Vriendje erbij?

Gestart door roman, mei 15, 2008, 07:22:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roman

Hallo,

Ik heb nu sinds 2 weken een parkiet, Krocky. Hij is nu 8 weken oud, maar nog niet helemaal tam. Ik denk dat hij zich verveelt want hij zit eigelijk de hele dag op een stokje of voor de spiegel. Zou ik voor hem een vriendje erbij kopen zodat die ook wat actiever word?

Gr. roman

Mandy

Een parkiet is zo wie zo een groeps diertje... In de natuur leven ze ook in groepen. Ik ben daar altijd voorstander van dat ze met een soortgenoot samen leven.

Je moet ook niet vergeten dat ie nog heel erg jong is.
Alles is nog nieuw voor hem.

Eerst zit je in een warm nestje met je moeder en broers en zussen en zo zit je alleen.... Dus kun je je een beetje voorstellen dat het niet makkelijk voor hem is.


Als jij hem heel veel aandacht geeft kan het ook zijn dat ie jou als kameraadje gaat zien...
Het komt vanzelf wel..

Heb jij ook speeltjes dan behalve een spiegeltje?

roman

Ja ik heb een speelboom in de kooi gezet omdat deze anders zo leeg was. Ook heb ik een speeltje waar hij op kan klimmen met een belletje wat hij wel leuk lijkt te vinden.

Mandy

Geef hem eens een stukje trosgierst of fruit-groente, als ie dat erg lekker vindt geef je hem dat uit je hand en zo begin je al om hem tam te maken.

Maar een parkietje erbij ben ik een groot voorstander van en dan kun je ze allebei wel tam maken, duurt misschien ietsje langer maar ook als je er overdag niet bent dan hebben ze in ieder geval elkaar.

roman

Trosgierst hangt al in de kooi. Ik ben een groot deel van de dag op school, dus ik denk dat een vriendje erbij wel wat leuker voor hem is dan. Moet ik trouwens eerst de parkiet die ik nu heb tam maken en dan een vriendje erbij?

Anaïs

Hoi!
Ik heb ook een parkietje, Milo, hij is nu ongeveer drie maanden oud en ik zit er aan te denken om
een vriendje voor hem erbij te zetten. Het is een lief beestje, ook wel tam, brabbelt en fluit veel,maar hij wil bijna niet uit de kooi,
dan ben je echt een kwartier bezig met hem eruit halen en dan heb je hem eruit en dan vliegt
ie meteen weer terug. Ik besteed veel tijd aan hem, maar het helpt niet echt. Volgens mij heeft ie
tzo naar zijn zin in die kooi,er zitten veel speeltjes in.
Mar ik merk ook dat hij niks nieuws wil proberen, hij wil geen fruit of trosgierst.
en het balletje laat ie links liggen.\
Zou een vriendje erbij helpen?

Groetjes

roman

Krocky is juist het tegenover gestelde. Als het deurtje van de kooi open gaat vliegt hij meteen eruit. Met de speeltjes spelen deed de mijne in het begin ook niet maar hij word nu steeds meer geïnteresseerd.

Mandy

Als je nou iets buiten de kooi zet wat ie heel interresant vindt, dan komt ie vanzelf.

Maar zoals ik al zei, je kunt ze ook tegelijk wel tam maken maar daar heb je gewoon iets meer geduld bij nodig..
Ik heb er 3 die dus niet hand tam waren. Ik heb er 1 geadopteerd, die is wel handtam en die andere 3 zijn zo nieuwsgierig geworden dat ze ook bij me komen...

Alles is mogelijk.. Maar een kameraadje geven is natuurlijk altijd goed! Zeker als je de hele dag weg bent ...
(werk/school)