rare neusdop

Gestart door kersje, mei 19, 2008, 12:00:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kersje

Nou, dat is duidelijk. Toch maar naar de dierenarts dus.
Ik heb nog een duidelijker foto gemaakt.

[verwijderd door de beheerder]

Safrena

Hey Kersje

Dat is inderdaad een mooie duidelijke foto
Dat is schurfmijt al in ver gevorderd stadium , want niet alleen de neusdop maar ook de snavel is al aangestast

Een heel verstandige keuze van je om naar een vogel/dierenarts te gaan

Vele groetjes

Monnie

Dat is duidelijk schurfmijt
fijn dat je toch even naar de dierenarts gaat ;) met een kuurtje is je diertje er zo weer bovenop!

kersje

Hallo, ik heb nog even een vraag. Gisteren hadden we dus druppels gekregen bij de welkoop voor de schurftmijt van Chico.
Op jullie advies toch net de dierenarts gebeld en die vertelde dat hij precies hetzelfde middel zou voorschrijven, dus dat langskomen geen zin had.
Het middel moet dus in de nek gedruppeld worden, 2 druppels per vogel.
Aangezien ze nog niet zo tam zijn, was de handigste manier om het pipetje boven door de tralies te steken en de druppels in het nekkie te laten vallen. Dit is goed gelukt.
Zou dit nu voldoende zijn? En moet ik dit herhalen of is één keer genoeg? Op de verpakking staat: indien nodig na 4 weken herhalen.
En is het ook aan te raden om met vaseline aan de slag te gaan? (dit lijkt me geen gemakkelijke opgave aangezien ze zich niet zo makkelijk laten pakken)
Sorry dat ik zoveel vragen heb, maar ik ben nog een groentje wat parkieten betreft
Groetjes Kersje

Milo-Pixel

Met vaseline aan de gang gaan heeft in dit statium niet zo veel zin meer. Vaseline dood de mijten namenlijk niet. Ook vind ik het raar van de dierenarts, dit is niet een dierenarts geweest met genoeg verstand van vogeltjes... Er zijn jammer genoeg maar weinig dierenartsen die écht kennis hebben van vogels. Zelf zou ik dan toch nog naar een VA bellen om te kijken wat die ervan vind...

kersje

Pfff, net een vogelkliniek gebeld en die willen dus geen enkele uitspraak doen :(
En ik vind het nog al wat om nu meteen een wereldreis te gaan maken om de beestjes te laten zien.
Getsie, dit had ik natuurlijk niet verwacht toen ik ze 1,5 week geleden aanschafte.
Nu weet ik dus helemaal niet meer wat ik moet doen. Gelukkig zijn Chico en Bas erg vrolijk en brengen ze veel gezelligheid.
Groetjes Kersje

Sonja

Hoi Kersje,

Ik begrijp het niet helemaal.
Je schreef gisteren dat het middel wat je bij de Welkoop had gekregen in het drinkwater moest, en nu schrijf je dat je druppeltjes hebt voor in de nek... ???

In ieder geval vind ik het niet erg netjes van je dierenarts om je op deze manier af te schepen.

Vaseline heeft alleen zin in het prille beginstadium, en bij jouw parkietje is het al veel erger dan dat.

Het is in het belang van je parkietje(s) dat er toch even een vogelarts naar kijkt en de goede behandeling voorschrijft.
Ik hoop van harte dat je een goede dierenarts vindt, kijk maar even op deze lijst voor een vogelarts bij jou in de omgeving:

http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Groetjes, Sonja.

kersje

hoi, ja dat klopt. Ze zeiden bij de welkoop dat het in het drinkwater moest :o maar toen we het uit de verpakking haalden en de instructies lazen bleek het dus om druppels voor op de veertjes te gaan.
Ik ga gewoon hier in de buurt op zoek naar een goede dierenarts die ook verstand van vogels heeft.
Met de poezen die we eerder hadden gingen we altijd naar een hele goede dierenkliniek in Hellendoorn.
In ieder geval heel erg bedankt :D

Safrena

Hey Kersje

Ik heb even naar mijn vogelarts gebeld, met de vraag over dat middeltje van je
Het middeltje kan, twee druppeltjes in de nek.

