niezen?

Gestart door roman, mei 22, 2008, 16:11:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roman

Hallo,

Ik heb nu ongeveer 3 weken een parkietje. Vaak als ik in de kamer ben, hoor ik hem een soort van niezen. We hebben ook 2 kippen in de achtertuin, als ik er daarvan 1tje op pak(kip is ook tam ;D) dan hoor ik haar soms ook niezen. Weet iemand wat ik betekent?


Gr. roman

Mandy

Wat kippen betreft, geen idee!

Maar een grasparkietje niest ook wel eens...
Niet heel vaak hoor.. Het klinkt een beetje alsof je zelf een kus geluid maakt, heel kort.... Snappie?!

Jetske

Af en toe niezen is niet erg. Als het vaak gebeurd en er ook veel nat spul, een soort snot, uitkomt is het misschien verstandig om naar een dierenarts te gaan.

Rory

#3
Mijn schatje heb ik ook net 3 weken en niest ook erg vaak.
Mijn buurman heeft al van kinds af aan parkieten in de voillere en die zegt zolang er geen nattig spul uit zijn neusje komt dan is er niks aan de hand.

Ik zelf hou het wel goed in de gaten
en ja als het niezen nog erger word ( echt te vaak niezen) dan zal ik wel even naar een dierenarts gaan, beter zekerheid zeg ik altijd :D

Federerfan

Citaat van: Rory op mei 23, 2008, 23:46:30
Mijn schatje heb ik ook net 3 weken en niest ook erg vaak.
Mijn buurman heeft al van kinds af aan parkieten in de voillere en die zegt zolang er geen nattig spul uit zijn neusje komt dan is er niks aan de hand.

Ik zelf hou het wel goed in de gaten
en ja als het niezen nog erger word ( echt te vaak niezen) dan zal ik wel even naar een dierenarts gaan, beter zekerheid zeg ik altijd :D
Wat verstaan jullie onder vaak niezen? Meer dan bijvoorbeeld 5 keer per uur? Ik heb geen idee waar ik aan moet denken bij "vaak".