Stelletje ondeugden ;-)

Gestart door Mandy, mei 27, 2008, 18:53:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mandy

Nou ik heb al een aantal jaren parkieten, en nooit is er eentje heel erg tam geworden omdat ik meerdere parkieten had die vrij zijn in hun doen en laten maar ze zijn wel erg aan me gewend.

Ik dacht ze te kennen!
Mooi niet...

Vanmorgen was ik net als andere morgens aan het ontbijten. Een beschuitje met kaas onder andere.
Kijk dan even het journaal met een broodplank op schoot.
Ineens hoor ik gefladder, en ja hoor Pukky en Pietje ( Een Engelse ) zitten naast me op de rugleuning van de bank, en nog geen 2 tellen later zaten ze op mijn broodplank terwijl ik aan het eten ben en jatten ze samen de kaas van mijn beschuit! Ik was stom verbaasd, maar wat is dat leuk!
Ik heb een vermoeden dat ik nu niet meer "alleen" ontbijt voortaan. 


ciske

gezellie.

ik drink ook nooit meer koffie alleen als mijn heertje de kans krijgt.... dus houd hem en mijn koffie goed in de gaten anders gaat nie goed komen :S

MissMoontje

Leuk he
Ik heb dat als ik een glas drinken heb, hij moet en zal een slokje nemen en daarna even lekker er in badderen met zijn koppie.
Daarom neem ik ook standaard een glas water mee als ik iets te drinken heb dan krijgt hij het glas water en drinkt hij ook niet dingen die hij niet mag drinken cola e.d hihi


DarkWolf

Hier kun je echt niet rustig eten noch drinken! Falkor komt bij je zitten, maar blijft niet mooi zijn beurt afwachten...een ander glas voorschotel helpt ook niet, want het glas waar ik van drink vind hij intressanter. Daarom gaan ze hier in hun kooi als er wordt gegeten, en bij snacks moet je zo snel mogelijk eten voor ze het door hebben!

Mandy

Vanochtend weer!

Ik zat nog niet eens en daar waren ze alweer....!
Wel grappig, eten we met zijn 3en van een beschuitje...

En ik denk niet dat het lang duurt voor die andere 2 ook er bij komen....
Laatst met avond eten aan tafel werd pukky ook al nieuwsgierig... En zat op de leuning van een andere stoel.
Wel grappig!

"Dat doen ze anders nooit"....  ;)

Ilse*

Mandy, het is heel leuk (en 'grappig') dat je parkietjes mee-eten met jou, maar het is niet goed voor ze. Parkieten horen eigenlijk geen mensen-eten te eten, afgezien van groente en fruit.

Beschuit bevat veel zout (en ook suiker), dus dat mogen ze eigenlijk niet eten.
Als ze eenmaal door hebben dat wat jij eet lekker is, dan blijven ze bij je komen. Dit kun je voorkomen door als jij gaat eten, de parkietjes in de kooi te houden.

Als je ze dan toch zo graag wat 'menseneten' wil geven, geef ze dan een klein stukje 'oud' bruin brood, 1x per week ofzo. Of een stukje gekookte pasta (zonder zout, e.d. toegevoegd).

Mandy

Klopt, ik weet het...

Ik was nogal verrast, want ze deden het nooit en heb al jaren parkieten en Pietje heb ik inmiddels 3 jaar maar ga er ook geen gewoonte van maken.

Ze krijgen genoeg (wat parkietverantwoordelijk is) maar vooral Pietje is nogal een snoepdoos,  ;) Hij ziet overal eten in.....

Hij dacht zelf laatst dat mijn hand eetbaar was omdat pukky er op zat en een andere aan het spelen was.
Hij bijt niet hoor, maar proefde van mijn hand en toen maakte hij zo'n "eetbeweging" met zijn snavel... Best lachwekkend. :P

En dan kom ik met een beschuit en kaas, tja...








Mandy

Ik heb het idee dat ze ook weer op ondekkings tocht zijn, want ik kwam gister thuis en daar zaten ze... Met z'n 4en op een lamp! Boven de tafel die ik dus fijn mocht gaan schoonmaken, daar zaten ze....... te slapen en te pluizen, zo van... nou hier is het fijn zitten!

Ik zal eens een foto toevogen. Op zich een leuk gezicht maar ze mogen het niet, en na 3 keer  weg "jagen""  doen ze het niet meer, maar ze hebben weer een fase waar ze ook kijken of het anders kan...

Sonja

Hoi Mandy,

Het is hartstikke leuk, die verhalen over je kleine boefjes. :D
Maar het forum is toch hoofdzakelijk informatief bedoeld, zie de forumregels:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0

Daarom krijgt dit topic een slotje.

Groetjes, Sonja.