Echter het is altijd veel beter om toch even langs een ervaren vogel/dierenarts te gaan, zeker omdat het bij jouw vogeltje toch al in ver gevorderd stadium is
Daar kun je dan best wel vermelden dat je deze druppels al in de nek gedaan hebt, en dan zal de vogelarts kijken in hoever deze voldoende zijn voor de behandeling of dat er iets anders nodig is

Let wel op met die druppeltjes van de dierenwinkel, want een overdosis kan nare gevolgen hebben

Vele groetjes

kersje

Nou, heel erg bedankt zeg, geweldig, al die behulpzame mensen hier!
Ik ga nu snel op zoek naar een goede dierenarts met verstand van vogels.
Groetjes Kersje

kersje

Nou, wat boffen zeg! Ik belde net de dierenkliniek in Hellendoorn, zit er sinds kort een vogelarts naast.
;D Dat is mooi, een hele aardige mevrouw die ons graag wil helpen.
Groetjes Kerstin

Safrena

Citaat van: kersje op mei 20, 2008, 13:54:53
Nou, wat boffen zeg! Ik belde net de dierenkliniek in Hellendoorn, zit er sinds kort een vogelarts naast.
;D Dat is mooi, een hele aardige mevrouw die ons graag wil helpen.
Groetjes Kerstin

Hey Kerstin

Dat is hele fijn om te horen ;)
Hou je ons op de hoogte van het bezoekje.

Veel sterkte

Vele groetjes

kersje

Hallo, volgens de arts is het prima dat ik die druppels gebruikt heb. Over 1,5 week moet ik dit nog een keer herhalen en als er dan geen verbetering in zit nog even langskomen.
Maar volgens haar kan het lang duren voordat het hersteld is.
Ze wees ons ook nog op het belang van goede voeding.
Vooral ook groente en fruit geven. En mijn man is nu grit aan het halen.
Ik moest wel lachen om haar tip die ze gaf toen ik zei dat ze niet aan de komkommer en appel zaten, volgens haar moet je er dan bij gaan zitten en het zelf ook eten zodat ze weten dat het vertrouwd is.
Het is echt hopen dat de mijt nu dood gaat en mijn lieve vogeltjes met rust laat en dat de snavel er weer mooi uit gaat zien.
Groetjes Kersje

Moppers

CiteerIk moest wel lachen om haar tip die ze gaf toen ik zei dat ze niet aan de komkommer en appel zaten, volgens haar moet je er dan bij gaan zitten en het zelf ook eten zodat ze weten dat het vertrouwd is.
Niet alleen omdat het vertrouwd is, maar ook omdat bij parkietjes geldt: 'zien eten doet eten'. Als ze zien dat jij iets eet zien ze ten eerste dat het iets eetbaars is, en worden ze ten tweede nieuwsgierig naar of het lekker is.

Fijn dat je een goede vogelarts hebt kunnen vinden. Ik hoop dat de behandeling goed aan zal slaan.

ciske

hey. fijn dat je die vogelarts gevonden hebt. heb je daar jhet adres van? (scheelt me nl een eind rijden)
vooral als de parkietjes bij mijn ouders zijn.

Gr, bas

kersje

Hoi, ja erg handig hé, als er één in de buurt zit.
Het adres is:

Marijke Kamp-Mannens
Ommerweg 52
Hellendoorn
06-50244255

kersje

Ik heb nog een vraagje: Moet ik steeds als het bakje met zaadjes leeg is het weer bijvullen? Of zit er een limiet aan?
Soms hebben ze het na een uurtje al weer leeg (en natuurlijk een bult naast de kooi gegooid :P)
Groetjes Kersje

hillie

Hoi kersje,

Op je vraag of je het steeds het eten bij moet vullen.
Een parkietje moet ongeveer 2 schepjes voer per dag hebben.
En niet meer.
Want dan heb je kans dat de helft van het voer op de bodem van je kooi terecht komt.
En dat ze te veel gaan snoepen.


groeten hilde

kersje

Hoi Hilde,
Bedankt voor je antwoord, tja ik moet het allemaal nog een beetje onder de knie krijgen. :)
Groetjes Kersje

roha

Citaat van: kersje op mei 21, 2008, 19:58:18
Hoi, ja erg handig hé, als er één in de buurt zit.
Het adres is:

Marijke Kamp-Mannens
Ommerweg 52
Hellendoorn
06-50244255


Offtopic: Staat deze arts al in de lijst van vogelartsen?