gezond of ?

Gestart door Anaya, mei 17, 2008, 19:11:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anaya

Hey allemaal hier.
Ik heb me net aangemeld eigenlijk (ben wel van plan te blijven, lekker praten met meerdere grasparkietfans)
Maar momenteel weet ik niet zeker of ik nu een probleem heb of niet.
Ik heb gehoord dat een mannetje een blauwe snavel hoort te hebben en een vrouwtje lichtbeige tot roze.
En vrouwtjes bruin in broedseizoen, maar mijn parkiet heeft eigenlijk altijd bruine neusdop.
Is er misschien wat aan de hand?
Hier is een foto, niet echt super, maar hier:
(Hij/zij wou niet meewerken met de foto)


Mandy

Als ie verder levendig is, geen jeuk heeft, eet en drinkt en speelt en fluit.... Lijkt mij dat geen probleem...
Maar als ie wel jeuk heeft en zich vak krabt of schuurt bij haar neusdopje dan mot je daar even naar laten kijken.

Maar licht beige of roze dat hoeft niet, mijn popje heeft hem ook een beetje bruinig en dat wil ook nog wel eens verkleuren en veranderen, dat komt door de hormonen heb ik me hier ook laten vertellen.

Anaya

Ik ben blij dat te horen :)
Verder is hij heel vrolijk en levendig en momenteel is hij zelfs op en neer aan het dansen op de muziek.
(Mijn moeder kijkt naar Kinderen zingen met sterren)
En hij speelt graag, dus dan zou het goed moeten zijn.
Hij doet gewoon alles nog, ik heb hem wel op een vitamine kuurtje gezet.
Dit doet me echt goed te horen ^-^
Bedankt! :)

DarkWolf

Het is geen hij, maar een zij :)

Milo-Pixel

Een vrouwtje hoort een bruine neusdop te hebben. Door de hormonen veranderd dit van tijd tot tijd tot lichtblauw/wit/beige. Maar het hoort altijd weer terug te keren naar bruin. Mannetjes hebben altijd een diep blauwe neusdop, uitzonderingen zijn de ino's en sommige bonte kleurslagen. Dan kan een mannetje een paarse neusdop houden.

Anaya

ok, dus niets aan de hand :)
Ja ze heeft voornamelijk bruin eigenlijk, ik ben blij te horen dat dit niet slecht is ^-^
Maar de dierenwinkel noemde haar een hij, vandaar dat ze Guy heet :p
Bedankt allemaal.
(sorry voor de late reactie, internet lag eruit gisteren)

Safrena

Hey Anaya

Welkom op het forum

Alweer die dierenwinkels, hoe vaak zij heel erg jammer fout advies geven, het is niet te geloven.  :-\

Jou lieverdje Anaya is inderdaad een mooie meisje (popje) en een popje hoort gewoon een mooie bruine neusdop te hebben zoals Martit al vertelde.
soms kan de neusdop wat rimpeliger er gaan uit zien, maar ook dat is normaal bij een popje

Geniet maar lekker van je lieverdje, haar neusdopje is helemaal in orde ;)

Vele groetjes

NickyRose

Citaat van: Milo-Pixel op mei 17, 2008, 23:44:58
Een vrouwtje hoort een bruine neusdop te hebben. Door de hormonen veranderd dit van tijd tot tijd tot lichtblauw/wit/beige. Maar het hoort altijd weer terug te keren naar bruin. Mannetjes hebben altijd een diep blauwe neusdop, uitzonderingen zijn de ino's en sommige bonte kleurslagen. Dan kan een mannetje een paarse neusdop houden.
Hm, ik wist niet dat het als het bruin is kan veranderen weer in licht, weer wat geleerd, hier hebben ze allemaal bruine doppen op een bonte wit met blauwe na, maar werd hier en elders toch op een vrouw geschat;


[verwijderd door de beheerder]

Safrena

#8
Citaat van: NickyRose op mei 20, 2008, 15:58:01
Hm, ik wist niet dat het als het bruin is kan veranderen weer in licht, weer wat geleerd, hier hebben ze allemaal bruine doppen op een bonte wit met blauwe na, maar werd hier en elders toch op een vrouw geschat;


Hey NickyRose

Dit parkietje is waarschijnlijk ook nog jonger dan 8 maanden?

Ieder popje welke kleurslag ze ook heeft, krijgt een bruine neusdop
Alleen word die neusdop bij popjes pas rond de acht maanden bruin. ;)

De neusdop bij vrouwtjes veranderd inderdaad af en toe van mooi bruin naar donker bruin, of lichtblauw met wit, soms zelfs tot wit.
Dit komt door de hormonen.

Bij mannetjes is de neusdop al vanaf een maand of vier mooi fel blauw, of lila/paarse.



Vele groetjes

NickyRose

Ja, en nu, hihi, ze is ruim een jaar...... ::)

Eressea

Hoi Nicky,

jouw vogel lijkt exact op die van mij qua kleuren :D Ik moest even goed kijken of t Sam wel was of niet... Die is nu 5 jaar, en heeft ook nog steeds deze neusdopkleur.. Niemand weet wat t nou precies is! Daarom heet hij/zij ook Sammie, kan voor een man en een vrouw...

Anaya

#11
Ok bedankt voor het advies allemaal.
En Safrena, bedankt voor het welkom en de doorslag van wat Guy nu eigenlijk is.
Ik denk dat ze nu een andere naam nodig heeft  ^-^
lol, iemand nog suggesties? (Kan niet al mijn dieren vernoemen naar Germaanse Goden ^^' )