Rukia

Gestart door Rukia, mei 16, 2008, 13:36:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rukia

Hallo

Mijn parkiet Rukia heeft naar ons idee een herseninfarct gehad. Hij heeft sinds een tijdje een zeer slechte motoriek en waarschijnlijk zuurstoftekort omdat hij enorm hijgt. Hij kan 1 rondje normaal vliegen maar daarna raakt hij vermoeid en vliegt hij ongecoordineerd rond en botst overal (inclusief mensen) tegenaan. Hij zit scheef op zijn stokje en hij kan niet goed lopen. Hij zakt door zijn pootjes heen en laat zijn kopje en vleugeltjes zakken op de grond of blijft rondjes lopen op dezelfde plek.
Vanmiddag gaan we naar de vogelkliniek om te kijken of er iets aan te doen valt. Op google hebben we gelezen dat dit probleem weinig voorkomt omdat een herseninfarct normaal gezien fataal is voor de vogel. Er schijnt een medicijn te zijn die de motoriek enigzins weer zou kunnen verbeteren, maar we weten niet welke medicijn dat is.

Is er iemand die dit probleem herkent of het medicijn kent?

Ilse*

#1
Mij lijkt het beter om eerst even af te wachten wat de vogelarts over Rukia zegt. Hij kan de juiste diagnose stellen en eventueel ook medicijntjes meegeven.
Het medicijn ken ik niet, wel klinken de symptomen van Rukia niet normaal, dus ik vind het heel goed dat je naar de vogelkliniek gaat! ;D
Een herseninfarct denk ik persoonlijk niet aan, eerder aan een hersenschudding. Ik zou Rukia eerst niet laten vliegen, want dit kost hem veel energie, maar kan ook nog meer schade aanbrengen als hij ergens tegenaan vliegt.

Beterschap voor Rukia!

Groetjes, Ilse

Rukia

Hoi

We zijn met ons Rukia naar de VA geweest en die heeft een aangeboren hartafwijking geconstateerd. De situatie van Rukia verslechterd ieder moment helaas en hij heeft moeite met het slapen in zijn ringetje. Hij leunt de hele tijd tegen de zijkant van zijn ringetje om steun te vinden. Er zijn geen medicijnen helaas. Ons 1-jarig parkietje heeft een korte levensverwachting, maar we proberen van ieder moment met hem te genieten.

Groetjes, de baasjes van Rukia

Milo-Pixel

Wat vreselijk..  :( Hoe heeft de VA kunnen constateren dat het een aangeboren hart afwijking is?

En wat bedoel je met 'ringetje'?

Ik wens jullie heel erg veel sterkte....

Jacko

het ringtje is dénk ik een speeltje (misschien waarbij grote ringen in elkaar gewerkt zijn).

gr

hillie

Wat een naar boodschap die je gekregen heb.

Geniet er maar nog volop van zolang het nog kan.

groeten hilde

Rukia

Het ringetje is inderdaad een speeltje van touw waar Rukia heel graag in zit en slaapt.
Hij zit nu tevreden in zijn kooi maar is alleen erg stil.

Groetjes!