7 jonge grasparkietjes

Gestart door angels-birds, mei 25, 2008, 22:11:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

angels-birds

k heb nog 7 jongen grasparkietjes. Ze zijn eind Februari dit jaar geboren. De kleuren zijn: 1: fel blauw, 2: blauw/paars, 3+4 zijn licht grijs met een geel kopje, 5+6 zijn tussen groen en geel in, 7: geel met groen. Ze zijn niet hand tam(maar nog wel te krijgen), wel heel erg speels en actief! Het geslacht is nog niet helemaal duidelijk.. Ze staan in de woonkamer, zodat ze wennen aan het 'dagelijks leven' Verder krijgen ze een zakje voer mee, dat ze bij mij gewend zijn. Ik kan ze wel op marktplaats zetten, maar dan weet je nooit waar ze terecht komen.. Hier weet ik zeker dat ze goed terecht komen :) 13.50 is wel de vaste prijs voor elk parkietje..

[verwijderd door de beheerder]

Tjipie lover

#1
Ze zijn erg mooi hoor, vooral die paarse.
Wat voor eten krijgen je parkietjes daar was ik even nieuwschierig naar!!
Je kunt als je ze toch ook naar andere mensen die niet van het forum zijn ook even deze site meegeven.
Dan kunnen ze lid worden en kun je je jonkie's volgen :D

Heel veel plezier er nog even van.
Groetjes van Ank.

Aub alleen reageren bij serieuze belangstelling voor de parkietjes, zie deze link:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10223.0
Andere opmerkingen en/of vragen kun je evt. in een pb stellen. ;)
Gr.Sonja.

Demelza

Heb je nog een betere foto van die violette?

angels-birds

De grasparkietjes moeten echt met spoed weg, vanwege de overbevolking die ik nu zo langzamerhand heb.. Ze zitten met zen 7en in een kleine parkietenkooi, best sneu, maar heb anders geen plek voor ze.. Dus ik doe er nu een euro vanaf, dus 12.50 per stuk.. Misschien dat er nu wel op wordt gereageerd..

angels-birds

Dit zijn aparte foto's van een aantal jongen die ik hier heb zitten:

[verwijderd door de beheerder]

angels-birds

Is er dan echt niemand die een grasparkietje wilt? Ze moeten namelijk echt weg..

angels-birds

De kobalt blauwe en de olijfgroene zijn gereserveerd :D

Nu de rest van de 5 nog..

[verwijderd door de beheerder]

Tjipie lover

Jaja mooi he 2 in een x.
Kan mooi zo!!!
Heb Varouk gister even voor het beeldscherm laten zien wie er hier komt wonen :D
Ze werd meteen al verliefd leek het op.
Ik hoor het verder wel van jou en bas wanneer de kleine man deze kant op komt!!

Groeten Ank.

angels-birds

Ja ik ben echt blij dat ze saampjes weg gaan :)
Wat leuk dat ze al verliefd is ;D

Ik hoop wel dat er andere mensen ook reageren voor de andere 5.. :)

We zullen zien!

Van marktplaats heb ik ze weg gehaald, want daar kreeg ik echt vage reacties.. Ze hadden het er over om ze tussen de 3 en 5 euro weg te doen, om ze sneller kwijt te raken.. Even voor de duidelijkheid dus: ik doe het niet voor het geld! Tuurlijk wil ik dat ze snel een nieuw huisje vinden, maar dan niet op deze manier.. Als iemand het niet eens is met deze prijs, kan er natuurlijk altijd overlegd worden! Ik zet geen advertenties meer op marktplaats, want daar vertrouw ik het voor geen meter meer! Dus ook gelijk een waarschuwing voor andere mensen, die misschien van plan waren om ze ook op marktplaats te zetten..

Groetjes Iris

Mars

Ik heb twee van de kleintjes via marktplaats verkocht, geen probleem.

Ik had dan ook wel mezelf een beetje ingedekt door te vertellen wat voor goede verzorging ze nodig hadden ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

angels-birds

Ik zeg ook niet dat het iedereen overkomt, maar ik persoonlijk vertrouw het niet meer.. Van mijn eerste nest had ik er ook 2 via marktplaats verkocht en dat was ook geen probleem! Er werd zo gereageerd omdat er stond dat ze echt snel weg moeten vanwege ruimte gebrek.. Als verder niemand ze wil, kan ik ze zelf wel in mijn volière doen, maar 18 grasparkieten is wel erg veel.. En ik gun ze juist de ruimte en die kan ik ze niet bieden.. Maar als er niks anders op zit moet het helaas wel.. En ook even voor de duidelijkheid: ik zeg het niet om zielig te doen! :o

tup en joep

ik heb er ook 2 via marktplaats verkocht
en dat was ook geen probleem ze hebben ook een goed thuis gekregen

angels-birds

Zie mijn voorgaande bericht! Zoals ik al zei had ik ook eerder via marktplaats verkocht zonder problemen! Maar goed, als er verder iemand is die daarop wilt reageren, dan graag via pb! Graag hier alleen reacties op mijn vogeltjes ;)

Tjipie lover

Straks rond een uur of 2 zal bas (Ciske) dan eindelijk de 2 jonge grasparkietjes ophalen :D
Gaan ze eerst mee naar zijn ouders en morgen gaan ze met hem naar zijn woonplaats.
Ook samen met zijn parkietjes Ciske en Ciska.
Van de week als hij hier Vaena Skotti zal komen ophalen neemt ie meteen voor mij mijn nieuwe aanwinst mee ;D
Mijn nieuwe ventje voor Varouk Saeli en zijn naam zal zijn Mikaj.
Natuurlijk betekend dat meteen ook dat het andere jonge parkietje het vriendinnetje zal zijn van Vaena Skotti, Of ze moeten der zelf andere koppels willen vormen.

