingen, daar moet je wel even naar laten kijken door een vogelarts. Dat is wel belangrijk hoor!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Allbesp

Is het vlug genoeg om dat morgen in de loop van de middag te doen?

En kan ik in de tussentijd vast wat doen voor mijn lieverd?

Mars

Ja, dat lijkt me wel vlug genoeg.

Verder gedraagt hij zich niet ziek? Want anders is rust en warmte erg goed.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Allbesp

Voor de rest is het de vrolijkheid zelve. Dus dan gaan we morgen maar even langs de arts, beter een keer te veel dan te weinig.

Heb hem al lekker verwent met trosgierst (waar de aanval gelijk op geopend werd natuurlijk) en een deken over de kooi gelegd voor de warmte.