xtravital

Gestart door rutgerpol, maart 29, 2005, 17:08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Safrena

Hey Ingrid

Ja hoor af en toe mag je parkietje een klein stukje rozijn.
je kan het eventueel even vasthouden of ergens aan vasthangen zodat ze er lekker stukjeskunnen aftrekken :wink:

Mijn meisje eten ook heel af en toe een klein stukje dat komen ze gewoon van het rozijnen brood halen :P

vele groetjes

mirjam

Goedenmorgen allemaal,

Ik heb even een vraagje. Joep krijgt sinds een week xtravital en hij vindt het erg lekker. Alleen is het zo dat hij gewoon een paar dingen bijna niet eet. Ik heb al geprobeerd om hem geen nieuw eten te geven totdat hij het opheeft, maar hoe lang ik ook wacht hij eet het eivoer bijna niet en die grote zaden ook niet.

Ik weet dat ze alles moeten eten, maar joep heeft gewoon echt honger. Zodra ik voorbij loop rent hij naar zijn etensbak en gaat heelhar piepen, hij rent over de grond :) op zoek naar gierststukjes etc.

Moet ik hem nu echt niks erbij geven en hem dus een dag ofzo honger laten hebben?? Ik heb namelijk het idee dat hij die paar dingen echt niet lust.

iemand ervaring??

groetjes Mirjam

ps Jorijn zo beter??  :o

Jorijn

Prima!  :D

Het kan zijn dat je parkietje de grote zaden / rozijnen gewoon niet wilt eten.. Omdat deze vaak te groot zijn om in een keer door te bijten.. En met het pootje vastpakken en dan opeten gaat ook moeilijk, Hier eten ze ook lang niet alles op..

Maar ze krijgen maar 2 schepjes de parkiet per dag, En daarmee zullen ze het moeten doen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Tjipie lover

Ik wil ook wel weer overstappen naar dit voer!
Moet ik het dan eerst mengen met hun oude voer zodat ze eraan kunnen wennen?
Toen Imber ziek was dacht ik dat dat kwam door dat voer, maar hij zal wel gewoon wat onder de leden hebben gehad.
Of kunnen sommige parkieten niet over sommig voer?
Bliksem had nergens last van toen zij nog extravital als eten kreeg!
Dus vandaar de vraag of ik dat voer weer kan gaan geven.
Groeten Ank.

Safrena

Hey Ank

Het beste is inderdaad om het te mengen met hun oude voer.
Je bouwt het oude voer af en xtra-vital op

zo kunnen je parkietjes rustig aan het nieuwe voer wennen  :wink:

vele groetjes

Jojo

Hallo,

Er zijn nu ook groot- verpakkingen te krijgen voor onze vriendjes, is verhoudingsgewijs nog voordeliger!!

Plumeau

Mijn Macha eet al 9 jaar XtraVital. Dagelijks vulden we het bakje en wat overbleef gooiden we weg. In het restje zat veel 'stoffig spul', wat later dus het gedroogde eivoer bleek te zijn. Van het 'verse' eivoer dat daarnaast altijd beschikbaar was at ze ook niet echt veel (wat naar mijn info uit de boeken toen ik haar kocht goed was, want er veel van eten maakt een parkietje vet).

Maandag ben ik met Macha naar de dierenarts geweest omdat ze een pootje niet goed gebruikte en er wat rommelig uitzag. Mijn meisje had zwaar Vitamine A gebrek  :o  We zijn haar er nu bovenop aan het helpen met vitaminedruppels van de da en gaan haar omwennen naar een saai voer waaruit ze niet het gezonde kan laten liggen. Daarnaast gaf de da ons de tip haar te verwennen met kliekjes mensenvoer.

Mijn tip voor mensen die dit Xtra Vital geven: let er goed op dat je parkiet alles eet! Het is een goed voer, maar er zijn kieskeurige parkietjes op deze wereld...

Parkieten-Freak

Ja, de truc is inderdaad om de parkiet zoveel voer te geven dat hij alles opeet.
"Mensenvoer" is inderdaad helemaal ze gek nog niet voor parkieten, mits het met mate gegeven wordt, en zorg dat geen zout bevat.
Te denken valt aan gekookte macaroni of spaghetti (naturel) een klein stukje soepvlees, gekookte aardappel, groenten, paar druppeltjes joghurt, (geen melk!) fruit, stukje brood, kaas  e.d.