Groetjes van Ank.

ciske

#14
ondertussen zitten ze bij mij in een kooitje, en ik moet zeggen het is een prachtig jochie en een prachtig popje. en goed gezond. alleen wel in de rui

Dit gaat richting chatten, en zoals jullie weten,
doen we dat in de chatbox. ;)
Gr.Sonja.

angels-birds

#15
Jeej vandaag zijn de 2 parkietjes opgehaald :D Het popje blijft bij Ciske en de man gaat deze week via Ciske naar Tjipie lover!
Nu nog opzoek naar een nieuw huisje voor de andere 5 :) Het zijn 2 mannen en 3 popjes van nu ongeveer 4 maanden oud!
Hierbij de foto's: foto1 allemaal van links naar rechts: man(grijsgroen/olijfgroen), pop(geelmasker/grijs), man(licht groen), pop(violet), pop(geelmasker/grijs)

Ps: het lukte niet om de foto's te verkleinen en rechtop te zetten.. Misschien dat iemand dat kan regelen.. Alvast bedankt en excuses voor het ongemak :(

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Voor het verkleinen van je foto:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12203.0


In het programma paint, wat wel op iedere windowd computer zit. Daar zit ook wel een functie in om je foto te draaien.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

angels-birds

#17
Ik heb maar even andere foto's erop gezet, want het lukt niet zo met verkleinen.. Ik had ze met mijn telefoon gemaakt en nu pakt de com hem niet goed.. Dus maar gewoon met de camera gedaan en dat lukte gelukkig wel :D

Foto1: alle 3 de popjes
Foto2: allebei de mannen
Foto3: violet pop


[verwijderd door de beheerder]

Mandy

Kun je ze zolang niet in een grotere kooi zetten, ook al moet je die aanschaffen? Die kun je straks toch ook weer verkopen?!

Ik zou er best nog een paar willen maar heb er al 4 binnen in huis.
Als iedereen oren en ogen openhoudt, dan moet dat toch goed komen?

Wil PF niet voor het hoofd stoten maar heb je het ook al geprobeert bij andere Parkietensites????
En via hyves?

Caradow

Ik wil nu toch echt iedereen oproepen om alleen te reageren bij serieuze belangstelling.

Aan topicstarter de opmerking dat er nu ondertussen ook genoeg foto's zijn geplaatst!

angels-birds

@ Caradow: Als ik foto's kon verwijderen had ik dat heus wel gedaan!! Maarja dat gaat hier niet! Het lijkt mij toch logisch dat mensen graag willen zien welke kleuren ik nog heb?! Het gaat een stuk sneller dan allemaal mailtjes..

@ Mandy: Ze zijn nu maar met z'n 5en dus hebben nu wat meer ruimte. Ze krijgen ook genoeg beweging buiten de kooi, dus zitten er niet de hele dag in :) Ik had ze eerst op marktplaats staan, maar dat werd hem niet.. Ze staan nu wel op via via en op vogelmarktplaats.. Misschien dat daar wel de juiste mensen zijn :)

Jacko

Ik denk zelf dat je ze op marktplaats sneller kwijt bent dan op minder populaire verkooppunten.
Je zegt zelf dat ze nu met spoed weg moeten, nou wat let je? ''De juiste mensen'' vind ik erg overdreven...

Groetjes

angels-birds

#22
@ Jacko: Misschien moet je mijn reactie eerst even goed lezen over marktplaats.. En wat jij overdreven maakt me niet zoveel uit.. Er zullen waarschijnlijk meer mensen zijn die daar ook zo verdenken..! En met wat ik dus bedoelde is dat ik niet wil dat ze bij verkeerde mensen terecht komen, dat ze niet gebruikt worden voor de fok ofzo! Ik kan ze wel zo mee geven aan mensen, maar god mag weten waar ze dan belanden! Ik heb er nu nog maar 5 en dat gaat tot nu toe wel prima dan met z'n 7en! Dus nu heb ik niet zon haast meer.. Ik wacht gewoon op de juiste mensen! Zou jij zomaar je parkieten aan iemand verkopen die er andere bedoelingen mee hebben dan jij in je hoofd heb??? En anders had ik ze gratis weg gedaan(bij wijze van spreken)

@ andere mensen: Reageer alsjeblieft alleen als je interesse hebt! Ik word er een beetje moe van, van al die andere reacties, die kunnen ook via PB worden gestuurd zoals ik en Sonja al eerder hadden gezegd!

Wouter

Ik heb misschien interesse, heb je een popje? Mijn parkiet pinkie is weggevlogen, en als ik geen melding van haar krijg wil ik nog een popje erbij kopen voor mijn andere parkiet. maar ik ga 5 juli 5 weken op vakantie, dus dat zou sowieso wel een tijdje duren.

Gr. Wouter

P.s. Waar ergens in de buurt woon je?

Ingrid

En bij deze gaat hier een slotje op, omdat het voor een prikbordtopic uit de hand loopt ;). Serieuze reacties kunnen via pb kenbaar gemaakt worden.

@Pinkie, voor verdere vragen kun je angel-birds pb-en.