rare slaaphoudingen?

Gestart door Rory, mei 24, 2008, 17:53:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rory


Hallo!

Ik zit even met een vraag want vind het eigenlijk heel raar.
Normaliter slaapt een parkiet op een stokje op 1 poot.
Mijn parkiet die heeft hele rare slaaphoudingen.
Vorige week hing hij ondersteboven aan de tralies met zijn oogjes dicht en reageerde ook niet
En gisteren zat ie weer tegen de tralies aangeplakt alleen nu hield hij ook met zijn snavel het vast :S

vorige week vond ik het wel grappig en had ik zoiets hoe bedoel je rory lijkt op zijn baasje met die rare slaaphoudingen maar gisteren wist ik nou eigenlijk niet of dit wel normaal is :S

Heeft iemand zijn/haar parkiet bovenstaande ook ??

Caradow

Ukkie hangt vaak in de hoek aan de tralies tegenwoordig.. dat houd hij zeker een halve nacht vol... echt ontspannend lijkt het niet, maar blijkbaar vind hij het toch lekker

Rory

ow gelukkig is rory dan niet de enige hahaa :D

Milo-Pixel

Pixel heeft ook heel lang iedere nacht in het hoekje aan de tralies geslapen. Tot ik twee schommeltjes in de kooi gehangen heb, nu slapen zowel Milo als Pixel beide op een schommeltje.

chrikske

de mijne binnen sliep ook heel lange tijd altijd tegen de tralies.
volgens mij moet je je er niet echt zorgen om maken  :)

nu slaapt ze op een touwen ring met een belletje eraan ;)

groeten Christophe

Mars

Hier slapen ze om beurten op van die groente knijpertjes. Niets comfortabels aan, maar ik heb er al 3 van de 4 de nacht op door zien brengen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

NickyRose

Ondersteboven lijkt me minder maar aan de tralies, ja dat kan.

Rory

Citaat van: NickyRose op mei 24, 2008, 23:26:46
Ondersteboven lijkt me minder maar aan de tralies, ja dat kan.

hahaha ja aan de tralies is inderdaad wat minder erg maar ondersteboven vond ik echt te raar voor woorden,, hij leek net een vleermuis :S

Eressea

Ow, Yelena, de parkiet van mijn vriend, doet hetzelfde... helemaal ondersteboven aan het bovenste ijzer van het schommeltje. Je blijft om ze lachen!

En Sammie heeft ook een nieuwe slaaphouding... soms slaat ie zijn vleugel zelfs over het balletje uit!


Aco

Bij mij slaapt Aco in een half wc-rolletje. Als ze moe is gaat ze hier met haar hoofdje inzetten en kan ze juist er boven kijken, de rest zit om haar schouders en hiervoor zit ze op een stokje.
Ja volgens ons is comfortabel wel wat anders, maar dit is nu haar nieuwe houding. We zien als ze een favoriet speeltje heeft dat ze hierbij gaat slapen. hihi, wel grappig om te zien!

Mandy

#10
Die van Eressa is erg leuk!

Hahaha, nog nooit gezien zoiets!
Van mij willen ze om de beurt op het schommeltje slapen. En dat geeft soms een beetje strijd. 1 schommel en 4 parkieten, tja dat wordt lastig.

Oke mensen
Let op dat dit hier geen chatten word
Chatten doen we in de chatroom ;)
gr Safrena

Moppers

Eeden heeft ook een aparte favoriete slaaphouding: ze hangt met haar ene pootje aan haar favoriete speeltje, en met haar andere pootje aan de tralies ernaast en sukkelt zo ertussenin in slaap.
Eeden is niet de enige, ik zit ook in een lj-community over grasparkieten en daar zijn er nog een stuk of 5 die een parkietje hebben die zo slaapt.

