rare neusdop

Gestart door kersje, mei 19, 2008, 12:00:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kersje

Hoi, ik ben haar nog nergens tegen gekomen.
Ze heeft de praktijk ook pas sinds een jaar.

Ik zit weer even met een rare vraag: Ik weet toch eigenlijk zeker dat ik twee mannetjes heb, maar ze zitten af en toe wel erg verdacht boven op elkaar :o
Of is dat een normaal verschijnsel? Haha.

Groetjes Kersje

kersje

#41
Hallo,
Een poosje geleden heb ik hulp gevraagd in de rubriek "overige vragen" onder het topic "rare neusdop"
Na een deskundige blik van een aantal van jullie op de foto van mijn zojuist aangeschafte Chico, kwamen we al snel tot de conclusie dat dit schurftmijt was in een wel zeer ver gevorderd stadium.

Ik kan jullie melden dat het zeer goed gaat met de snavel van Chico, er is bijna niets meer te zien, behalve een heel klein wit stukje op de neusdop en zijn snavel is iets vergroeid, of doorgegroeid, maar we zien elke dag verbetering.

Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

Nog heel erg bedankt allemaal!

Groetjes Kersje :D

Topic samengevoegd, dan staat alles bij elkaar. ;)
Gr.Sonja.

ciske

hoe ist nu met coco?

kersje

Hallo, hier dan eindelijk een foto van hoe Chico er nu uitziet. Als je de foto vergelijkt met die op de vorige pagina is het een wereld van verschil.
Er zit nog een klein stukje "wittig spul" op zijn neusdop, maar ik ga er vanuit dat dat nu ook vanzelf verdwijnt.
De druppels heb ik een keer of 3 gebruikt en toen werd het vanzelf minder.
Groetjes Kersje

[verwijderd door de beheerder]

ciske

voor zover ik weet verdwijnt de schurftmijt nooit vanzelf. lijkt mij verstandig als je er toch nog eens een vogelarts naar laat kijken

Sonja

#45
Hoi Kersje,

Op de foto is nog steeds schurftmijt te zien, en daarom zou ik zeker niet stoppen met de druppeltjes totdat alles weg is en de neusdop weer helemaal mooi egaal is.
Zoals Ciske al schreef gaat het niet vanzelf weg, sterker nog: Als je nu de behandeling stopt, kun je erop wachten dat het weer erger wordt....
Dat zou toch zonde zijn, want je bent zo op de goede weg, het ziet er al zoveel beter uit dan eerst.
Nog even doorzetten. ;)

Groetjes, Sonja.

kersje

Hoi, oké op jullie aanraden toch maar weer met de druppels begonnen. Het laatste restje moet toch ook nog even verdwijnen. Gelukkig heeft Basje helemaal geen last gehad van de schurftmijt, ik geef hem de druppels ook maar gewoon weer.
Het valt wel op dat Chico veel beter in zijn vel, uhh verenpak zit nu het beter gaat met zijn snavel.
Ze beginnen zelfs al wat tam te worden.
Ik hoop dat de originele vorm van zijn snavel ook gewoon weer terug komt en dat de vervorming niet blijvend is. Hij is in ieder geval al wel vaak druk in de weer met de sepia, dat is hopelijk een goed teken.
Groetjes Kersje

kersje

 ;D Joepie, ook het laatste stukje van de schurftmijt is nu weg.
Ik zal nog wel even een keer druppelen voor de zekerheid, maar ik ben wel blij dat ik het middeltje toch nog even weer gebruikt heb.
Chico is er zelf ook helemaal blij van lijkt het.
Dank jullie wel!
Groetjes Kersje


[verwijderd door de beheerder]

Fenixjuh

hey!
goed van je dat je toch nog even doorgaat. Hij ziet er echt fantastisch uit!  ;D

hillie

Goed werk gedaan hoor om door te gaan met druppelen.
Nu zie je mannetje er weer gaaf uit.

groetjes hilde