hoeveel voerbakken in de voliere

Gestart door Petr@, mei 21, 2008, 17:19:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Nou zat erbij de voliere 4 voerbakken,met een tussen stuk ertussen.Dat wordt dus eigenlijk 8.Als ik ze nou alle 4 ophang moet ik toch het eten verdelen?Ze krijgen  alle vier 2 schepjes per dag verdeeld.Dus moet ik in elke bakje een half schepje doen in de ochtend en avond toch?Of zou 3 bakken ook genoeg zijn.En hoeveel bakjes met grit mag je eigenlijk op hangen,hier vechten ze al om 1.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Ilse*

Hoi Petra,

Ik heb ook een voliere, vier parkietjes, en ook dezelfde voerbakjes. Ik heb ze zelf alle vier in de voliere hangen, allemaal op dezelfde hoogte en naast elkaar.
's Ochtends krijgen ze alle vier een schepje in het ene gedeelte van het bakje en 's avonds alle vier een schepje in het andere gedeelte van het bakje. Dit doe ik omdat als er nog wat voer van de ochtend in ligt, dat ze dit ook nog kunnen opeten (het voer is beter verspreid, zodat zaadschilletjes minder over de goede zaadjes liggen). Snap je? ;)

Een zo'n voerbakje is eigenlijk bedoeld voor 2 parkietjes, want hij bestaat uit twee gedeelten. Dus je zou ook gewoon twee voerbakjes in de voliere kunnen hangen. Als je parkietjes ruzie maken om de voerbakjes, kun je een bakje extra ophangen en inderdaad de schepjes dan verdelen over de bakjes.

Grit en maagkiezel heb ik door elkaar en bied ik aan in twee kleine snoepbakjes of ik strooi wat over de bodem. Ik geef het zelf niet al te veel, want teveel lijkt me niet goed en dan ben ik bang dat ze verstopt raken met steentjes. De 2 snoepbakjes vul ik ongeveer 1x in de maand en soms wat vaker).

Groetjes, Ilse

Chicowen

Hej Petra,

Ik heb hier in de voliere ook gewoon 4 voerbakjes hangen. Dit omdat ze bij mij soms ruzie maken om de etensbakjes en vaak worden er dan één of twee weggejaagd en die kunnen dan gewoon aan de andere kant van de voliere verder eten. (heb er 2 aan de ene kant hangen, 2 aan de andere kant, wel op gelijke hoogte)

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Ik heb hier nu 3 van zulke dubbele bakken hangen voor 5 vogels.. Af en toe word er toch wel gekibbeld, zelf wanneer er maar 1 bak in gebruik is..

Grit strooi ik op de bodem.

Petr@

Ik heb de 4e bak erbij gehangen en het was wat rustiger.Het komt ook mede door Lola die houd zo van eten,dat ze het liefst elke bakje in beslag wil nemen.En dan gaat Vledder er weer van door.Die wil ook niet met haar samen eten trouwens(eigenaardig ventje).
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

roha

Hier gaat dat met eten ook zo.
Wij hebben er 5 en 3 van zulke voerbakken naast elkaar hangen. Ze eten met z'n 5-jes 6 scheppen voer, dus in elke bak een schep.
Aanvankelijk hadden we ze op verschillende plekken hangen, maar sinds ze op gelijke hoogte naast elkaar hangen, is het gekibbel een stuk minder geworden.
Ze eten nog steeds wel t liefst met 3 of 4 uit 1 bakkje, maar als er nu 1 aan de kant wordt geduwd, zien ze de andere voerbakken eerder.


tup en joep

bij mij in de voliere hebben alle vogels hun eigen voerbak
ik heb ze niet op gelijke hoogte hangen en niet naast elkaar omdat suzan nog al fel is en als er een voerbak dich bij de hare hangt jaagt ze iedereen weg
als straks kiwi en snoepie er bij komen krijgen hun ook een eigen voerbak