Dus ook erg aparte slaaphoudingen kunnen voor het parkietje zelf de normaalste zaak van de wereld zijn.

juul de parkietfreak

Mijn Fimo sliep een keertje op de grond. Ik dacht eerst dat hij ziek was, toen ik hem zo zag liggen, maar de volgende dag was hij weer (zoals altijd :D) harstikke vrolijk en ik heb het nooit meer gezien.  :)

afg-milad

ik heb dit ook gehad omdat ze alle twee op de schommel wouden tot op een gegeef moment ik 2 schommels kocht maar ik weet niet of het ok hetzelfde bij jou is als ze met ze tweeën zijn en eentje slaapt op iets en de ander hangt er dicht bij kan het zijn dat je er nog een van moeten kopen ::)

Rory

Citaat van: afg-milad op juli 23, 2008, 18:58:28
ik heb dit ook gehad omdat ze alle twee op de schommel wouden tot op een gegeef moment ik 2 schommels kocht maar ik weet niet of het ok hetzelfde bij jou is als ze met ze tweeën zijn en eentje slaapt op iets en de ander hangt er dicht bij kan het zijn dat je er nog een van moeten kopen ::)

De parkieten hier zitten nog in een aparte kooi omdat het tam maken dan wat makkelijker is, dus ze hebben beide hun eigen schommel  ;D Tegenwoordig slaapt rory nu op een touw of ze hangt aan de tralies, gelukkig niet meer ondersteboven haha

Laura78

Hallo Allemaal,

Ik ben al twee dagen me helemaal suf aan het vergaren van al die geweldige info die hier te vinden is, nu kwam ik bij dit topic en daar heb ik ook nog wel een vraagje over.
Mijn parkiet, Mickey, is nu net iets over een week bij ons en ik heb ook gelezen dat ze op 1 pootje horen te slapen, maar Mickey heb ik dat nog niet zien doen, meestal zit hij op twee pootjes. Slaapt hij dan ook of is hij dan wat aan het doezelen?

Groetjes, Laura

Jasmin

Meestal zit hij dan gewoon te doezelen ;)

hillie

Hoi laura,

Niet alle parkietjes slapen op een poot.
Er zijn ook parkietjes die op twee poten slapen.
Of jouw parkietje slaapt op een of twee poten weet ik niet. :-\
Het kan ook dat die dan alleen aan het doezelen is.
Doen ze hier ook wel eens.( dan keutelen ze zachtjes).


groetjes hilde


tegelijk met jasmin

roha

Ik heb een parkietje, Sam en zij slaapt ook niet op 1 poot. Ze ligt met haar buik op de stok.
Dit heeft ze van kleins af al gedaan, maar madam is ook wel een dikkertje, hoor!

Sammydeparkiet

Mijn parkietje Sammy sliep altijd op zijn schommeltje, nu ik er een nieuwe bij heb, hebben ze er de eerste nachten om gevochten en uiteindelijk slaapt niemand er meer op.
Snoopy begon aan de tralies te hangen, en uiteindelijk heeft Sammy het na gedaan.
Nu slapen ze elke nacht samen tegen elkaar, hangend aan de tralies.

[verwijderd door de beheerder]

Sara

Zo sliepen mijn parkietjes ook altijd in de buitenvolière, allemaal samen aan de tralies. Vond het wel een grappig gezicht! :)
Sinds die enge buizerd hier geweest is durven ze denk ik niet meer tegen de tralies slapen, want ze slapen sindsdien meestal op een schommeltje of gewoon op de zitstok.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kyrenna

Als Maggie haar favoriete dikke stokje niet kan krijgen omdat een niet nader te noemen kenautje zich weer eens moet laten gelden gaat ze er naast aan de tralies hangen...wat ik in eerste instantie vrij raar vond, want nog niet eerder structureel gezien, maar aangezien ze 't soms nog presteert om er bij te pruttelen neem ik maar aan dat ze er wel mee in haar sas is.

Bea slaapt sinds een maandje of wat met één poot om tralies geklemd, maar dat doet ze omdat ze oud is en door haar poten aan 't zakken is :(