Waterige ontlasting

Gestart door Mandy, juli 06, 2008, 14:38:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mandy

Ik ben er vandaag acher gekomen dat het Pukky is die een waterige ontlastig heeft.
Al een week vraag ik me af wie dat nou heeft omdat ze bij mij thuis vrij rond mogen vliegen.
Ze hebben aan de arm van een raam een speeltje hangen en daar zitten ze regelmatig in en iedere keer lag er een soort van wittig en een beetje plakkerig plasje.
Vandaag eindelijk heb ik er 1 betrapt op dat plasje en het bleek Pukky te zijn.

Ik heb hem direct apart gezet ( misschien ook al wel aan de late kant ).
Als het morgen niet beter is, wat ik niet verwacht dan gaan we natuurlijk even langs de dierenarts.

Maar aan zijn gedrag is totaal niks te merken:
-Hij speelt
-Is een beetje ondeugend af en toe ( gelukkig niet altijd )
-Hij eet en drinkt normaal
-Hij heeft aandacht voor de andere 3
-Hij is actief en alert
-Hij fluit, praat en schreeuwt "normaal"...

Ze krijgen Xtra Vital Compleet, ook wel normaal zaad, appelazijn in drinkwater, af en toe trosgierst.
Groente en fruit....

Herkent iemand dit? Of toch maar even de uitspraak van de dierenarts afwachten.

Hij protesteerde maar een paar minuten en nu lijkt het wel alsof ie zich er bij neer heeft gelegd.
De overige 3 vinden het maar wat raar en proberen op alle mogelijke manieren bij hem te komen.

Zijn ontlasting probeer ik zo veel mogelijk op te vangen door een schoteltje op de bodem van de kooi neer te zetten.
Het ziet er nu al te waterig uit...

berichtjes samengevoegd, Caradow

Caradow

Er zijn verschillende redenen waarom er veel water bij de ontlasting kan zitten. Het kan komen door opwinding, de vogel drinkt gewoon erg veel (hoeft niet perse ziekte te betekenen) of er zou sprake kunnen zijn van ziekte zoals nierproblemen. Ook kan het zijn dat ze eerder op de dag gebadderd hebben of nat fruit hebben gegeten.

Het beste kan je morgen wat verse ontlasting opvangen en na laten kijken, kijken of daar iets uit komt. Apart zetten is niet perse nodig, tenzij je merkt dat de vogel zo meer tot rust komt, maar vaak geeft het juist meer onrust omdat ze naar de anderen toe willen.

Is het de ontlasting zelf die nat is of zit er meer urine bij de ontlasting dan normaal?

Milo-Pixel

Het kunnen ook wormpjes en/of bacterien zijn. En inderdaad, zoals Renate al zegt, nierproblemen. Ik wil je dus ook aanraden wat ontlasting op te vangen, en deze na te laten kijken (bijv. opsturen naar Drachten).


Mandy

Op deze kan een slotje op, reactie heb ik gestuurd bij: Wat is er aan de hand?!

Safrena

#4
Citaat van: Mandy op juli 14, 2008, 17:03:58
Op deze kan een slotje op, reactie heb ik gestuurd bij: Wat is er aan de hand?!

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=18578.0;topicseen

bij deze een slotje

Vele groetjes