Vrienden maken....... niet meer?!

Gestart door Mandy, mei 22, 2008, 10:25:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mandy

Onderstaande heb ik een paar dagen geleden gestuurd.
Maar.... Dat vrienden maken kreeg een beetje een andere wending.
Pukky en Pietje de Engelse hebben gister gevochten om Pietje de geadopteerde....!!! Voor het eerst in hun leven werden het allebei echte "haantjes" en dat om een ander mannetje.
Ik heb diegene waar ze om vochten even in de kooi gezet... Vind ie toch nie erg want het belletje is ook zijn grootste vriend.
Maar Pukky mag niet meer in de buurt komen, en hij doet zo verschrikkelijk zijn best om bij Pietje de geadopteerde in de buurt te blijven en kusjes te geven... Lissy staat nu even helemaal buiten spel...

Vreemd dat ie eerst een "allerbeste vriend" had die hij nu misschien voor even aan de kant heeft gezet.
Is dit een beetje te sturen of moet ik de natuur maar zijn gang laten gaan?!



Citaat van: Mandy op mei 20, 2008, 11:57:50
Ik zelf had/heb 3 parkietjes: Pukky (M), Lissy (V) en Pietje (M) een groene Engelse.

Vorig jaar heb ik een mannetje geadopteerd met ook de naam Pietje, lekker verwarrend maar deze was al 5 en dus ga ik zijn naam niet meer wijzigen want dan luisterd hij niet meer.
Maar goed....

Na een paar dagen wennen werd het allerbeste vriendje van Pukky. Ze voeren elkaar en pluizen elkaar en kletsen elkaars oren van de kop.
Niet veel later wilde hij ook vriendjes worden met Lissy... Ze accepteerde hem ook als "kameraadje"...
Maar Pietje mijn groene Engelse was al helemaal gek van Lissy en Pukky vond ie ook prima maar de "geadopteerde" ging ie uit de weg!
Naja, je hoeft natuurlijk niet met iedereen vrienden te zijn, ook niet in een parkietenwereld.

En dat ging een half jaar zo door.. Tot gisteren Pietje "de geadopteerde"een poging deed om toenadering te zoeken bij Pietje de Engelse.... :-* Een beetje aarzelend maar hij bleef zitten.
Pukky dacht: Heej wat gebeurd daar, ik ga even kijken... Maar tot mijn stomme verbazing werd pukky, die eerst zijn allerbeste vriend was, weggejaagd door Pietje de geadopteerde. En lissy probeerde het ook bij Pietje de Engelse.. Maar hij is zo'n goedzak, vind alles best!
Uiteindelijk zaten ze met z'n 4en.... elkaar te plukken, pluizen en kletsen en samen rondvliegen...

De 2 Pietjes zijn nu na pas een half jaar vrienden geworden.
En nu zijn ze alle 4 one big happy family!
Wat kan het raar lopen in de parkietenwereld.

Mars

Uit je verhaal begrijp ik dat jij dnekt dat je te maken hebt met drie mannen en 1 pop. En dat er dus twee mannen vechten om een derde man?
Weet je dat zeker (geslachten)?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

NickyRose

Misschien is de ene Pietje toch een meiske?

Mandy

Nogmaals de foto,

Pukky is links en Pietje de geadopteerde staat recht, overduidelijk mannetjes toch...

[verwijderd door de beheerder]

roha

De foto is erg klein en onduidelijk  ;)

Mandy

Ik heb getracht een nieuwe foto te maken, maar hij wil perse niet op de foto... Op deze is ie gevlucht naar het kozijn, en kon ik op een stoel klimmen!

Links is Lissy en rechts is Pietje van 5 welke ik heb geadopteerd en waar Pietje de Engelse en Pukky wel eens strijd om hebben....

[verwijderd door de beheerder]

NickyRose


Mandy

Ik heb nog een foto gevonden daar staan ze alle 4 op: Pietje de Engelse, Lissy het popje, Pietje de geadopteerde en Pukky.

Daarop kun je het verschil wel zien... Overduidelijk 3 mannetjes en een pop.
Popje Lissy is verwend, wat wil je met 3 mannen.... ;)
Ze is de kleinste maar is ook haantje de voorste...  En de mannetjes gedragen zich als haantje......

Nou ben ik toch wel nieuwsgierig waarom mannetjes "ruzien"om een ander mannetje....

gaat verder goed hier hoor!  :P

[verwijderd door de beheerder]

Mandy

#8
Nou heb ik een goeie foto!

Toen stonden ze lekker buiten, perfect licht dus...


[verwijderd door de beheerder]

roha

Je hebt inderdaad 3 mannen en 1 popje.

Antwoord nog op je vraag. Ik denk dat je het gewoon even moet aankijken, zolang ze niet tot bloedens toe met elkaar vechten.
Waarom vechten ze om een andere man? Geen idee! Voor mij is het normaal dat ook de mannen wel eens vechten, alleen ben ik het gewend dat het om een popje gaat en niet om een andere man.
Ik denk dat je er eventueel achter kan komen, als je ze goed observeert en blijft observeren.

groetjes

chrikske

ik vind het wel raar dat ze vechten om een man  ???
normaal gezien zou je denken dat ze vechten om een popje zoals hier al gezegt is ..  ::)

ik zou het goed in het oog houden.. misschien was het heel tijdelijk?

Mandy

Ik observeer ze eigenlijk altijd, en het rare er van was dat ze het voor mijn neus op tafel deden!
We hadden net gegeten en dan mogen ze op tafel spelen met zijn allen... Vooral met mijn hand in combinatie met een belletje...
Maar goed, de vrede is al aardig terug gekeerd!

Pietje, waar het allemaal omdraaide, heeft het al bijgelegd, en ze kunnen weer met elkaar door 1 deur..
eind goed al goed... Waarschijnlijk was het eenmalig iets... Maar dat hadden ze dus nog nooit gedaan!
Borst tegen borst, als echt haantjes!

Maar net als mensen, die doen ook wel eens vreemde dingen.... ;)